Buitenlands nieuws

ALenstra

Well-known member
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat de UEFA toestaat dat Europees voetbal wordt stilgelegd. PL zal er misschien wel uitgaan.
Maar dat jij een andere midweek Liverpool gaat krijgen dan je gepland hebt is wel duidelijk.
Als de Britse autoriteiten bepalen dat er helemaal geen voetbal is in die tien dagen van rouw dan heeft de UEFA daarmee te dealen.
 

Mario

Well-known member
Dat wordt volgende week weer een huzarenstukje wat betreft organisatie rondom de uitvaart , met name de beveiliging.
 

Pascallovic

Well-known member
UEFA heeft volgens mij al aangegeven te willen meewerken bij eventuele verzoeken, dus indien gewenst wordt het gewoon geschrapt en zullen wel van 18 t/m 20 oktober de boel Europees inhalen. Hoe de FA dan hun Premier League en EFL-cup wil rechttrekken is aan hun.
 

JMD

Well-known member
Ik ben benieuwd of ze in dat geval alleen de Britse duels eruit halen of ook de andere duels in dezelfde groepen
 

JMD

Well-known member
Als de Britse autoriteiten bepalen dat er helemaal geen voetbal is in die tien dagen van rouw dan heeft de UEFA daarmee te dealen.
Ehh, nee... Dan is het aan de Britse ploegen om een oplossing te zoeken, op straffe van reglementair verliezen of uitsluiting.
 

erka

Well-known member
Toch wel mooie TV op de BBC, voor het eerst worden de ceremonies van het Britse Koningshuis bij een nieuwe koning/koningin live op tv uitgezonden. De vorige keer dat dit gebeurde was dit nog niet openbaar en was Churchill nog premier.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Mario

Well-known member
Toch wel mooie TV op de BBC, voor het eerst worden de ceremonies van het Britse Koningshuis bij een nieuwe koning/koningin live op tv uitgezonden. De vorige keer dat dit gebeurde was dit nog niet openbaar en was Churchill nog premier.
Hopelijk loopt het met hem beter af dan Charles de eerste. Die werd in 1649 afgezet en onthoofd..
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De processie komt over een uur of 2 vlak bij mijn huis langs. Het lichaam van de koningin wordt van Balmoral naar Edinburgh gebracht, waar ze in eerste instantie opgebaard zal worden.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Vanwaar hebben ze dit laten gebeuren in Schotland?
Omdat ze hier is overleden. Daarnaast betekent voor onafhankelijkheid zijn niet per definitie dat je tegen de monarchie bent. Er zijn veel mensen die voor onafhankelijkheid zijn, maar wel de monarchie willen behouden (en ook andersom komt voor: voor de unie, tegen de monarchie). De Engelse en Schotse koningshuizen waren al verenigd door een huwelijk tussen beiden zo'n 100 jaar voor de unie tussen Engeland en Schotland. Elizabeth had meer Schots dan Engels bloed. Daarom wordt ze ook in Edinburgh opgebaard. Ze wordt een aantal dagen later naar London gebracht.

Zij was erg populair hier. Overigens is de monarchie an sich & Charles aanzienlijk minder populair hier dus op termijn zal de discussie over de toekomst best gevoerd worden, maar nu is natuurlijk niet het moment daarvoor.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik had het beeld dat ze veelal in een ander kasteel was te vinden meer in de buurt van Londen. Vandaar mijn verbazing dat ze in Schotland zat toen het mis ging. Had ook niet direct het beeld dat ze de deur nou plat liepen in Schotland.
 

Maasveld

Well-known member
Omdat ze hier is overleden. Daarnaast betekent voor onafhankelijkheid zijn niet per definitie dat je tegen de monarchie bent. Er zijn veel mensen die voor onafhankelijkheid zijn, maar wel de monarchie willen behouden (en ook andersom komt voor: voor de unie, tegen de monarchie). De Engelse en Schotse koningshuizen waren al verenigd door een huwelijk tussen beiden zo'n 100 jaar voor de unie tussen Engeland en Schotland. Elizabeth had meer Schots dan Engels bloed. Daarom wordt ze ook in Edinburgh opgebaard. Ze wordt een aantal dagen later naar London gebracht.

Zij was erg populair hier. Overigens is de monarchie an sich & Charles aanzienlijk minder populair hier dus op termijn zal de discussie over de toekomst best gevoerd worden, maar nu is natuurlijk niet het moment daarvoor.
Dus bij onafhankelijkheid zal er dan opeens een Schotse koning/koningin komen?
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik had het beeld dat ze veelal in een ander kasteel was te vinden meer in de buurt van Londen. Vandaar mijn verbazing dat ze in Schotland zat toen het mis ging. Had ook niet direct het beeld dat ze de deur nou plat liepen in Schotland.
Balmoral was haar favoriete verblijf. Vooral in de zomer zat ze er veel. Vermoedelijk wilde ze bewust haar laatste dagen op haar favoriete plaats verblijven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Max
Bovenaan