Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Of wel. Ben je met een RUSSISCH vliegtuig, staat het in de hens, maakt een noodlanding en n?g overleeft het merendeel van de passagiers. ;)

Klopt ja. Maar mensen met vliegangst snappen ook niet dat vliegen het veiligste vervoermiddel in, die zien een vliegtuigongeluk en schieten dan nog meer in de stress,,,
 

Atreides

Well-known member
Klopt ja. Maar mensen met vliegangst snappen ook niet dat vliegen het veiligste vervoermiddel in, die zien een vliegtuigongeluk en schieten dan nog meer in de stress,,,

Meeste angsten zijn dan ook irrationeel (met een logische basis). Verder heb je wel gelijk wat mij betreft.

Eigenlijk wel respect (op basis van de beperkte informatie die ik heb gezien) dat de piloot het er nog zo goed vanaf brengt. Dat was geen klein brandje.
 

JMD

Well-known member
Eigenlijk wel respect (op basis van de beperkte informatie die ik heb gezien) dat de piloot het er nog zo goed vanaf brengt. Dat was geen klein brandje.
Zeker. Maar ook flink mazzel dat de brand geen vitale leidingen naar de staart (waarmee je richting verandert) heeft doorgebrand. Het is immers geen klein fikkie trouwens op het moment dat hij landt.
 

Mario

Well-known member
Of wel. Ben je met een RUSSISCH vliegtuig, staat het in de hens, maakt een noodlanding en n?g overleeft het merendeel van de passagiers. ;)

Ik heb in het verleden met Aeroflot gevlogen, en tot mijn eigen verbazing was dat een prima ervaring. Alleen dat vliegveld in Moskou ...
 

Atreides

Well-known member
Ik heb in het verleden met Aeroflot gevlogen, en tot mijn eigen verbazing was dat een prima ervaring. Alleen dat vliegveld in Moskou ...

Aeroflot die hebben goedkope tickets naar China en omgeving h?? Heb zelf ook wel eens in Rusland gevlogen en daar is weinig mis mee. De Russen blijven alleen een bijzonder volkje...
 

Mario

Well-known member
Aeroflot die hebben goedkope tickets naar China en omgeving h?? Heb zelf ook wel eens in Rusland gevlogen en daar is weinig mis mee. De Russen blijven alleen een bijzonder volkje...

Klopt, alleen lang wachten op de overstap. Destijds waren wij op Sjeremetjevo, maar de ATM machines deden het niet en de prijzen met de Euro waren flink. Ook klantvriendelijkheid hield de wensen over. Dat was in 2010, wellicht is dat nu allemaal beter. Bij zo'n overstap verblijf je in transit, en wij hadden het idee dat de machines met opzet 'defect' waren. Waarschijnlijk was het in de terminal geen probleem. Ook de controle leek nog op Sovjet praktijken. Maar goed, ervaring rijker :duim:

Dat vliegtuig ongeluk was wel heftig om te zien ... 41 doden.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De moordenaar van die Belgische vrouw was op z'n Nederlands op vrije voeten in afwachting van een verkrachtingszaak. Hij was al twee keer eerder veroordeeld voor zo'n vergrijp.

Thee drinken en praten :duim:
 

Kielse Rat

Well-known member
De moordenaar van die Belgische vrouw was op z'n Nederlands op vrije voeten in afwachting van een verkrachtingszaak. Hij was al twee keer eerder veroordeeld voor zo'n vergrijp.

Het Belgisch gerecht in ??n zin samengevat. :hsv: Hopelijk krijgt hij nu wat hij verdiend, maar het kan zomaar gebeuren dat die gek over een paar jaar weer vrij rondloopt.

Heel trieste zaak natuurlijk. Ik kende het meisje zelf niet persoonlijk, maar een goede vriendin van me was er bijvoorbeeld wel bevriend mee. Dan besef je wel dat zoiets iedereen kan overkomen.
 

Ska P 187

Well-known member
Wat ik niet snap is wie de strafmaat bepaald in dit soort zaken. Onder de bevolking leeft toch zoiets van zo'n klootzak moeten zijn ballen afgesneden worden, maar vaak komen ze er met een straf vanaf die lichter is als voor een economisch delict.
Onbegrijpelijk dat de politiek hier niet het ??n en ander naar omhoog bijstelt.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat ik niet snap is wie de strafmaat bepaald in dit soort zaken. Onder de bevolking leeft toch zoiets van zo'n klootzak moeten zijn ballen afgesneden worden, maar vaak komen ze er met een straf vanaf die lichter is als voor een economisch delict.
Onbegrijpelijk dat de politiek hier niet het ??n en ander naar omhoog bijstelt.
Straffen omhoog bijstellen gaat toch geen verschil maken. Het is namelijk niet zo dat rechters nu al voor dergelijke vergrijpen de maximum mogelijke straf opleggen en daarbij aangeven dat als het wettelijk kon ze een nog hogere straf hadden opgelegd. Je kan het ophogen naar 20 jaar of 30 jaar, maar als ze nu al geen 10 jaar geven terwijl dat wel mogelijk is, dan maakt het geen moer uit.
 
Bovenaan