Die Assad was verschrikkelijk, maar dat nieuwe regime zal minstens net zo erg worden (en uiteindelijk ook net zo'n dictatuur als onder Assad).
Andersom toch ook wel?Het ene regime wordt vervangen door het andere, en soms erger. De geschiedenis heeft dat wel uitgewezen.
Hoewel ik ook niet denk dat er een democratie zal ontstaan, wil ik je niet dit ietwat meer genuanceerde berichtgeving onthouden.En ook vwb het nieuwe regime in Syrië, dat zou ook een verbetering zijn en zeker niet zwaar Islamitisch worden.
Nu wordt door het regime de Duitse minister van buitenlandse zaken geblurred op de foto, de Franse niet. Verschil? De Duitse is een vrouw
Annalena Baerbock auf Fotos in Syrien von Islamisten zensiert!
Bei ihrem Besuch in Damaskus bekam die Bundesaußenministerin nicht die Hand – nun wurden sogar Fotos von ihr unkenntlich gemacht.www.bild.de
Die Assad was verschrikkelijk, maar dat nieuwe regime zal minstens net zo erg worden (en uiteindelijk ook net zo'n dictatuur als onder Assad).
Wat is de nuance?Hoewel ik ook niet denk dat er een democratie zal ontstaan, wil ik je niet dit ietwat meer genuanceerde berichtgeving onthouden.
Nadat Syrische leider haar geen hand gaf, wordt Duitse minister nu ook geblurd op foto’s, mannelijke collega wél zichtbaar
Het bezoek van de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Annalena Baerbock aan Syrië heeft veel stof doen opwaaien. Eerst wilde de nieuwe Syrische leider Ahmed al-Sharaa haar de hand niet schudden, en nu wordt ze onherkenbaar gemaakt op foto’s die door een Syrische nieuwszender zijn gedeeld...www.ad.nl
Ja, die zie ik ook niet. Is volgens mij letterlijk hetzelfde bericht als dat ik aangaf.Wat is de nuance?
Verduidelijking is beter. Het is niet de regering die de foto's geblurd heeft.Wat is de nuance?
Volgens mij heeft iedereen die afwachtende houding nu toch ook? Mensen daar zijn volkomen terecht blij dat de familie Assad weg is, maar het is maar afwachten hoe het nieuwe regime gaat worden. Dat is ook wat ik las van Syriërs in Nederland die voorlopig nog niet zo happig zijn om terug te keren. Wat logisch is, omdat ze vaak onderdeel zijn van een minderheid en de vraag is of het leven daarvoor beter wordt.Jep.
Dezelfde naïviteit zag je ook toen de Taliban een jaar of 2 terug weer aan de macht kwam. Mensen maakten zich terecht zorgen (over o.a. de rechten van vrouwen), maar die werden door o.a. Tineke Ceelen van Stichting Vluchteling direct afgedaan als rechtsextremistische praat, islamofobie enz...
Paar jaar verder en vrouwen mogen daar nu niet meer naar school, geen mannelijke dokter meer zien (en vrouwelijke dokters zijn al verboden), moeten in huis blijven en mogen (laatste statement van de Taliban afgelopen week) niet eens meer in de buurt van een raam komen...
Jep. Ben benieuwd hoe veel van de mensen die toen met een 'Je suis Charlie' shirt gingen protesteren nu voor een verbod op bepaalde cartoons of social media zijn (en daar de ironie dan niet van inzien)Vandaag 10 jaar geleden dat de vrijheid van meningsuiting weer een stukje ingekort werd
Dat is nou net het probleem, het één sluit het ander niet uit.Gewoon geen idioten volgen maar zaken waar je interesse in hebt