Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo1949

Well-known member
Wat maak jij je druk Leo. Jij krijgt tenminste nog pensioen. Als jij dood en begraven bent en ik met mijn 72ste eindelijk met pensioen mag( als ik dat haal tenminste), dan is al het geld op. Daar heeft de na oorlogse generatie wel voor gezorgd.

En hoe komt het dan dat wij pas jaren later mogen stoppen met werken?

Ik ben op mijn 15e begonnen met werken van 7.00 uur 's ochtends tot 17.30 uur tegen de avond en had een werkweek van 45 uur en deed in de avond ook nog de avondschool.
Ik heb tot mijn 66e jaar gewerkt dat is dus 51 jaar

Als jij tot je 72e moet werken dan heb je nog steeds niet de uren gemaakt die ik heb gemaakt.
 
Laatst bewerkt:

JFK

Well-known member
Ik ben op mijn 15e begonnen met werken van 7.00 uur 's ochtends tot 17.30 uur tegen de avond en had een werkweek van 45 uur en deed in de avond ook nog de avondschool.
Ik heb tot mijn 66e jaar gewerkt dat is dus 51 jaar

Als jij tot je 72e moet werken dan heb je nog steeds niet de uren gemaakt die ik heb gemaakt.
Ja maar Leo, je draagt geen pensioen af als je 15 bent.
 

Pascallovic

Well-known member
Tegenwoordig zit je met 7 dagen per week dat je open bent als willekeurig bedrijf. In de tijd van Leo kon je het schudden om iets geregeld te krijgen in het weekend. Die uren van Leo zijn derhalve makkelijk te maken tegenwoordig, dus hoe bijzonder kunnen we dat nog noemen?
 

leo1949

Well-known member
Ja maar Leo, je draagt geen pensioen af als je 15 bent.

Ja het jeugdloon stond toen nog op 35 gulden per week dat is gelijk aan ca.15 €uro.
Daarom werd dat van je eerste volwassene loon ingehouden want anders had je helemaal niks.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In de tijd van Leo waren ze natuurlijk ook totaal niet productief. Een beetje de productiviteit van het huidige Frankrijk.
 

leo1949

Well-known member
Tegenwoordig zit je met 7 dagen per week dat je open bent als willekeurig bedrijf. In de tijd van Leo kon je het schudden om iets geregeld te krijgen in het weekend. Die uren van Leo zijn derhalve makkelijk te maken tegenwoordig, dus hoe bijzonder kunnen we dat nog noemen?

dus jij werkt 7 dagen maal 9 uur = 63 uur per week.
 

SanMark.

Well-known member
Ja het jeugdloon stond toen nog op 35 gulden per week dat is gelijk aan ca.15 €uro.
Daarom werd dat van je eerste volwassene loon ingehouden want anders had je helemaal niks.

Voor een biertje betaalde je 10 cent. En het eten was op de bon. Waar moest jij je geld nu aan opmaken ?
 

gevegt

Well-known member
Lijkt me niet want Leo word zijn hele leven al genaaid door de overheid. Dus hoeren heeft hij ook niet nodig.
Dan zal het wel de clubkas zijn.

Maar zonder gekheid, Leo heeft wel een punt mbt de pensioenpotten. Het blijft gevaarlijk dat Nederland niet resoluut nee zegt tegen de EU.
 

leo1949

Well-known member
In de tijd van Leo waren ze natuurlijk ook totaal niet productief. Een beetje de productiviteit van het huidige Frankrijk.

Ja toen woog een zak cement maar 50 kilo en nu helemaal 50 pond dus nu is het werk veel zwaarder geworden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan