Buitenlands nieuws

D

Deleted member 2709

Guest
Overigens verbaast me de snelle opmars van de Taliban wel. Waar halen die de wapens, munitie e.d. vandaan? Of zou het volk toch liever de Taliban aan de macht hebben?

Wat mij veel meer verbaast is waar de Taliban alle mensen vandaan haalt.
Ze zijn nu veel groter dan ze in 2001 waren! Terwijl ze in 2008 bijna volledig van de aardbodem geveegd waren.
 

JMD

Well-known member
Wat mij veel meer verbaast is waar de Taliban alle mensen vandaan haalt.
Ze zijn nu veel groter dan ze in 2001 waren! Terwijl ze in 2008 bijna volledig van de aardbodem geveegd waren.
Ja dat dus ook inderdaad... Misschien toch dat wat ik op het eind in mijn door jou geciteerde quote zei, dat het volk toch liever de Taliban aan de macht heeft...

Gelukkig hebben wij mevr. Bijleveld als minister van Defensie, die vindt niet dat we er 'voor niks' geweest zijn, want "we hebben de Afghanen laten zien dat het anders kan"




In het kabinet zitten echt alleen maar managers, kunnen goed spreadsheetjes aflezen, maar verder kunnen ze niks... Opzouten dat hele zootje en een oud-legerman/vrouw op Defensie, een oud-docent/schoolleider op Onderwijs, een oud-arts op Zorg enz... En dat hele zootje managers dat door flutcursussen volgen en net de goede mensen kennen op die positie komt te zitten mogen terug naar waar ze vandaan komen.
 

Maasveld

Well-known member
Omdat het dadelijk wel weer duidelijk is dat onze legers weer daar naartoe gaan van onze belastingcenten als de burgers daar worden afgeslacht. En een bom erop handiger is.
Je vindt de 20 cent die je bij zal dragen aan de missies dus meer waard dan miljoenen onschuldige mensenlevens. SanMark is er niks bij.

"Onze belastingcenten," een populair vakje op de wappiebingokaart trouwens.
 

Mario

Well-known member
Wat mij veel meer verbaast is waar de Taliban alle mensen vandaan haalt.
Ze zijn nu veel groter dan ze in 2001 waren! Terwijl ze in 2008 bijna volledig van de aardbodem geveegd waren.
Allemaal gevlucht uit Irak en Syrië waarschijnlijk. Afghanistan wordt het nieuwe kalifaat.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat mij veel meer verbaast is waar de Taliban alle mensen vandaan haalt.
Ze zijn nu veel groter dan ze in 2001 waren! Terwijl ze in 2008 bijna volledig van de aardbodem geveegd waren.

Ik denk dat ze nooit weg waren. Tegen indoctrinatie en religie is het moeilijk vechten. Ze waren misschien niet zichtbaar, maar dat land is zo groot. De Amerikanen hebben echt niet ieder dorp/iedere stad doorgespit. Daarnaast kunnen ze ook best uit omringende landen zijn gekomen.
 

zwammy

Well-known member
Wat een heerlijke tweet van dat GroenLinks vrouwke. Je hoeft ze niet eens te zoeken, zo wereldvreemd.
 

erka

Well-known member
Het zogenaamd "Nederlands" vliegtuig dat onderweg zou zijn, blijkt een Duits vliegtuig te zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als ze maar zorgen dat er een vliegtuig die mensen ophaalt. Lijkt mij niet belangrijk wiens vliegtuig dat is.
 
Bovenaan