Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keyser S?ze

New member
Ik vind het nogal een omslachtige methode om van een paar dossiers af te komen. Doe bovendien makkelijk digitaal buiten het pand geweest zouden kunnen zijn.

Ik begrijp uit je antwoorden dat er niet een duidelijk motief is voor het vernietigen van gebouw 7. Als een motief na al die jaren nog niet gevonden is ga ik er ook niet meer naar zoeken.
 

Ska P 187

Well-known member
Je weet dat er vlak voor de aanslag een enorme toename is geweest in handel in aandelen als America airlines, goud en olie en dergelijke? rara wie voert daar controle op..
Betreffende het gebouw, misschien dat deze ervaren man van de NYFD je af doet vragen dat de officiele verklaring gewoon niet kan en dat er enorme moeite is gedaan om bewijzen weg te werken.

Wat opvalt is dat er heel veel getuigenissen zijn van brandweermannen die explosies hebben gehoord, er zelfs door gewond zijn geraakt. Dat zijn mensen die weten waar ze het over hebben en belangrijker die ik niet verdenk van het hebben van een eigen agenda.
 
Laatst bewerkt:

SanMark.

Well-known member
Je hoeft echt geen expert te zijn om te snappen dat een gebouw als deze door brand niet vrije val naar beneden kan komen.
De SEC was ondermeer gevestigd in dit gebouw. Follow the money zou ik zeggen als je zoekt naar een motief is misschien een idee, maar daar focus ik me nu niet op.

Je draait erom heen. Waarom zou het gebouw niet door brand naar beneden gekomen kunnen zijn ?
 

Pascallovic

Well-known member
Iedereen kan roepen dat hij erbij was en iets gehoord heeft. Zegt helemaal niks natuurlijk. Complotdenkers zijn van de goedkope argumenten doorgaans, dus doe ik ook een duit in het zakje.

Wel mooi dat ze het zo precies weten hoe het niet gegaan is en dat het door explosieven gebeurd moet zijn. Maar een simpel motiefje kunnen ze dan weer niet produceren.
 

Ska P 187

Well-known member
Who fokking cares?

Jij als Rotterdammer zou je geschiedenis misschien wat dichter bij je hart moeten houden. Heel fijn als je huis, stad of wat dan ook gebombardeerd wordt, zeker wanneer de voornaamste trigger misschien gebaseerd is op een leugen.

Iedereen kan roepen dat hij erbij was en iets gehoord heeft. Zegt helemaal niks natuurlijk. Complotdenkers zijn van de goedkope argumenten doorgaans, dus doe ik ook een duit in het zakje.

Wel mooi dat ze het zo precies weten hoe het niet gegaan is en dat het door explosieven gebeurd moet zijn. Maar een simpel motiefje kunnen ze dan weer niet produceren.

Ik heb het toch niet gedaan, dus hoe en wat en waarom is ook giswerk voor mij. Het enige dat ik wil zeggen en meer dan 1500 onafhankelijke architecten en ingenieurs bevestigen dit, dat een gebouw met een stalen frameconstructie niet door een(kleine of grote, in dit geval kleine) brand vrije val naar beneden kan komen.
Heb je daar ook een mening over?
Er zijn zat redenen te bedenken over het waarom, maar daar gaat het niet om. Eerst zou ik graag willen weten wat er nu eigenlijk gebeurt is die dag en in dit geval specifiek gebouw nummer 7.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik heb het toch niet gedaan, dus hoe en wat en waarom is ook giswerk voor mij. Het enige dat ik wil zeggen en meer dan 1500 onafhankelijke architecten en ingenieurs bevestigen dit, dat een gebouw met een stalen frameconstructie niet door een(kleine of grote, in dit geval kleine) brand vrije val naar beneden kan komen.
Heb je daar ook een mening over?
Er zijn zat redenen te bedenken over het waarom, maar daar gaat het niet om. Eerst zou ik graag willen weten wat er nu eigenlijk gebeurt is die dag en in dit geval specifiek gebouw nummer 7.
Tuurlijk, nog een oncontroleerbaar getal van meer dan 1500 er in gooien. Wie bepaald trouwens die onafhankelijkheid? De complotdenkers zeker?

Weet je wat het mooie is? Er wordt gedaan alsof we te maken hebben met een simpele kleine brand, maar wij weten helemaal niet wat voor effect alle gebeurtenissen van die dag in die omgeving op dat gebouw hebben gehad. Een uitzonderlijke situatie noemen we dit. Niet enkel een kleine brand, want er is wel wat meer gebeurd.

Nee, een motief is natuurlijk totaal irrelevant, voor je andere gaat beschuldigen. Die zat redenen die te bedenken zijn over het motief zijn schijnbaar niet zo makkelijk, anders was daar ook wel een sluitend verhaal voor geweest. Nu kan het ontbreken van een duidelijk motief natuurlijk luiheid van de complotdenkers zijn dat ze die niet hebben kunnen vinden of verzinnen. Maar aan de andere kant als je zoveel tijd hebt om youtubefilmpjes te manipuleren en zogenaamd met meer dan 1500 architecten te spreken dan kun je weer niet zeggen dat luiheid de reden voor het ontbreken van een motief is. Dan is er dus schijnbaar geen motief.

Jij wilt in dit geval het specifiek over gebouw 7 hebben. Dat zegt natuurlijk ook voldoende, dat we het meest onbelangrijke gebouw nemen en niet de torens, want je zal het maar over de echt belangrijke zaken waarbij de meeste doden vielen gaan hebben. Nee, dan nemen we liever een gebouw waarvan niemand weet waarom ze die uberhaubt zouden willen laten verdwijnen. Gewoon een schothagel en hopen dat er wat raak is want uiteindelijk valt er overal wel een complot achter te zoeken.
 

Keyser S?ze

New member
Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat alle geheime dossiers van Area 51 in gebouw 7 waren opgeslagen. Plus de huidige woonplaats van Elvis.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat alle geheime dossiers van Area 51 in gebouw 7 waren opgeslagen. Plus de huidige woonplaats van Elvis.

Vergeet Hitler niet. Die heeft ook nog een hele tijd op de aardkloot rondgelopen.
 

erka

Well-known member
Als het al een complottheorie is, dan is er wel een simpeler manier te bedenken om rechtvaardiging voor een oorlog te krijgen dan 2 grote passagiersvliegtuigen je eigen hoogste wolkenkrabbers in laten vliegen, met flink wat slachtoffers, eentje op Pentagon laten crashen en eentje in een weiland en in allerlei bijgebouwtjes dingen doen die niet voor de hand liggen.

Dat is het allerzwakste punt van dit hele complottheoriedenken. Waarom al die moeite doen?
 

Ska P 187

Well-known member
Tuurlijk, nog een oncontroleerbaar getal van meer dan 1500 er in gooien. Wie bepaald trouwens die onafhankelijkheid? De complotdenkers zeker?.

http://www.ae911truth.org/ Wat ik snel zo even vind. Uiteraard en helaas kan ik niet verifieren wie deze mensen zijn.
Excuses dat ik hun afhankelijkheid als een feit heb gepresenteerd, dat is inderdaad iets dat ik veronderstel. Ik zie geen persoonlijk gewin voor de mensen mochten ze hun gelijk halen behalve gerechtigheid/waarheid.
Het National Institute of Standards and Technology dat het onderzoek uitgevoerd heeft klinkt jou betrouwbaarder in de oren. Okay kan ik me, zonder je verder in de zaak te verdiepen, in eerste instantie wel voorstellen.

Weet je wat het mooie is? Er wordt gedaan alsof we te maken hebben met een simpele kleine brand, maar wij weten helemaal niet wat voor effect alle gebeurtenissen van die dag in die omgeving op dat gebouw hebben gehad. Een uitzonderlijke situatie noemen we dit. Niet enkel een kleine brand, want er is wel wat meer gebeurd. .

Nu ben jij aan het speculeren. De reden die gegeven wordt door het NIST dat het gebouw naar beneden is gekomen (in vrije val snelheid nog wel) is brand. Iets dat nog nooit is voorgekomen in de geschiedenis van wolkenkrabbers, laat staan in vrije val snelheid.

Nee, een motief is natuurlijk totaal irrelevant, voor je andere gaat beschuldigen. Die zat redenen die te bedenken zijn over het motief zijn schijnbaar niet zo makkelijk, anders was daar ook wel een sluitend verhaal voor geweest. Nu kan het ontbreken van een duidelijk motief natuurlijk luiheid van de complotdenkers zijn dat ze die niet hebben kunnen vinden of verzinnen. Maar aan de andere kant als je zoveel tijd hebt om youtubefilmpjes te manipuleren en zogenaamd met meer dan 1500 architecten te spreken dan kun je weer niet zeggen dat luiheid de reden voor het ontbreken van een motief is. Dan is er dus schijnbaar geen motief..

Je moet je niet dommer voordoen als dat je bent, daar ik denk op te kunnen merken uit jouw post dat je best goed geinformeerd bent. Je weet ook dat er (altijd) zat motieven voor oorlog zijn van een of andere (machtige partij) Ik ga hier bewust niet op in, simpelweg omdat het pas interesant wordt wanneer bewezen is dat gebouw 7 niet door brand in vrije val naar beneden is gekomen.


Jij wilt in dit geval het specifiek over gebouw 7 hebben. Dat zegt natuurlijk ook voldoende, dat we het meest onbelangrijke gebouw nemen en niet de torens, want je zal het maar over de echt belangrijke zaken waarbij de meeste doden vielen gaan hebben. Nee, dan nemen we liever een gebouw waarvan niemand weet waarom ze die uberhaubt zouden willen laten verdwijnen. Gewoon een schothagel en hopen dat er wat raak is want uiteindelijk valt er overal wel een complot achter te zoeken.

Ja ik wil het in eerste instantie alleen over gebouw 7 hebben. Daar dit gebouw op totaal onverklaarbare wijze, namelijk brand, in vrije val snelheid is neergestort.
Misschien lijkt het door de immense skyline van New York een lullig gebouwtje, maar met 47 verdiepingen praat je toch snel over dik over de 200 meter hoog.
Ik weet niet tot hoe hoog het in Rotterdam gaat, maar ik betwijfel dat ze daar veel hoger komen.
Wat mij veel zegt is brandweerlui ter plaatse. ik denk niet dat er een brandweerkorps ter wereld is dat meer ervaring met wolkenkrabbers heeft. Ongetwijfeld is het ook mogelijk om deze mensen ook in twijfel te trekken. filmpje van twee brandweermannen.

Edit Excuus, dit filmpje gaat over de grote torens.
 
Laatst bewerkt:

Ska P 187

Well-known member
Als het al een complottheorie is, dan is er wel een simpeler manier te bedenken om rechtvaardiging voor een oorlog te krijgen dan 2 grote passagiersvliegtuigen je eigen hoogste wolkenkrabbers in laten vliegen, met flink wat slachtoffers, eentje op Pentagon laten crashen en eentje in een weiland en in allerlei bijgebouwtjes dingen doen die niet voor de hand liggen.
Dat is het allerzwakste punt van dit hele complottheoriedenken. Waarom al die moeite doen?

Misschien is het niet duidelijk, maar ik probeer de vraag wat er gebeurt is die dag los te zien van de reden waarom het is gebeurt.
Ik hoop dat dat gerespecteerd wordt en ik wil best mijn gedachten over mogelijkheden van redenen delen, zonder te pretenderen dat ik het weet overigens.

Om op jouw vraag in te gaan, ik zie geen makkelijke manier om een bevolking die daar totaal geen zin in heeft, bereid te maken om twee of meer oorlogen te beginnen in 1 klap,
Even eruit van gaand dat er inderdaad een complot was is het een supereffectieve aktie geweest toch?
 
Laatst bewerkt:

inhethoekje

Active member
Om op jouw vraag in te gaan, ik zie geen makkelijke manier om een bevolking die daar totaal geen zin in heeft, bereid te maken om twee of meer oorlogen te beginnen in 1 klap,

De gemiddelde Amerikaanse soldaat is laag opgeleid en komt uit de flatlands, iemand uit bv Alabama of Texas is erg trigger happy die legen s'avonds bij een BBQ hun geweren op bierblikjes, en zoonlief van 6 krijgt dan ook gelijk onderricht hoe om te gaan met een Magnum.45.
Men moet zich dus niet blind staren op een bevolking uit bv New York die er geen zin in heeft, in de flatlands staan ze te vaak te popelen om er heen te gaan.

Elke president weet dat, of hij nu Obama , Bush of Clinton heet.
 

inhethoekje

Active member
Kijk eens naar WO II of Vietnam films/docu's, als de sergeant van een peloton vraagt waar iemand vandaan komt krijgt hij namen van de meest uitheemse dorpjes in de VS te horen.
Je hoort zelden een grote stad voorbijkomen.
 

erka

Well-known member
De gemiddelde Amerikaanse soldaat is laag opgeleid en komt uit de flatlands, iemand uit bv Alabama of Texas is erg trigger happy die legen s'avonds bij een BBQ hun geweren op bierblikjes, en zoonlief van 6 krijgt dan ook gelijk onderricht hoe om te gaan met een Magnum.45.
Men moet zich dus niet blind staren op een bevolking uit bv New York die er geen zin in heeft, in de flatlands staan ze te vaak te popelen om er heen te gaan.

Elke president weet dat, of hij nu Obama , Bush of Clinton heet.

Exact! NYC is absoluut niet representatief voor de USA. New York had net zo goed in Europa kunnen liggen qua houding van de mensen.
 

Ska P 187

Well-known member
Je zult beide moeten handelen om eenheid te creeeren benodigt voor het beginnen van twee oorlogen.
Vergeet niet hoe snel de Amerikanen uit Somalie terugwaren toen er slachtoffers vielen.
 

inhethoekje

Active member
Vergeet niet hoe snel de Amerikanen uit Somalie terugwaren toen er slachtoffers vielen.

Omdat ze hebben geleerd van Vietnam, daar bleven ze jaren tegen beter weten in nog rondhangen terwijl er vliegtuigen vol body bags richting de VS werden gestuurd.
De VS was/is niet gewend te verliezen, door Vietnam is daar een aardige omslag in gekomen maar nog is hun houding er vaak een van ''Wij verliezen nooit ''.
Het woord nederigheid kennen ze niet in het Amerikaanse leger.
 

Ska P 187

Well-known member
Het is de publieke opinie geweest die ervoor gezorgd heeft dat Vietnam verloren ging. Daar hebben ze wel van geleerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan