Buitenlands nieuws

Mario

Well-known member
Die Assad was verschrikkelijk, maar dat nieuwe regime zal minstens net zo erg worden (en uiteindelijk ook net zo'n dictatuur als onder Assad).

Het ene regime wordt vervangen door het andere, en soms erger. De geschiedenis heeft dat wel uitgewezen.

• Leuk
Waarderingen: JMD

gevegt

Well-known member
En ook vwb het nieuwe regime in Syrië, dat zou ook een verbetering zijn en zeker niet zwaar Islamitisch worden.
Nu wordt door het regime de Duitse minister van buitenlandse zaken geblurred op de foto, de Franse niet. Verschil? De Duitse is een vrouw

Die Assad was verschrikkelijk, maar dat nieuwe regime zal minstens net zo erg worden (en uiteindelijk ook net zo'n dictatuur als onder Assad).
Hoewel ik ook niet denk dat er een democratie zal ontstaan, wil ik je niet dit ietwat meer genuanceerde berichtgeving onthouden.

Maasveld

Well-known member
Hoewel ik ook niet denk dat er een democratie zal ontstaan, wil ik je niet dit ietwat meer genuanceerde berichtgeving onthouden.

Wat is de nuance?

zwammy

Well-known member
Ik denk dat het vooral een taliban 2.0 wordt. Die is nu ook veel heftiger dan de vorige Taliban. Zal met een nieuwe generaal gelinkt aan is niet veel beter worden.

Batigoal

Well-known member
Jep.

Dezelfde naïviteit zag je ook toen de Taliban een jaar of 2 terug weer aan de macht kwam. Mensen maakten zich terecht zorgen (over o.a. de rechten van vrouwen), maar die werden door o.a. Tineke Ceelen van Stichting Vluchteling direct afgedaan als rechtsextremistische praat, islamofobie enz...

Paar jaar verder en vrouwen mogen daar nu niet meer naar school, geen mannelijke dokter meer zien (en vrouwelijke dokters zijn al verboden), moeten in huis blijven en mogen (laatste statement van de Taliban afgelopen week) niet eens meer in de buurt van een raam komen...
Volgens mij heeft iedereen die afwachtende houding nu toch ook? Mensen daar zijn volkomen terecht blij dat de familie Assad weg is, maar het is maar afwachten hoe het nieuwe regime gaat worden. Dat is ook wat ik las van Syriërs in Nederland die voorlopig nog niet zo happig zijn om terug te keren. Wat logisch is, omdat ze vaak onderdeel zijn van een minderheid en de vraag is of het leven daarvoor beter wordt.

JMD

Well-known member
Vandaag 10 jaar geleden dat de vrijheid van meningsuiting weer een stukje ingekort werd
Jep. Ben benieuwd hoe veel van de mensen die toen met een 'Je suis Charlie' shirt gingen protesteren nu voor een verbod op bepaalde cartoons of social media zijn (en daar de ironie dan niet van inzien)

zwammy

Well-known member
Ik zie niet echt het verschil of gewoon mensen aan geven of iets wel of niet klopt of dat het journalisten zijn die het doen. Hij legt het duidelijk uit. En hij ziet natuurlijk dat X wel blijft floreren en Facebook inzakt. En als puntje bij paaltje komt telt voor iedereen het geld

Satyr

Administrator
Forumleiding
Twitter is echt een strontbult. Het enige goede wat je daar vind zijn de toeschouwersaantallen van de Gates Toto

zwammy

Well-known member
Haha ja, leuk de langspeelplaat van dinosaurus dvk gaat weer af 😀😀

Gewoon geen idioten volgen maar zaken waar je interesse in hebt en je komt alles te weten wat je wil. Maar goed, lekker de nos app volgen mannen.

Bovenaan