Pascallovic
Well-known member
Schijnbaar dat iemand de aardbeving heeft zien aankomen.
Ik vind dit een typisch geval achterafexperterij.
Tja vroeg of laat komen er ook zware bevingen bij San Francisco, Istanbul, Santiago en Tokio.
Tja vroeg of laat komen er ook zware bevingen bij San Francisco, Istanbul, Santiago en Tokio.
Maar hij zei het toch al drie dagen voor de aardbeving?Ik vind dit een typisch geval achterafexperterij.
Ja, en krijgt daar nu pas de aandacht voor omdat die ramp nou eenmaal heeft plaatsgevonden. Als die schok er niet was geweest had je niks gemerkt.Maar hij zei het toch al drie dagen voor de aardbeving?
Nu deed je niets, anders deed je iets. En iets is beter dan niets. En het blijkt dus mogelijk dit soort rampen te voorspellen en dat lijkt me toch ook wel wat waard.En dan nog, wat kan je er tegen doen. Iedereen evacueren binnen 3 dagen, zo'n groot gebied?
Blijkt toch niet het geval te zijn. In elk geval is hij nog vermist.Christian Atsu is levend onder het puin vandaan gehaald. Hij zou met ademhalingsproblemen en een voetkwetsuur naar het ziekenhuis zijn gebracht.
Jep. Verdient idd zeker een onderzoek. De vraag is natuurlijk of dit correlatie of causaliteit is...Nu deed je niets, anders deed je iets. En iets is beter dan niets. En het blijkt dus mogelijk dit soort rampen te voorspellen en dat lijkt me toch ook wel wat waard.
Zoals ik al zei, ik vind het een grote achterafexperterijVolgens mij is het kolder. Een aardbeving als deze is niet te voorspellen. Pas op hele korte termijn vooraf en zeker niet drie dagen van te voren. Je kunt heus wel zien dat de aarde onrustig is, maar dan te zeggen er komt een 7+ aan, dat is gewoon gokken.
Die komen iedere maand wel een keer voor. Een beving van rond de 8 ongeveer twee keer per jaar.Volgens mij is het kolder. Een aardbeving als deze is niet te voorspellen. Pas op hele korte termijn vooraf en zeker niet drie dagen van te voren. Je kunt heus wel zien dat de aarde onrustig is, maar dan te zeggen er komt een 7+ aan, dat is gewoon gokken.