Buitenlands nieuws

gevegt

Well-known member
In Amerika ongetwijfeld, daar protesteert men voor/tegen alles. Maar niet in Europa zoals toen met Floyd en je weet best dat ik dat bedoel. Geen BLM-demo hierover.
Ze zijn direct ontslagen, misschien dat dat er ook mee te maken heeft. Tevens dat ze zwart zijn natuurlijk ( net als het ontslag? )

Leuk stukje,

 

erka

Well-known member
Precies het gebied waar Sinan Can die mooie TV serie over gemaakt heeft, met oa een indrukwekkende aflevering over de stad Antep (Gaziantep dus), is vandaag getroffen door een verwoestende aardbeving, mogelijk de zwaarste ooit in die regio.
 

De Wolf

Well-known member
Precies het gebied waar Sinan Can die mooie TV serie over gemaakt heeft, met oa een indrukwekkende aflevering over de stad Antep (Gaziantep dus), is vandaag getroffen door een verwoestende aardbeving, mogelijk de zwaarste ooit in die regio.
Is de zwaarste in 80 jaar. Waarschijnlijk de dodelijkste in 25 jaar. 1999 was een zware beving (7.6) in de buurt van Istanbul.
 

Batigoal

Well-known member
Inmiddels is het dodental flink naar boven bijgesteld naar minstens 1200.

En nu wordt er meer richting Midden-Turkije een nieuwe zware aardbeving gemeld van 7,6.
 

Mario

Well-known member
Is de zwaarste in 80 jaar. Waarschijnlijk de dodelijkste in 25 jaar. 1999 was een zware beving (7.6) in de buurt van Istanbul.
Mijn ouders waren daar toen op dat moment met vakantie, en stonden 's nachts buiten het hotel.
Heftig weer dit, ook weer veel naschokken. Inmiddels heeft men het al over 1400 doden, dat worden er nog wel meer ben ik bang ...
Ook in Syrie, wat al zo hard getroffen is door de burgeroorlog.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vrees dat ze echt nog geen echt beeld hebben van het aantal slachtoffers. Zeker als die krachtige naschokken er ook nog eens bijkomen. Een groot tragedie.
 

erka

Well-known member
Ik vrees dat je bij dit soort rampen +het type gebied eerder moet denken aan aantallen slachtoffers met 4 nullen.
 

erka

Well-known member
Na die 7.8 zojuist een 7.5 erachteraan. Allemachtig. Dit gaat verschrikkelijk zijn.
En het is al niet zo'n welvarend gebied, de Turkse kant is dan nog een beetje georganiseerd maar in Syrië is natuurlijk echt helemaal niks meer.
 

De Wolf

Well-known member
Ik vrees dat je bij dit soort rampen +het type gebied eerder moet denken aan aantallen slachtoffers met 4 nullen.
In 1999 vlakbij Istanbul waren ruim 17K doden te betreuren. Vrees dat bij deze beving het ook die kant op gaat. Is ook nog eens een dichtbevolkt gebied.
 

Pascallovic

Well-known member

Batigoal

Well-known member

Een oud-speler van Vitesse wordt in elk geval vermist.
Dat is helaas een logisch gevolg van een ramp van deze omvang. Bah.
 

De Groene Scout

Well-known member
De spits van Turkse Kracht uit Deventer ligt ook onder het puin. Zijn neefje is er vanochtend levend onderuit gekomen, van de jongen van Turkse Kracht nog geen teken van leven.
 
Bovenaan