Buitenlands nieuws

Wigboldus

Well-known member
Echt puur milieuzaken: hoe schoon zijn beken/rivieren, de luchtkwaliteit, ozonlaag enz... Al deze zaken zijn sinds mijn jeugd (jaren 80) echt flink verbeterd.
Sterker nog: doordat de luchtkwaliteit zoveel beter is, zijn er veel meer zonnige dagen, waardoor de temperatuur juist stijgt... ;)
In de winter is het op een bewolkte dag meestal warmer dan op een zonnige winterse dag. Ook de nachten zijn dan minder koud als het bewolkt is. Maar het kan ook zo zijn dat het onbewolkt is door de koude lucht. Ik ben geen weerexpert.

JMD

Well-known member
In de winter is het op een bewolkte dag meestal warmer dan op een zonnige winterse dag. Ook de nachten zijn dan minder koud als het bewolkt is. Maar het kan ook zo zijn dat het onbewolkt is door de koude lucht. Ik ben geen weerexpert.
En toch is het zo dat de luchtkwaliteit veel beter is dan 50 jaar terug

En over de branden in LA, dit is ook wel een opvallend artikel, en dat zou ook de oorzaak van de start van de brand kunnen zijn (en de wind doet de rest)

De brand in Butte (Californië) van 2015 ontstond ook door zo'n "spark". Het nadeel van bovengrondse electriciteitsleidingen zeg maar...

JMD

Well-known member
Ik versta dit (oa) onder milieuvervuiling:

Het gebruik van fossiele brandstoffen, grootschalige houtkap en de veeteelt beïnvloeden steeds meer het klimaat en de temperatuur van de aarde. Hierdoor komen onnatuurlijk grote hoeveelheden broeikasgassen in de atmosfeer, wat het broeikaseffect versterkt en de opwarming van de aarde versnelt.
Oke. En dat vind ik dus echt klimaatverandering. ;)

Abubakari

Well-known member
Oke. En dat vind ik dus echt klimaatverandering. ;)
Het is milieuvervuiling, het gevolg is klimaatverandering. Valt niks te vinden, het is gewoon een feit.
Het gebruik van fossiele stoffen is toch geen klimaatverandering? Het is er de oorzaak van. Het is milieuvervuiling.

• Leuk
Waarderingen: erka

zwammy

Well-known member
Er is iemand opgepakt op verdenking van brandstichting.

We kunnen deze waarschijnlijk nog niet aan klimaatverandering geven, misschien de volgende.

erka

Well-known member
Oh gelukkig.

Die van 2015 ook al of kwam dat nog door achterstallig onderhoud?

Nogmaals, de directe oorzaak is dommigheid, of bezuinigen, of onderhoud, of een debiel.
Maar dat die branden zo groot kunnen worden komt door klimaatverandering. Want als het niet zo droog was in Californie (net als in 2015) loopt het ook niet zo uit de hand.

Maar als je dat niet wil horen met je alwetende X-kenners dan houdt het op

zwammy

Well-known member
Nee, ben ik helemaal met je eens. Je hoeft niet bij elke post X er bij te halen, ik luister ook wel een beetje naar jou.

Ik weet het, X. Maar wel interessant om te luisteren.

• Haha
Waarderingen: erka
Bovenaan