Buitenlands nieuws

Mario

Well-known member
Dat is anders ook niet zo moeilijk, Noord-Ieren zijn ook geen Britten.

Groot-Brittanni? is Engeland, Schotland en Wales.

Noord Ierland valt toch ook onder de vlag van het Verenigd Koninkrijk? Er is alleen een gedeelte van de Noord Ierse bevolking dat liever deel wil uitmaken van de republiek Ierland.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Noord Ierland valt toch ook onder de vlag van het Verenigd Koninkrijk? Er is alleen een gedeelte van de Noord Ierse bevolking dat liever deel wil uitmaken van de republiek Ierland.

Verenigd Koninkrijk ja, maar dat is iets anders dan Groot Brittani?.

Al zit dat allemaal nog veel complexer in elkaar. Bij het ene sportevenement doen landen apart mee, andere weer Great Brittian en ongetwijfeld ook weer wat United Kingdom. Ik dacht met rugby dat Ierland en Noord Ierland weer samen een team hebben. Een grote klerezooi. De Ieren willen de Noord-Ieren er wel bij. Omgekeerd een stuk minder, al zat dat na Brexit weer ietsje anders liggen.
 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
Groot Brittanie is alleen het grote eiland. Politiek gezien worden de eilanden die onder Engeland, Schotland en Wales daar ook toegerekend. Zeg maar dat het alles is behalve Noord-Ierland, Isle of Man en de Kanaaleilanden + wat gebieden overzee.
 

erka

Well-known member
Verenigd Koninkrijk ja, maar dat is iets anders dan Groot Brittani?.

Al zit dat allemaal nog veel complexer in elkaar. Bij het ene sportevenement doen landen apart mee, andere weer Great Brittian en ongetwijfeld ook weer wat United Kingdom. Ik dacht met rugby dat Ierland en Noord Ierland weer samen een team hebben. Een grote klerezooi. De Ieren willen de Noord-Ieren er wel bij. Omgekeerd een stuk minder, al zat dat na Brexit weer ietsje anders liggen.

Het is eigenlijk zo dat Ierland bij vrijwel alle sporten als nationaal team het HELE eiland omvat. Dus rugby, cricket, hockey etc. Voetbal is voor zover ik weet de enige teamsport waar je ook een Noord-Ierland hebt.
 

erka

Well-known member
Ondertussen gaat Spanje gewoon door met blunderen. Ze hebben nu het Catalaanse debat over het referendum verboden...
 

Pascallovic

Well-known member
Ondertussen gaat Spanje gewoon door met blunderen. Ze hebben nu het Catalaanse debat over het referendum verboden...

Recht op vergadering verbieden, dat is inderdaad lachwekkend. Zeker omdat het vanuit een constitutioneel hof komt.
 

Mario

Well-known member
Dan is het dus een dictatuur aan het worden in Spanje, want er bestaat zoiets als recht op vergadering.

Eerst een burgeroorlog, daarna de dictatuur ...

Maar goed, hoe wil je een vergadering voorkomen? Iedereen oppakken?
 

Batigoal

Well-known member
Dan gaan ze met z'n allen in het geniep in een kelder vergaderen en presenteren ze na afloop openbaar de uitkomsten.
 

De Wolf

Well-known member
Ik heb het idee dat een staat Cataloni? door de EU niet wordt erkend. Doen ze dat wel dan kan je vergif op innemen dat er meer volgen. Belgi? valt dan uit elkaar. Corsica en Baskenland willen onafhankelijk worden. Limburg sluit zich aan bij Vlaanderen..
 

JMD

Well-known member
Ik heb het idee dat een staat Cataloni? door de EU niet wordt erkend. Doen ze dat wel dan kan je vergif op innemen dat er meer volgen. Belgi? valt dan uit elkaar. Corsica en Baskenland willen onafhankelijk worden. Limburg sluit zich aan bij Vlaanderen..

Voor die tijd heeft Vlaanderen zich al aangesloten bij Nederland... :)

Maar je eerste zin klopt ja, dat idee heb ik ook.
 
Bovenaan