Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Gast

Guest
Jawel hoor, ze zijn er alleen met te weinig manschappen heengegaan en waren niet bereid te doen, of dat vol te houden, wat nodig was.
Onder druk van de publieke opinie.

En omdat ze geen steek verder kwamen. Zoals Billy Joel al beschreef, de kustlijn en de dag waren voor de Amerikanen, maar de oerwouden en de nacht voor Vietcong.
die oorlog hadden ze niet kunnen winnen, misschien met Atoombommen, marja zijn er dan nog winnaars?
 

JFK

Well-known member
Ik denk niet dat dit een fout was, maar bewust. Daar de zooi die het er nu is precies de reden was waarom ze in golfoorlog 2 (irak-iran was toch de 1e, twijfel altijd) niet verder gingen.

Ze mochten niet verder omdat dat niet in de resolutie wad genomen. Het was Koeweit bevrijden en opkrassen.
 

Ska P 187

Well-known member
Ze mochten niet verder omdat dat niet in de resolutie wad genomen. Het was Koeweit bevrijden en opkrassen.

De 2e keer gingen ze er zonder resolutie in (toch?) en zonder bewijzen dus dat was het niet. Na de eerste keer Sadams ass gekickt te hebben steunden ze de sjiitische en koerdische rebellen niet geholpen waarom?
Daarom.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

De Turken in Nederland zijn nog meer pro-Erdogan dan de Turken in de Turkije blijkt uit een onderzoek van een Nederlandse Turk naar het stemgedrag van Nederlandse Turken. Wat een verrassing toch weer...
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Irak was beter af met Sadam. Een grote boef, maar wel eentje waarbij je wel zekerheid had.

Daarom is het misschien ook goed dat die aanslag op Hitler toen mislukt is. De opvolger kon nog gevaarlijker zijn.
 

JFK

Well-known member
Irak was beter af met Sadam. Een grote boef, maar wel eentje waarbij je wel zekerheid had.

Daarom is het misschien ook goed dat die aanslag op Hitler toen mislukt is. De opvolger kon nog gevaarlijker zijn.
Kom je net uit de kroeg?
 

Keyser S?ze

New member
De Turken in Nederland zijn niet nog meer pro-Erdogan dan de Turken in de Turkije blijkt uit een onderzoek van een Nederlandse Turk naar het stemgedrag van Nederlandse Turken. Wat een verrassing toch weer...

Volgens mij zijn ze WEL meer pro Erdogan.
 

Maasveld

Well-known member
Irak was beter af met Sadam. Een grote boef, maar wel eentje waarbij je wel zekerheid had.

Daarom is het misschien ook goed dat die aanslag op Hitler toen mislukt is. De opvolger kon nog gevaarlijker zijn.
Nog gevaarlijker dan de grootste idioot uit de geschiedenis der mensheid? Lijkt me sterk.
 

Keyser S?ze

New member
Nog gevaarlijker dan de grootste idioot uit de geschiedenis der mensheid? Lijkt me sterk.

Mwah, we hebben natuurlijk wel mazzel gehad dat Hitler militair/strategisch gezien een onbenul was die enkele legendarische fouten gemaakt heeft. Zijn opvolger had zo maar een militair genie kunnen zijn en dan ben je verder van huis.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Mwah, we hebben natuurlijk wel mazzel gehad dat Hitler militair/strategisch gezien een onbenul was die enkele legendarische fouten gemaakt heeft. Zijn opvolger had zo maar een militair genie kunnen zijn en dan ben je verder van huis.

Daar heb je helemaal gelijk in. Al kreeg ik de indruk dat de meeste mensen die het dichtste bij Hitler stonden niet het wiel hadden uitgevonden. Al had hij geloof ik wel een beoogd opvolger die het wellicht wel beter had gedaan.
 

Maasveld

Well-known member
Mwah, we hebben natuurlijk wel mazzel gehad dat Hitler militair/strategisch gezien een onbenul was die enkele legendarische fouten gemaakt heeft. Zijn opvolger had zo maar een militair genie kunnen zijn en dan ben je verder van huis.
Ik betwijfel of dat de insteek van de Wolf was.
 
G

Gast

Guest
Daar heb je helemaal gelijk in. Al kreeg ik de indruk dat de meeste mensen die het dichtste bij Hitler stonden niet het wiel hadden uitgevonden. Al had hij geloof ik wel een beoogd opvolger die het wellicht wel beter had gedaan.

De mensen om hem heen waren juist briljant, Hitler zelf ook. Alleen hij had last van enorme zelfoverschatting. Zijn strategie was in het begin geniaal, een wereldmacht als Frankrijk zo onder de voeten lopen. Alleen wat in het westen werkt, werkt vaak in het koude Oosten niet, zoals Napoleon ook al had ondervonden. Maar het schijnt dat hij gedurende de oorlog nog verder door draaide dan dat hij al was. De man werd steeds gekker.
 

De Wolf

Well-known member
Het laatste jaar was hij gewoon krankzinnig. De oorlog was echt niet afgelopen door die man te vermoorden. Hij had genoeg andere gekken om zich heen die nog wel tactisch konden nadenken. Had de oorlog veel langer kunnen duren. Hoewel ik denk dat er dan wel ergens een atoombom ergens in Duitsland was gevallen.
 
G

Gast

Guest
Het laatste jaar was hij gewoon krankzinnig. De oorlog was echt niet afgelopen door die man te vermoorden. Hij had genoeg andere gekken om zich heen die nog wel tactisch konden nadenken. Had de oorlog veel langer kunnen duren. Hoewel ik denk dat er dan wel ergens een atoombom ergens in Duitsland was gevallen.

Inderdaad, al was hij nog lang niet zo krankzinnig als de Jappen, zelfmoord piloten vond Hitler maar niks.
Wat natuurlijk wel is, is dat het gezicht van de Nazi's weg zou zijn. Dat zou het moraal van de troepen kunnen schaden en meer verzet vanuit de eigen bevolking kunnen oproepen. Om nog maar te zwijgen over een mogelijke machtsstrijd binnen de Nazi partij. Het had twee kanten uit kunnen vallen. Hitler had in zijn testament wel een opvolger benoemd: Karl Donitz, een admiraal. Donitz was ook de laatste leider van het derde rijk.
 

inhethoekje

Active member
Hitler had zat briljante generaals om zich heen maar trok zich gelukkig weinig van hun mening aan.

Paulus, Rommel, Donitz, Jodl, Speer.

Een Rommel had een pesthekel aan Hitler, als zijn plan om Hitler te vermoorden (al heeft hij dat nooit bekend ) was gelukt had de WO II korter geduurd.
Zelfs de geallieerden ( vooral Churchill) hadden diep respect voor Rommel.
 
G

Gast

Guest
Paulus, Rommel, Donitz, Jodl, Speer.

Een Rommel had een pesthekel aan Hitler, als zijn plan om Hitler te vermoorden (al heeft hij dat nooit bekend ) was gelukt had de WO II korter geduurd.
Zelfs de geallieerden ( vooral Churchill) hadden diep respect voor Rommel.

Rommel was voor een Nazi ook heel menselijk. De gevechten in Noord Afrika waren de meest humane van de gehele oorlog.
 

De Wolf

Well-known member
Paulus, Rommel, Donitz, Jodl, Speer.

Een Rommel had een pesthekel aan Hitler, als zijn plan om Hitler te vermoorden (al heeft hij dat nooit bekend ) was gelukt had de WO II korter geduurd.
Zelfs de geallieerden ( vooral Churchill) hadden diep respect voor Rommel.

Dan hadden we waarschijnlijk Goebels gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan