Buitenlands nieuws

erka

Well-known member
Lachwekkend. Maar goed, dat zijn we langzamerhand gewend van de EU. Tijd voor een nieuwe EU, deze is stuk.

Als ze maar consequent zouden zijn. Maar als dit in Polen was gebeurd (wat ook goed had gekund gezien de spanningen daar deze zomer over de grondwet) had de EU het vingertje wel klaar gehad.
 

JMD

Well-known member
Als ze maar consequent zouden zijn. Maar als dit in Polen was gebeurd (wat ook goed had gekund gezien de spanningen daar deze zomer over de grondwet) had de EU het vingertje wel klaar gehad.
Daarom dus lachwekkend.
 

gevegt

Well-known member
Als ze maar consequent zouden zijn. Maar als dit in Polen was gebeurd (wat ook goed had gekund gezien de spanningen daar deze zomer over de grondwet) had de EU het vingertje wel klaar gehad.

Onvergelijkbare grootheden. Dat weet jij hopelijk ook wel.
 

erka

Well-known member
Onvergelijkbare grootheden. Dat weet jij hopelijk ook wel.

Principe wat ik bedoel is: is het een interne aangelegenheid (grondwet) of niet. Als je nu zegt: het is aan Spanje, moet je in geval van bv. Poolse grondwet ook zeggen: is aan Polen.
 

JMD

Well-known member
Principe wat ik bedoel is: is het een interne aangelegenheid (grondwet) of niet. Als je nu zegt: het is aan Spanje, moet je in geval van bv. Poolse grondwet ook zeggen: is aan Polen.
Of zou dat heeeel misschien iets te maken hebben met het feit dat in Polen een regering zit die niet zo pro-EU is?
Gek idee misschien...
 

gevegt

Well-known member
Principe wat ik bedoel is: is het een interne aangelegenheid (grondwet) of niet. Als je nu zegt: het is aan Spanje, moet je in geval van bv. Poolse grondwet ook zeggen: is aan Polen.

Of zou dat heeeel misschien iets te maken hebben met het feit dat in Polen een regering zit die niet zo pro-EU is?
Gek idee misschien...
Het verschil is dat de regering van Polen al een aantal jaar de grondwet dusdanig wil veranderen dat die niet meer strookt met de Europese grondwet.
Dat heeft niets, maar dan ook niets, met de situatie in Spanje te maken.
 

erka

Well-known member
Het verschil is dat de regering van Polen al een aantal jaar de grondwet dusdanig wil veranderen dat die niet meer strookt met de Europese grondwet.
Dat heeft niets, maar dan ook niets, met de situatie in Spanje te maken.

En wat Cataloni? wil strookt niet met de Spaanse grondwet. Dus eigenlijk zou de EU er flink op los moeten knuppelen in Polen.
 

gevegt

Well-known member
En ik wil het niet op de spits drijven, voordat je het weet grijpt de politie in of begint er iemand te schieten over een lullig meningsverschilletje.
Dan geef ik haar gewoon gelijk. Kan ik ook eindelijk naar bed.
 

Ska P 187

Well-known member
4r4ysi.png
 

Fenerium

Member
Overigens: als Cataloni? onafhankelijk wil worden moet er een referendum in heel Spanje gehouden worden waarbij dan alle Spanjaarden bepalen of Cataloni? onafhankelijk mag worden... Wat een belachelijk iets. Brexit zou dan bv in heel Europa gereferendumd (slecht Nederlands...) moeten worden. Alsof je als man wil scheiden van je vrouw, maar je vrouw staat dat niet toe.

Waarom belachelijk? Cataloni? ligt nog altijd in Spanje.
 
Bovenaan