Buitenlands nieuws

D

Deleted member 2709

Guest
Vuurwerkramp begin jaren 90 (niet in Enschede, denk ik) is het eerste dat ik mij kan herinneren, was denk ik nog voor de Bijlmerramp.

Met buitenlandse rampen was ik nog niet bezig blijkbaar, Estonia scheepsramp zei mij niks.

edit. vuurwerkramp was in Culemborg, weet niet waarom dat indruk op mij maakte.
Zie nu ook dat er in 1990 17 doden vielen bij een storm in NL.

edit2. nu ik er over na denk, de aardbeving in Roermond weet ik ook nog wel (maar geen doden), 1992
 

Joost

Well-known member
Vuurwerkramp begin jaren 90 (niet in Enschede, denk ik) is het eerste dat ik mij kan herinneren, was denk ik nog voor de Bijlmerramp.

Met buitenlandse rampen was ik nog niet bezig blijkbaar, Estonia scheepsramp zei mij niks.

edit. vuurwerkramp was in Culemborg, weet niet waarom dat indruk op mij maakte.
Zie nu ook dat er in 1990 17 doden vielen bij een storm in NL.

edit2. nu ik er over na denk, de aardbeving in Roermond weet ik ook nog wel (maar geen doden), 1992

Die aardbeving herinner ik me nog heel goed. Mijn moeder kwam vragen waarom ik zo stond te springen middenin de nacht en had toen pas door dat het een aardbeving was.
 

erka

Well-known member
Voor mij de Bradford stadionramp en vlak daarna de Heizelramp in 1985. En dan begin 1986 de Space Shuttle, moord op Olof Palme en vlak daarna Chernobyl. In mijn herinnering in datzelfde jaar ook nog Herald of free Enterprise maar dat blijkt in 1987 te zijn geweest.
 

SanMark.

Well-known member
Voor mij de Bradford stadionramp en vlak daarna de Heizelramp in 1985. En dan begin 1986 de Space Shuttle, moord op Olof Palme en vlak daarna Chernobyl. In mijn herinnering in datzelfde jaar ook nog Herald of free Enterprise maar dat blijkt in 1987 te zijn geweest.
1978 de bal op de paal.
 

JMD

Well-known member
Voor mij de Bradford stadionramp en vlak daarna de Heizelramp in 1985. En dan begin 1986 de Space Shuttle, moord op Olof Palme en vlak daarna Chernobyl. In mijn herinnering in datzelfde jaar ook nog Herald of free Enterprise maar dat blijkt in 1987 te zijn geweest.
Hillsborough was de eerste voetbalramp die ik meemaakte... Ik keek altijd Sportschau en die openden met de beelden uit Engeland... De datum vergeet ik ook nooit, want het was/is de trouwdag van mijn ouders...
 

Batigoal

Well-known member
Wat voetbalrampen overtreft als Ajacied natuurlijk niks Lucas Moura. Ook de WK-finale Nederland-Spanje was erg. Dat zijn denk ik de enige 2 voetbalwedstrijden waar ik echt een paar dagen doodziek van ben geweest.

Qua gebeurtenissen maakte 9/11 grote indruk. Weet nog wel dat ik als kind thuiskwam van school en er een extra nieuwsjournaal was vanwege een vermoedelijke bom in New York. Vliegt er live op televisie een 2e vliegtuig die torens in.
 

Abubakari

Well-known member
Wat voetbalrampen overtreft als Ajacied natuurlijk niks Lucas Moura. Ook de WK-finale Nederland-Spanje was erg. Dat zijn denk ik de enige 2 voetbalwedstrijden waar ik echt een paar dagen doodziek van ben geweest.

Qua gebeurtenissen maakte 9/11 grote indruk. Weet nog wel dat ik als kind thuiskwam van school en er een extra nieuwsjournaal was vanwege een vermoedelijke bom in New York. Vliegt er live op televisie een 2e vliegtuig die torens in.
Cruijff die in 1983 naar Feyenoord ging, dat duurde een heel seizoen.
Ik denk dat hoe ouder je wordt hoe minder impact voetbal heeft. De nederlaag in WK finale van 2010 heb ik me nauwelijks druk om gemaakt, maar Spanje-Malta in 1983 is nog steeds een open wond, overdreven gesteld.
Die goal van Lucas Moura, ja zonde, maar echt kapot ben ik er niet van geweest. Ik baal meer van de verloren finale van 1996.
 
Bovenaan