Boeken

de waan

Well-known member
Wat kost dat boek? Ik heb wel aardig wat originelen in de kast staan, maar er ontbreken er toch nog wel een paar.
 

Unregistere

Well-known member
En er komt ook een boekje over Wesley Sneijder. De biografie van de recordinternational wordt geschreven door Kees Jansma.
 

stc

Well-known member
Er ligt trouwens ook een boek van Sneijder in de winkel. Dit is een ongeautoriseerd boek over hem geschreven door Maarten Bax.
 

Unregistere

Well-known member
Klopt. Maar dat is allemaal verzonnen, omdat Wesley daar niet aan meewerkte. Kees vertelt het echte verhaal!!
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben begonnen aan een boek van H.P. Lovecraft, de aartsvader van de horror- en science fictionboeken. In het begin erg wennen aan het ouderwetse taalgebruik en het soms overdreven gebruik aan bijvoeglijke naamwoorden, maar wel prima verhalen. Iemand anders bekend met zijn werk?
 

Joost

Well-known member
De Johan Cruyff Foundation heeft een kort geding aangespannen tegen Cruijff-biograaf Auke Kok en uitgeverij Hollands Diep. De stichting wil het boek uit de winkel laten halen.

In de gisteren verschenen biografie van Cruijff (1947-2016) staat dat de stichting jaarlijks een miljoen euro naar zijn oprichter overmaakte. Dat was voor het recht om zijn naam en beeld te gebruiken voor het promoten van de stichting. Biograaf Kok baseert zich op drie mensen die van de hoed en de rand weten, zei hij woensdag in het tv-programma De Wereld Draait Door.

Maar de Johan Cruyff Foundation noemt de bewering volstrekte onzin. "Alle fondsen van de Cruyff Foundation worden te allen tijde ingezet voor de missie om kinderen in beweging te brengen", schrijft de stichting op zijn website. De stichting zegt dat Kok zijn bevindingen vooraf bij hen had kunnen checken.

Kok zei in De Wereld Draait Door dat de weduwe en kinderen van Cruyff niet aan het boek wilden meewerken en de Johan Cruyff Foundation ook niet, "want daar zit het gezin in en die venten weer allerlei boeken uit over Cruijff".

Het kort geding dient vanmiddag om 13.30 uur bij de rechtbank in Amsterdam.

Dit wordt een bijzonder verhaal.

Auke Kok staat bekend als een zeer grondig onderzoeker en zijn eerdere voetbalboeken zijn zonder uitzondering zeer gedetailleerde meesterwerkjes.
 

Pascallovic

Well-known member
Aan de andere kant vind ik het niet zo sterk dat Auke Kok op dit specifieke punt geen wederhoor heeft toegepast, onder het mom van "ze wilden toch al niet meewerken aan het boek". Ook is het natuurlijk heel lastig om op een begroting van 6 miljoen even 1 miljoen te onttrekken voor Johan. Sluit niet uit dat er op andere wijze geld bij Johan is binnengekomen oplopend tot 1 miljoen, maar dat de Foundation jaarlijks 1 miljoen zou hebben overgemaakt die vind ik minder geloofwaardig gezien de financi?n van de Foundation.
 

Joost

Well-known member
Nou dus een rectificatie, maar wat ik apart blijft vinden is dat de Foundation zegt dat het gescheiden was. Dus hij kreeg wel geld via een andere manier, maar daar wordt niet op in gegaan?


Het zou, wetende hoe geldbelust Cruyff was, ook heel apart zijn als hij alleen uit goedheid zijn naam aan de foundation had gegeven.
 
Bovenaan