Bizar Nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keyser S?ze

New member
Volgens mij is dat juist de (enige) overeenkomst met de door jou aangehaalde voorbeelden. Met je conclusie ben ik het overigens wel eens verder.

Ha. Klopt. Ik druk mij niet duidelijk uit. Ik bedoel dat stoppen, verhuizen of niet mee doen bewuste keuzes zijn. Gevolgd door pech.

In dit geval is het (waarschijnlijk) niet bewust gebeurd. Had hij beter moeten opletten of plannen of wat dan ook maar niet zielig gaan zitten doen.
 

Keyser S?ze

New member
Overigens luidt artikel 6 lid 4 van de PCL als volgt:

4. De inleg van deelnemers aan de Nationale Postcode Loterij wordt voorafgaand aan de maand waarin de desbetreffende trekking plaatsvindt, van de door de deelnemer opgegeven bankrekening afgeschreven. Mocht het afschrijven niet lukken dan is de Nationale Postcode Loterij N.V. bevoegd, maar niet verplicht in de maand van trekking nog minimaal ??n incassopoging te doen plaatsvinden. Als geen afschrijving, om welke reden ook, kon plaatshebben, geldt dat niet geldig kan worden deelgenomen aan de trekking waarvoor die afschrijving benodigd was.

Lijkt mij vrij helder.
 

inhethoekje

Active member
Ha. Klopt. Ik druk mij niet duidelijk uit. Ik bedoel dat stoppen, verhuizen of niet mee doen bewuste keuzes zijn. Gevolgd door pech.

In dit geval is het (waarschijnlijk) niet bewust gebeurd. Had hij beter moeten opletten of plannen of wat dan ook maar niet zielig gaan zitten doen.

Er zijn weleens mensen geweest die een geldbedrag wonnen omdat ze bij verhuizing hun oude postcode door hadden laten lopen en daar pas achter kwamen toen ze een geldbedrag op hun rekening zagen staan van het oude adres.

Voor de duidelijkheid, geen maanden maar de maand van verhuizing.

Ik vraag me dan af, moet je dat terugbetalen als blijkt dat je op het nieuwe adres ondertussen ook je loten koopt.
 

SanMark.

Well-known member
Er zijn weleens mensen geweest die een geldbedrag wonnen omdat ze bij verhuizing hun oude postcode door hadden laten lopen en daar pas achter kwamen toen ze een geldbedrag op hun rekening zagen staan van het oude adres.

Voor de duidelijkheid, geen maanden maar de maand van verhuizing.

Ik vraag me dan af, moet je dat terugbetalen als blijkt dat je op het nieuwe adres ondertussen ook je loten koopt.

Zo lang je niets meld aan de P.L. doe je gewoon met je oude straat mee. Dat is geen enkel probleem. Zijn ook genoeg mensen die zowel op het oude als nieuwe adres meespelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij zit nu bij Jinek.

Hij had naast zijn drie loten op zijn eigen postcode ook nog een lot op een andere postcode en heel veel kanjerpunten.
 

Joost

Well-known member
4x€12,50 per maand kwijt zijn aan loten en en dan rood staan.....

Dat is kort door de bocht. Het zou mij ook kunnen overkomen. Van onze maandelijkse inkomsten gaat een flink deel direct door naar de spaarrekening, mocht er dan een onverwachte flinke uitgave tussendoor komen dan zou het best kunnen dat op de betaalrekening eventjes net te weinig staat.
 

leo1949

Well-known member
Bij mij gaat het restant van mijn vorige salaris naar de spaarrekening als het nieuwe salaris er is.
Dan gaat het nooit fout.
 

Ska P 187

Well-known member
Bij mij gaatalles zwart, zonder bon handje contantje.
Maar ik ben dan ook een ekte en mijn vrouw heeft de loterij met mij al getroffen.
 

Fabian

Active member
Ik zit door die Postcodeloterij met niet te vreten stroopwafels opgezadeld. Win ook eens wat...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ben en Jerry's was de beste prijs van hun. Die fietsen gaan gelijk naar de sloop als ik er 1 win.

De meeste zetten hem op marktplaats. Ze hem maar in de trein naar Amsterdam, dan haal ik hem er uit. Fietsje erbij kan in Amsterdam nooit kwaad.
 

inhethoekje

Active member
Ken me nog een tv item herinneren ui de beginperiode van die fietsen,volgens mij in Ede, kreeg je voor elk lot zo'n fiets,er waren er toen bij die die middag 10 keer op en neer moesten om hun 10 gewonnen fietsen op te halen.

Op station Ede Wageningen stonden toen bijkans alleen maar PCL fietsen, niemand wist welke nou van hem of haar was.
 

SanMark.

Well-known member
Ken me nog een tv item herinneren ui de beginperiode van die fietsen,volgens mij in Ede, kreeg je voor elk lot zo'n fiets,er waren er toen bij die die middag 10 keer op en neer moesten om hun 10 gewonnen fietsen op te halen.

Op station Ede Wageningen stonden toen bijkans alleen maar PCL fietsen, niemand wist welke nou van hem of haar was.

In Meppel ook. Kwamen er ik weet niet hoeveel fietsen in de stad. Volgens mij zijn ze met die prijzen gestopt omdat het ten koste ging van de fietsenmakers/verkopers in des betreffende dorp dan wel stad.

Je kon ook gelijk zien wie de grootste sukkels waren met 4 + fietsen per gezin.
 

inhethoekje

Active member
In Meppel ook. Kwamen er ik weet niet hoeveel fietsen in de stad. Volgens mij zijn ze met die prijzen gestopt omdat het ten koste ging van de fietsenmakers/verkopers in des betreffende dorp dan wel stad.

Je kon ook gelijk zien wie de grootste sukkels waren met 4 + fietsen per gezin.


Klopt, volgens mij waren er ook fietsenhandelaars die die fietsen niet wilde repareren.

Ik zie ze nog weleens staan maar volgens mij zijn het best degelijke fietsen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan