Ik heb in coronatijd een aantal boeken gelezen over de grote veroveraars van weleer van de steppe (Attila de Hun, Ghenghis Khan, Ogedei Khan, Tamerlane). En ik vond het al opmerkelijk dat je telkens leest dat ze moeite hadden om ongeveer het gebied wat nu Afghanistan is onder controle te houden. Telkens onrust, telkens stammen die zich vrij weten te vechten. Bijna een terugkerend thema door de hele geschiedenis heen.
Zozo, we sturen dan toch een vliegtuig. Weer lekker snel gehandeld.
En de min van Defensie zat gisteravond in de bios... En twitterde daar vrolijk over...Hallo, men is op vaka… reces.
Daar zou men komende week toch pas over debatteren?Zozo, we sturen dan toch een vliegtuig. Weer lekker snel gehandeld.
Daar zou men komende week toch pas over debatteren?
Scheelt weer dat je niet heel links over je heen krijgt.Oei, zullen ze in de Tweede Kamer zich wel gepasseerd voelen.
Dat ligt eraan hoe lang zijn middagdutje duurt.Taliban schijnt wel te schieten op het vliegveld waar veel buitenlanders zitten. Dan zal Biden wel met een tegenactie komen.
Die ging 1000 troepen sturen ofzo...Taliban schijnt wel te schieten op het vliegveld waar veel buitenlanders zitten. Dan zal Biden wel met een tegenactie komen.
Die pikken ze van het Afghaanse leger.Die ging 1000 troepen sturen ofzo...
Ik snap best dat de VS daar niet eeuwig had kunnen blijven maar had nou niemand dit in kunnen zien?
Overigens verbaast me de snelle opmars van de Taliban wel. Waar halen die de wapens, munitie e.d. vandaan? Of zou het volk toch liever de Taliban aan de macht hebben?