Er is nu een nieuwe rij waar je in moet staan om in de "hoofdrij" te kunnen komen. Britser dan dat krijg je het niet.Het is wel bijzonder om te zien dat heel Engeland is uitgelopen en in een urenlange rij staat om afscheid te nemen van de Queen.
Dat koningshuis is reeds de nek omgedraaid.Frankrijk is ook nog wel interessant als gevallen wereldmacht.
Wat gaan ze doen als de rij nog niet weg is voor de uitvaart begint?
Designated death person.Dan is Prince Andrew aangewezen om dood in een kist te gaan liggen.
Niet voor niks was ons Vorstenhuis de eerste die condoleerde... (volgens de BBC)Het was groots, typisch Brits maar wel wat langdradig met al die diensten.. Mocht Beatrix op een dag gaan hemelen, zal het hier nooit zo groot worden verwacht ik. Ze hadden idd wel de beste plaatsen vandaag, maar dat schijnt ook te maken hebben met de innige band tussen de twee koningshuizen.
Niet voor niks was ons Vorstenhuis de eerste die condoleerde... (volgens de BBC)
Als Beatrix overlijdt zal het denk ik vergelijkbaar zijn met bv hoe het ging toen Juliana overleed.Ja, rouwstoet van Noordeinde naar de Oude Kerk in Delft (is 8 km ofzo) en dan een dienst en het bijzetten. Wij hebben niet zoveel protocol als de Britten maar ook bij ons is dit allemaal wel geregeld en een staatsbegrafenis wordt ook regelmatig geoefend. Niet zo groot als in Engeland maar ik denk dat als Beatrix komt te overlijden, dat dan de publieke belangstelling ook enorm gaat zijn trouwens. Vergis je niet.
Ik weet trouwens niet of er in Nederland apart protocol is voor als de koning of koningin zelf komt te overlijden.
Jep. Viel mij toen ook op.Het viel mij ook op hoe de BBC erover berichtte. Toen het echt nog alleen over het overlijden zelf ging, werd de condoleance van het Nederlandse vorstenhuis als enige bericht uit het buitenland voorgelezen. Andere berichten uit het buitenland kwamen pas ruim een uur later, beginnend met de condoleance vanuit de VS.