Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Ja en dan wordt zo’n agent heel vaak gewoon overgezet naar een nieuwe basisteam, óf..beter, zoals bij ons in R’dam ; wordt je als voor racisme veroordeelde agent gewoon leidinggevende bij de vreemdelingenpolitie, kan natuurlijk ook, …en naïef ben ik ?
Jep, dat is ook heel erg dat dat gebeurt. Maar ze worden wel veroordeeld door de rechter.

Mario

Well-known member
De oorlog tussen VS en Denemarken komt steeds dichter bij.

Het wordt zelfs een grootschalige oorlog tussen de VS, de EU, Canada, Mexico en Panama. Daar zal Putin wel blij mee zijn :-D

JMD

Well-known member
Die Santa Ana-winden zijn echt verschrikkelijk.

Overigens lijkt me de kans groot (de eerste arrestaties zijn al gedaan) dat hier wel sprake is van brandstichting. Zoals wel vaker bij bosbranden, en het is daar nu kurkdroog plus die harde winden maakt het echt dramatisch daar.

Lijkt me zo erg, je kan er echt helemaal niks aan doen als je de vlammen jouw kant op ziet komen, het enige wat je kan doen is wat spullen meenemen en vertrekken en hopen dat je huis niet in vlammen op gaat.

erka

Well-known member
Het is ook klimaatverandering. Het heeft in LA al 9 maanden niet geregend. In de hele wereld zie je dat door het warmer worden van de aarde de subtropische hogedrukgordel naar het noorden opschuift. Californië ligt net als Spanje, Italië, Griekenland in de zone waar steeds vaker hogedruk voorkomt. Hogedruk = minder lagedruk = minder regen = meer bosbranden

Daarnaast denk ik ook een stuk mismanagement, bezuinigen en ontkennen van de gevaren van kurkdroge natuur.

zwammy

Well-known member
Watertekort omdat de vissen belangrijker zijn, brandweermensen ontslaan omdat ze geen vaccinatie wilden, te weinig nieuwe brandweermensen aangenomen omdat er diversiteit moest komen en de bezuiniging van 17 miljoen zou ook nog wel iets gedaan hebben. Verder mocht er niet meer gecontroleerd brand gesticht worden. Het was ook niet zo vreemd dat verzekeringsmaatschappijen opeens de brandverzekering lieten vallen. Vooral heel veel mismanagement en een klein beetje klimaatverandering.

erka

Well-known member
Watertekort omdat de vissen belangrijker zijn, brandweermensen ontslaan omdat ze geen vaccinatie wilden, te weinig nieuwe brandweermensen aangenomen omdat er diversiteit moest komen en de bezuiniging van 17 miljoen zou ook nog wel iets gedaan hebben. Verder mocht er niet meer gecontroleerd brand gesticht worden. Het was ook niet zo vreemd dat verzekeringsmaatschappijen opeens de brandverzekering lieten vallen. Vooral heel veel mismanagement en een klein beetje klimaatverandering.

Zozo, dat valt me niet tegen. Klimaat is de hoofdoorzaak, want als het zo lang niet regent heb je én kurkdroog gebied én geen bluswater, maar goed dat lees je niet on Pulp-X.

Bovenaan