Dat was toch deze?De eerste ramp die ik heb meegemaakt zal ik maar niet posten.
Vuurwerkramp begin jaren 90 (niet in Enschede, denk ik) is het eerste dat ik mij kan herinneren, was denk ik nog voor de Bijlmerramp.
Met buitenlandse rampen was ik nog niet bezig blijkbaar, Estonia scheepsramp zei mij niks.
edit. vuurwerkramp was in Culemborg, weet niet waarom dat indruk op mij maakte.
Zie nu ook dat er in 1990 17 doden vielen bij een storm in NL.
edit2. nu ik er over na denk, de aardbeving in Roermond weet ik ook nog wel (maar geen doden), 1992
Gok iets van een tornado bij ChaamDe eerste ramp die ik heb meegemaakt zal ik maar niet posten.
Vuurwerkramp Enschede heb ik nog 4 dagen rondgelopen gelijk na de ramp.
Vast iets klein huishoudelijks.De eerste ramp die ik heb meegemaakt zal ik maar niet posten.
Je geboorte?De eerste ramp die ik heb meegemaakt zal ik maar niet posten.
1978 de bal op de paal.Voor mij de Bradford stadionramp en vlak daarna de Heizelramp in 1985. En dan begin 1986 de Space Shuttle, moord op Olof Palme en vlak daarna Chernobyl. In mijn herinnering in datzelfde jaar ook nog Herald of free Enterprise maar dat blijkt in 1987 te zijn geweest.
In die zin dan vooral Georges Grün.1978 de bal op de paal.
Nee, ik heb al afgetrapt.Haha ja die. Voetbalrampen dan zeg maar. Nou daar kun je een topic voor openen.
Ik trap af:
Spanje - Malta 12-1
Hillsborough was de eerste voetbalramp die ik meemaakte... Ik keek altijd Sportschau en die openden met de beelden uit Engeland... De datum vergeet ik ook nooit, want het was/is de trouwdag van mijn ouders...Voor mij de Bradford stadionramp en vlak daarna de Heizelramp in 1985. En dan begin 1986 de Space Shuttle, moord op Olof Palme en vlak daarna Chernobyl. In mijn herinnering in datzelfde jaar ook nog Herald of free Enterprise maar dat blijkt in 1987 te zijn geweest.
Deze is heel erg pijnlijk.Haha ja die. Voetbalrampen dan zeg maar. Nou daar kun je een topic voor openen.
Ik trap af:
Spanje - Malta 12-1
En Rijvers maar klaverjassen!Deze is heel erg pijnlijk.
Cruijff die in 1983 naar Feyenoord ging, dat duurde een heel seizoen.Wat voetbalrampen overtreft als Ajacied natuurlijk niks Lucas Moura. Ook de WK-finale Nederland-Spanje was erg. Dat zijn denk ik de enige 2 voetbalwedstrijden waar ik echt een paar dagen doodziek van ben geweest.
Qua gebeurtenissen maakte 9/11 grote indruk. Weet nog wel dat ik als kind thuiskwam van school en er een extra nieuwsjournaal was vanwege een vermoedelijke bom in New York. Vliegt er live op televisie een 2e vliegtuig die torens in.