Buitenlands nieuws

Atreides

Well-known member
Waarom probeer je dan anderen hier de les te lezen,

Ervaar je dat zo?

over zaken die zij wel gezien hebben en waar jij dus schijnbaar geen kennis van hebt genomen?

Ik zie bij Zwammy een veelheid van kritiek op onze muzzelmannen. Nu kan ik me daar vaak in vinden aangezien onze 'religie van vrede' nogal veel gewelddadige strapatsen heeft.

Maar ik las ook het volgende:
. In Sri Lanka gaan ze het negeren. Het is maar 7%. Zijn er ongeveer 7000. Nu helaas even fout gegaan maar als ze het blijven negeren stoppen ze vanzelf met mensen opblazen :duim:

Misschien lees ik wat Zwammy heeft bedoeld verkeerd. Maar eigenlijk vind ik dit cynisme wat ver gaan. Zeker aangezien Sri Lanka jarenlang geteisterd is door een gruwelijke burgeroorlog waar de Moslims voor de verandering geen partij in waren.

Misschien ben ik beoorvoordeeld door een documentaire van Jelle Brands Cortius in India. Maar daar zijn lokaal echt honderden Moslims afgeslacht, de meute ogenschijnlijk opgehitst door de autoriteiten. Uiteraard zonder echte vervolging. India en Sri Lanka komen qua cultuur nogal overeen....



Ging mij meer om die term, 'lineair'. Dat doet me aan wiskunde denken...

Snapte ik. Ik wist alleen niet of je wist of je de gangbare term kende qua tv gebruik.

Ben het wel met je eens dat lineair een tikkeltje curieus is buiten het wiskundige/economische denken.
 

zwammy

Well-known member
Zelfde laken en pak in India.

Wist je dat Zwammy?

Ja. Ik weet stiekem best veel.

Ik zie bij Zwammy een veelheid van kritiek op onze muzzelmannen. Nu kan ik me daar vaak in vinden aangezien onze 'religie van vrede' nogal veel gewelddadige strapatsen heeft.

Maar ik las ook het volgende:


Misschien lees ik wat Zwammy heeft bedoeld verkeerd. Maar eigenlijk vind ik dit cynisme wat ver gaan. Zeker aangezien Sri Lanka jarenlang geteisterd is door een gruwelijke burgeroorlog waar de Moslims voor de verandering geen partij in waren.

Vind je?

Ik vind vooral onschuldige mensen opblazen te ver gaan. Maar het was idd cynisch naar mensen die vinden dat we salafistische moslims maar moeten negeren, kan ik niet zo veel mee. Verder heb ik weinig tegen moslims. Alleen het is jammer dat zelfs de gematigde moslims een gevaar zijn voor de vrije wereld. Dat christelijk gezeik hebben we ook 500 jaar gehad, ik had liever gehad dat wij geen gezeik hadden met religie.
 

Ska P 187

Well-known member
Sri Lanka is toch compleet anders vergeleken met India? Meer boeddhisme en minder hindoe?sme of niet?
In India speelt boeddhisme geen rol.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Snapte ik. Ik wist alleen niet of je wist of je de gangbare term kende qua tv gebruik.

Ben het wel met je eens dat lineair een tikkeltje curieus is buiten het wiskundige/economische denken.
Ja, kende de term, maar snap nou echt niet waar men die term vandaan gehaald heeft. Ik kan er toch geen logische combinatie van maken. Curieus inderdaad.
 

stc

Well-known member
Van bijna iedereen die ik ken in Sri Lanka is iedereen ok. Echter, van 1 familie heb ik nog niet gehoord of ze veilig zijn. Wonen in vlakbij Colombo en zijn Christen.
 

Atreides

Well-known member
Ja, kende de term, maar snap nou echt niet waar men die term vandaan gehaald heeft. Ik kan er toch geen logische combinatie van maken. Curieus inderdaad.

Enige logische is in tijdsperspectief. Daar zie je vaak dat de oosterse tijdsbeleving (circulair) tegenover de westerse (lineair) wordt gezet. Real Time had mij veel logischer geleken.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nee, dat laatste ik ook niet, maar dat idee wordt hier en daar nog wel eens geopperd.

Het is zeker zo dat sommige aanslagplegers mensen zijn die vinden dat ze in een uitzichtloze situatie te zitten en dat mede als motivatie gebruiken. Maar dat geldt zeker niet voor iedereen die zoiets doet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Van bijna iedereen die ik ken in Sri Lanka is iedereen ok. Echter, van 1 familie heb ik nog niet gehoord of ze veilig zijn. Wonen in vlakbij Colombo en zijn Christen.

Inmiddels al wat gehoord van je familie, stc?
 

stc

Well-known member
Inmiddels al wat gehoord van je familie, stc?

Die familie is gelukkig ook in orde hebben wij gehoord van hun. Helaas is het nu een chaos op Sri Lanka. Helaas zakt 1 van de belangrijkste bronnen van Sri Lanka, het toerisme keihard in elkaar door deze aanslagen. Hopelijk komt Sri Lanka niet weer in de situatie terecht van voor 2009.
 

Batigoal

Well-known member
Gisteren heeft de politie in Sri Lanka bij huiszoekingen in een pand een wapenfabriek gevonden waarin naast wapens ook IS-kleding is aangetroffen. Ze zijn dus nog wel wat van plan.
 
Bovenaan