gevegt
Well-known member
Ieren ZIJN dan ook geen Britten.
Het enige waar ik altijd mee oppas zijn Noord Ieren. Die noem ik maar gewoon Noord Ieren.
Ook met een kettinkje om?
Ieren ZIJN dan ook geen Britten.
Het enige waar ik altijd mee oppas zijn Noord Ieren. Die noem ik maar gewoon Noord Ieren.
Dat is anders ook niet zo moeilijk, Noord-Ieren zijn ook geen Britten.
Groot-Brittanni? is Engeland, Schotland en Wales.
Noord Ierland valt toch ook onder de vlag van het Verenigd Koninkrijk? Er is alleen een gedeelte van de Noord Ierse bevolking dat liever deel wil uitmaken van de republiek Ierland.
Ook met een kettinkje om?
Verenigd Koninkrijk ja, maar dat is iets anders dan Groot Brittani?.
Al zit dat allemaal nog veel complexer in elkaar. Bij het ene sportevenement doen landen apart mee, andere weer Great Brittian en ongetwijfeld ook weer wat United Kingdom. Ik dacht met rugby dat Ierland en Noord Ierland weer samen een team hebben. Een grote klerezooi. De Ieren willen de Noord-Ieren er wel bij. Omgekeerd een stuk minder, al zat dat na Brexit weer ietsje anders liggen.
Ondertussen gaat Spanje gewoon door met blunderen. Ze hebben nu het Catalaanse debat over het referendum verboden...
Ondertussen gaat Spanje gewoon door met blunderen. Ze hebben nu het Catalaanse debat over het referendum verboden...
Waarom is dat een blunder?
Daarmee maak je ze nog kwader. Laat het debat gewoon plaatsvinden (gedoog het) en reageer er vervolgens niet op.
Van wat ik er van mee heb gekregen is het geen politieke uitspraak, maar een gerechtelijke.
Dan is het dus een dictatuur aan het worden in Spanje, want er bestaat zoiets als recht op vergadering.
Welja, jij weet van de hoed en de rand en kent de gehele uitspraak en de achterliggende reden.
Dan is het dus een dictatuur aan het worden in Spanje, want er bestaat zoiets als recht op vergadering.
Ik heb het idee dat een staat Cataloni? door de EU niet wordt erkend. Doen ze dat wel dan kan je vergif op innemen dat er meer volgen. Belgi? valt dan uit elkaar. Corsica en Baskenland willen onafhankelijk worden. Limburg sluit zich aan bij Vlaanderen..
Limburg sluit zich aan bij Vlaanderen..
Voor die tijd heeft Vlaanderen zich al aangesloten bij Nederland...