Buitenlands nieuws

erka

Well-known member
Vlaanderen bij Nederland. De kans dat de Faroer een man op de Maan zetten is nog groter.
 

DeMaster

Active member
Ik heb het idee dat een staat Cataloni? door de EU niet wordt erkend. Doen ze dat wel dan kan je vergif op innemen dat er meer volgen. Belgi? valt dan uit elkaar. Corsica en Baskenland willen onafhankelijk worden. Limburg sluit zich aan bij Vlaanderen..

Friesland wordt dan ook onafhankelijk van Nederland.
 

Ska P 187

Well-known member
En dan? jij hebt het gezag in handen, wie geen klappen van de politie wilt hebben blijft thuis.

Het is een hele domme korte termijn oplossing geweest, die meer kwaad als goed bloed heeft gezet. Kwaad in Catalunya, het om gaat, misschien nog wat goed in de rest van Spanje, want er zijn nu eenmaal een hoop domme mensen.
 

Fenerium

Member
Het is een hele domme korte termijn oplossing geweest, die meer kwaad als goed bloed heeft gezet. Kwaad in Catalunya, het om gaat, misschien nog wat goed in de rest van Spanje, want er zijn nu eenmaal een hoop domme mensen.

Confrontaties met de politie wordt negen van de tien keer opgezocht. Althans hier in Nederland is dat vaak het geval.
 

Fenerium

Member
Haha ja, alsof die bejaarden die klappen kregen bewust de confrontatie met de politie zochten.

Incidentjes. Je moet er gewoon niet tussen wandelen. Als er ergens een ruzie is en er wordt met flessen gegooid dan is de kans groot dat ik op de IC ga belanden met een hersenschudding mocht ik er als een malloot tussen springen.
 

erka

Well-known member
Ik ken werkelijk niemand die pro die optie is. Overigens zal zolang Brussel belangrijk is het niet gauw tot een splitsing komen in ons landje.

Was ook cynisch bedoeld. Ik weet hoe het in Belgi? zit. Brussel is te ingewikkeld. Bovendien, Walen zouden in Frankrijk erbij hangen en Vlamingen zouden in Nederland er ook een beetje bijhangen.
 

Ska P 187

Well-known member
Confrontaties met de politie wordt negen van de tien keer opgezocht. Althans hier in Nederland is dat vaak het geval.

9 van de 10 wilden gewoon gaan stemmen, niet rellen.
En vertel jij me eens wat we weet ik veel hoeveel gewonden verder opgeschoten zijn. Spanje en Catalunya staan alleen maar verder van elkaar af.
 

U.G.

Well-known member
9 van de 10 wilden gewoon gaan stemmen, niet rellen.
En vertel jij me eens wat we weet ik veel hoeveel gewonden verder opgeschoten zijn. Spanje en Catalunya staan alleen maar verder van elkaar af.

De tact bewaren in een crisissituatie is voor een individu al bijna onmogelijk, laat staan voor een staat. Een grondwettelijk hof(!) heeft een referendum verboden. Als je in een dergelijk geval dan toch gewoon je zin gaat doortrekken wie denk je dan tegen te gaan komen op straat, Ska ?

De beelden zijn inderdaad geen reclame voor Spanje, maar wel zeker een geschenk voor de separatisten en hun eigen belang.

Nu wat ik niet begrijp, en misschien kun jij wat verheldering brengen. Spanje is gedecentraliseerd as fuck. De ouders van Pique en hun generatiegenoten hebben meegedaan in een referendum, post-Franco, over de toekomst van Spanje. Men is toen akkoord om verder te gaan als ??n Spanje.

Ik weet dat een deel van de Baskische separatisten hun gewapende strijd juist toen heeft aangescherpt. Verderfelijke gasten die veel onschuldige slachtoffers hebben gemaakt, maar ze waren aan de andere kant toch wel meteen heel erg duidelijk vanaf het begin. M.a.w., als je altijd al zo'n 'slachtoffer' bent geweest waarom pas nu, de ultieme drang naar een natie......ook al gaat het in dit geval maar over 35 % vd bevolking ?
 

Mario

Well-known member
Cataloni? verklaart zichzelf onafhankelijk, de tweede Spaanse burgeroorlog is begonnen ...
 
Bovenaan