Buitenlands nieuws

Abubakari

Well-known member
Ja, dan moet je zelf even nadenken of iets klopt of niet. Ook wel lastig allemaal als het ook voorgekauwd wordt.

Haha ja, leuk de langspeelplaat van dinosaurus dvk gaat weer af 😀😀

Gewoon geen idioten volgen maar zaken waar je interesse in hebt en je komt alles te weten wat je wil. Maar goed, lekker de nos app volgen mannen.
Ga nou niet de superieure alweter uithangen, de X linkjes die jij op dvk plaatst maken dat misplaatst.
En er is meer dan de NPO of X. Je reactie is een typische X reactie, totaal ongenuanceerd en uitgaande van je eigen grote gelijk en de mogelijkheid op nuance volledig uitsluitend. Waar je mee omgaat zal je wel door besmet zijn.

Batigoal

Well-known member
En hij ziet natuurlijk dat X wel blijft floreren en Facebook inzakt.
X floreert niet bepaald; sinds Musk het heeft gekocht is de waarde met bijna 80% gezakt. Nu heeft hij genoeg geld dat hij er niet wakker van zal liggen, maar je kunt het moeilijk een succesverhaal noemen. Dat ze een explosieve groei qua gebruikers hebben gekregen zegt niet zoveel aangezien hij de controles op botaccounts heeft losgelaten.

zwammy

Well-known member
Ga nou niet de superieure alweter uithangen, de X linkjes die jij op dvk plaatst maken dat misplaatst.
En er is meer dan de NPO of X. Je reactie is een typische X reactie, totaal ongenuanceerd en uitgaande van je eigen grote gelijk en de mogelijkheid op nuance volledig uitsluitend. Waar je mee omgaat zal je wel door besmet zijn.
Rustig aan Karen.

zwammy

Well-known member
X floreert niet bepaald; sinds Musk het heeft gekocht is de waarde met bijna 80% gezakt. Nu heeft hij genoeg geld dat hij er niet wakker van zal liggen, maar je kunt het moeilijk een succesverhaal noemen. Dat ze een explosieve groei qua gebruikers hebben gekregen zegt niet zoveel aangezien hij de controles op botaccounts heeft losgelaten.

De adverteerders die zo hard wegrenden komen ook weer terug. En nu grote bedrijven stoppen of in ieder geval flink gaan snijden in het woke en diviverisiteit beleid zal het vanzelf weer gaan stijgen.

zwammy

Well-known member

Soros, krekels.
Gates, krekels.

Musk, ALARM, GEVAARLIJK, MOETEN WE NIET WILLEN!!

Zo schattig allemaal.

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
100 Labourpolitici gingen naar de VS om Harris aan de zege te helpen
Europarlementariër Van Baalen en Verhofstadt stonden in 2014 op het Maidanplein om te zeggen dat ze gingen helpen de verkiezingen te winnen voor de pro-EU-partij
Merkel die bij Griekse verkiezingen dreigt dat als er niet op de 'juiste' partij gestemd worden ze geen geld krijgen

En wat mij betreft mag dit allemaal, maar klaag dan niet als iemand anders (die niet jouw mening aanhangt) precies hetzelfde doet. je hebt immers zelf de deur open gezet

U.G.

Well-known member
'Wie bewaakt de factchekers'... naar analogie van het Juvenalis dilemma: 'wie bewaakt de bewakers'...

Nee als het hek van de dam dan wordt het pas betrouwbaar. Hebben de factcheckers ook een agenda volgens jou, heb je voorbeelden ? Want ik krijg nog weleens een concensus mee maar ik kom zelf niet in die krochten.

JMD

Well-known member
Hebben de factcheckers ook een agenda volgens jou, heb je voorbeelden ?
Ben jij altijd zo naïef?

De politie bewaakt ons, maar als een politieagent een overtreding (buitensporig geweld, racisme, ...) begaat kan je hem echt aanklagen. Dat is dus een voorbeeld dat de bewakers bewaakt worden.
Om te denken dat factcheckers allemaal 100% zuiver zijn is compleet naïef. Want dan kan het dus zo zijn dat je als overheid/politieke groepering iemand daar hebt zitten die politiek/ideologisch gestuurd gaat zitten bepalen wat waar of niet waar is. Ooit van Galileï gehoord?

zwammy

Well-known member
Jij valt mij gelijk aan hé halve. Kent gewoon normaal reageren en anders noem ik je Karen. Ga anders nog even verder janken of ga lekker naar je voetbal topics.

JMD

Well-known member
Nee als het hek van de dam dan wordt het pas betrouwbaar.
Als je denkt dat je social media aan moet nemen als altijd betrouwbaar dan gaat geen factchecker je helpen.
Je moet ook nog zelf nadenken, maar dat kunnen sommigen niet meer tegenwoordig lijkt wel, die hebben iemand nodig die voor ze vertelt wat ze voor waar aan moeten nemen.

(zie je bv ook op andere terreinen, las vandaag dat 'Beekse Bergen' maatregelen gaat nemen omdat mensen bij de autosafari bij de cheetahs uitstappen. Een beetje zelf nadenken dat dat gevaarlijk is blijkt tegenwoordig niet meer te kunnen door iedereen...)
(of wat te denken van vuurwerk, omdat er iemand is overleden aan het afsteken van illegaal vuurwerk op het moment dat het al illegaal is op een plek waar het illegaal is door iemand met een leeftijd voor wie het sowieso verboden is vuurwerk af te steken moet er een compleet verbod komen, 'want de hulpdiensten hebben er last van'. Dat laatste klopt natuurlijk, maar dat ligt echt niet aan het vuurwerk, dat ligt grotendeels aan mensen met teveel alcohol op (maar dat gaan we toch ook niet verbieden hoop ik) of mensen die sowieso geen respect voor hulpdiensten/andermans goederen hebben. Pak die dan aan ipv een schijnmaatregel te bieden die totaal niet handhaafbaar is (en alleen maar zal leiden tot meer illegaal vuurwerk)

Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Ben jij altijd zo naïef?

De politie bewaakt ons, maar als een politieagent een overtreding (buitensporig geweld, racisme, ...) begaat kan je hem echt aanklagen. Dat is dus een voorbeeld dat de bewakers bewaakt worden.
Om te denken dat factcheckers allemaal 100% zuiver zijn is compleet naïef. Want dan kan het dus zo zijn dat je als overheid/politieke groepering iemand daar hebt zitten die politiek/ideologisch gestuurd gaat zitten bepalen wat waar of niet waar is. Ooit van Galileï gehoord?

Ja en dan wordt zo’n agent heel vaak gewoon overgezet naar een nieuwe basisteam, óf..beter, zoals bij ons in R’dam ; wordt je als voor racisme veroordeelde agent gewoon leidinggevende bij de vreemdelingenpolitie, kan natuurlijk ook, …en naïef ben ik ?

Ik heb volgens mij nergens gezegd dat factcheckers 100 % zuiver zijn, ik stelde een vraag. Zijn ze untouchable, kun je ze niet aanklagen ? Vragen.

Maar ik ga ff verder met Sporting kijken, het ligt totaal niet in m’n bedoeling om hier een oeverloze discussie aan te jagen.

Maasveld

Well-known member
Als je denkt dat je social media aan moet nemen als altijd betrouwbaar dan gaat geen factchecker je helpen.
Je moet ook nog zelf nadenken, maar dat kunnen sommigen niet meer tegenwoordig lijkt wel, die hebben iemand nodig die voor ze vertelt wat ze voor waar aan moeten nemen.

(zie je bv ook op andere terreinen, las vandaag dat 'Beekse Bergen' maatregelen gaat nemen omdat mensen bij de autosafari bij de cheetahs uitstappen. Een beetje zelf nadenken dat dat gevaarlijk is blijkt tegenwoordig niet meer te kunnen door iedereen...)
(of wat te denken van vuurwerk, omdat er iemand is overleden aan het afsteken van illegaal vuurwerk op het moment dat het al illegaal is op een plek waar het illegaal is door iemand met een leeftijd voor wie het sowieso verboden is vuurwerk af te steken moet er een compleet verbod komen, 'want de hulpdiensten hebben er last van'. Dat laatste klopt natuurlijk, maar dat ligt echt niet aan het vuurwerk, dat ligt grotendeels aan mensen met teveel alcohol op (maar dat gaan we toch ook niet verbieden hoop ik) of mensen die sowieso geen respect voor hulpdiensten/andermans goederen hebben. Pak die dan aan ipv een schijnmaatregel te bieden die totaal niet handhaafbaar is (en alleen maar zal leiden tot meer illegaal vuurwerk)
Je mist een haakje.

Abubakari

Well-known member
Jij valt mij gelijk aan hé halve. Kent gewoon normaal reageren en anders noem ik je Karen. Ga anders nog even verder janken of ga lekker naar je voetbal topics.
Ik reageer op
Haha ja, leuk de langspeelplaat van dinosaurus dvk gaat weer af 😀😀

Gewoon geen idioten volgen maar zaken waar je interesse in hebt en je komt alles te weten wat je wil. Maar goed, lekker de nos app volgen mannen.
Ja, dan moet je zelf even nadenken of iets klopt of niet. Ook wel lastig allemaal als het ook voorgekauwd wordt.
Je zet mij/de rest neer als een stel domkoppen zonder eigen mening, te onnozel om zelf na te denken en jij weet dan precies hoe het allemaal wel zit. Daar reageerde ik op.
1/8ste.
Maar laat verder maar. Dat domme twitter gelul zit ik niet op te wachten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan