Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMark.

Well-known member
Nee hij heeft het over het feit dat de Nederlandse regering, uiteraard met de VVD voorop, de laatste paar jaar herhaaldelijk geld uit de pensioenpotten heeft gehaald en nou kan het best zijn dat ik iets heb gemist maar ik kan me daar weinig bij voorstellen. Dat de pensioenpremies hier en daar aangepast zijn zal best maar dat is mi toch echt iets anders dan een "een greep doen in de pensioenpotten".

Nou als je die pensioenpotten iets anders zou belasten levert dat natuurlijk al miljarden op. Dan zeg je niet rechtstreeks dat je 2.8 miljard moet hebben maar indirect komt het wel naar je toe.
 

noordooster

Well-known member
Vooral door de aanhoudende lage rente renderen de belegde pensioengelden nauwelijks.
Dat is 1 van de belangrijkste redenen om de pensioenuitkeringen te verlagen of te bevriezen en eventueel de premies te verhogen.
Met een beetje goede wil kun je dat ook zien als een greep uit de pensioenkassen.
En die lage rente en het niet willen verhogen ervan komt vooral op het conto van ECB man Draghi.
 

leo1949

Well-known member
Ah ok, dat Lubbers bij de VVD zat was me even ontgaan.

CDA zat wel samen met de VVD in de regering en die regering is aan het plunderen geslagen.
Maar deze regering die we nu hebben is op een andere manier net zo bezig.
En dit keer is Jetta Klijnsma van de PvdA de leider die iets van haar ware aard verraadt in het Financieel Dagblad van afgelopen week week.
Belastinggeld of pensioengeld, het blijft gemeenschapsgeld zegt ze.

De bewindsvrouwe kent niet het verschil tussen mijn en dijn? Pensioen is UITGESTELD loon.
Een deel daarvan wordt belasting als dat uitgestelde loon als pensioen wordt uitbetaald.
V??r die tijd is die spaarpot volgens de geldende afspraken dus gewoon van de pensioendeelnemers.

Jetta Klijnsma toont met deze uitspraak iets van haar heimelijke zieleroerselen.
Ze droomt van een gedeeltelijke onteigening of nationalisatie van de pensioenopbrengsten ten faveure van de staatskas.
Dan kunnen ze in Den Haag gewoon doorgaan met het verbrassen van miljarden aan mislukte projecten.
 

leo1949

Well-known member
We zijn niet zo erg meer met buitenlands nieuws bezig hier.
Misschien kan een moderator de laatste berichtjes naar de topic binnenlandse politiek verhuizen.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Lubbers was van het CDA.
En daarmee klopt verder mijn vorige posting

Van Lubbers had ik in een post boven al gezegd dat dat dan klopt, maar wie heeft er dan van het huidige kabinet gegraaid? Dat was nl de strekkig van je vorige post.

en nu is zonder dat jullie het weten Rutte er vandaag de dag nog mee bezig.

want dit is natuurlijk geen graaien uit de pensioenpot:

Het belastingvrij sparen voor pensioenen is beperkt.
 

SanMark.

Well-known member
Vooral door de aanhoudende lage rente renderen de belegde pensioengelden nauwelijks.
Dat is 1 van de belangrijkste redenen om de pensioenuitkeringen te verlagen of te bevriezen en eventueel de premies te verhogen.
Met een beetje goede wil kun je dat ook zien als een greep uit de pensioenkassen.
En die lage rente en het niet willen verhogen ervan komt vooral op het conto van ECB man Draghi.

Toen er nog belegd werd in AP mijnen , geweren en kogels e.d. waren de rendementen wel goed.

Dat groene beleggen levert gewoon niet genoeg op.
 

SanMark.

Well-known member
CDA zat wel samen met de VVD in de regering en die regering is aan het plunderen geslagen.
Maar deze regering die we nu hebben is op een andere manier net zo bezig.
En dit keer is Jetta Klijnsma van de PvdA de leider die iets van haar ware aard verraadt in het Financieel Dagblad van afgelopen week week.
Belastinggeld of pensioengeld, het blijft gemeenschapsgeld zegt ze.

De bewindsvrouwe kent niet het verschil tussen mijn en dijn? Pensioen is UITGESTELD loon.
Een deel daarvan wordt belasting als dat uitgestelde loon als pensioen wordt uitbetaald.
V??r die tijd is die spaarpot volgens de geldende afspraken dus gewoon van de pensioendeelnemers.

Jetta Klijnsma toont met deze uitspraak iets van haar heimelijke zieleroerselen.
Ze droomt van een gedeeltelijke onteigening of nationalisatie van de pensioenopbrengsten ten faveure van de staatskas.
Dan kunnen ze in Den Haag gewoon doorgaan met het verbrassen van miljarden aan mislukte projecten.

Wat maak jij je druk Leo. Jij krijgt tenminste nog pensioen. Als jij dood en begraven bent en ik met mijn 72ste eindelijk met pensioen mag( als ik dat haal tenminste), dan is al het geld op. Daar heeft de na oorlogse generatie wel voor gezorgd.
 

leo1949

Well-known member
Wat maak jij je druk Leo. Jij krijgt tenminste nog pensioen. Als jij dood en begraven bent en ik met mijn 72ste eindelijk met pensioen mag( als ik dat haal tenminste), dan is al het geld op. Daar heeft de na oorlogse generatie wel voor gezorgd.

De pensioenpotten groeien ondanks de crisis nog steeds.
Eind 2009 was het saldo nog maar' 980 miljard,
Eind 2010 hadden we zo ongeveer 1.080 miljard euro pensioenvermogen.
Nu in 2016 zitten we op ruim 1400 miljard.
Dus voorlopig groeit die pensioenpot nog steeds. Er blijft meer voor jullie over dan voor ons.
 

Eef de Kip

Well-known member
De pensioenpotten groeien ondanks de crisis nog steeds.
Eind 2009 was het saldo nog maar' 980 miljard,
Eind 2010 hadden we zo ongeveer 1.080 miljard euro pensioenvermogen.
Nu in 2016 zitten we op ruim 1400 miljard.
Dus voorlopig groeit die pensioenpot nog steeds. Er blijft meer voor jullie over dan voor ons.
Met de i van inflatie leo, verder zou je ook nog even rekening kunnen houden met het groeiend aantal pensioengerechtigden. Ik heb nl de indruk dat die stijgende is.
 

Eef de Kip

Well-known member
De pensioenpotten groeien ondanks de crisis nog steeds.
Eind 2009 was het saldo nog maar' 980 miljard,
Eind 2010 hadden we zo ongeveer 1.080 miljard euro pensioenvermogen.
Nu in 2016 zitten we op ruim 1400 miljard.
Dus voorlopig groeit die pensioenpot nog steeds. Er blijft meer voor jullie over dan voor ons.

En hoe komt het dan dat wij pas jaren later mogen stoppen met werken?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan