Bizar Nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssen

Well-known member
Bizar Nieuws

Hij heeft dus niet betaald, maar vindt nu wel dat de loterij moet betalen. Oke dan.
 

gevegt

Well-known member
Wellicht had ie wel genoeg geld op zijn rekening voor minder loten en dat ie op die manier nog hoopt om iets te krijgen. Al kun je dan weer niet van een automatische incasso te verwachten dat ze er wat loten vanaf halen om toch nog iets te incasseren voor een deelname.

Ik denk dat het om het bedrag gaat en niet om het aantal loten.
 

Pascallovic

Well-known member
Pechvogel wil alsnog geld

SITTARD - De 21-jarige Kamal Maihouane uit Sittard zoekt hulp in zijn strijd tegen de Postcodeloterij. De Limburger had te weinig saldo op zijn rekening staan, waardoor het geld van de loten niet werd afgeschreven. Kamal loopt tonnen en misschien wel miljoenen mis. ?Ik heb gehuild. Ze hadden me moeten waarschuwen, dan had ik mijn spaarrekening aangesproken om het saldo aan te vullen.?

Het was vrijdagavond dikke pret aan de Heinseweg in Sittard. Alle deelnemers in die straat konden bakken met geld tegemoet zien toen duidelijk werd dat de Postcodeloterij tientallen miljoenen kwam verdelen. ?Ook ik heb een half uur gedacht dat ik rijk was. Ik kreeg al felicitaties van vrienden binnen?, vertelt Kamal. ?Maar ze kwamen niet hier aan de deur, die mensen van de loterij. En dat terwijl ik al drie jaar meespeel. Toen ik alles naging, werd me duidelijk waarom.?

Kamal had te weinig geld op zijn rekening staan waardoor de automatische afschrijving niet werd doorgezet. ?Ik vind dat ze me dat hadden moeten laten weten. Even een mailtje met ?we kunnen niet afschrijven, doe er wat aan?.?

Maar de Postcodeloterij wil Kamal niet tegemoet komen. ?Je bent zelf verantwoordelijk voor voldoende saldo?, zegt een woordvoerder. ?Pas als we meerdere maanden en speelrondes niet hebben kunnen afschrijven, krijg je bericht van ons. Maar niet meteen. Bovendien is het niet fair naar de andere deelnemers. Iemand die niet heeft betaald, deelt wel mee in de prijzen.?

De ontroostbare Kamal legt zich er niet bij neer. ?Ik hoop dat een jurist zich meldt om me te helpen. Ik ben jong en weet echt niet hoe dat allemaal werkt.

Vrienden van me zijn inmiddels op Facebook een actie begonnen om me te steunen. Ze willen me een berg loten van allerlei loterijen bezorgen zodat ik misschien toch nog ergens in de prijzen val.

Ik heb al veel lieve reacties gehad uit het hele land, dat doet wel goed. Nee, van de miljonairs uit de buurt heb ik niets gehoord. Het was wel tof geweest als ze het me financieel mogelijk hadden gemaakt om het aan te vechten.

Het leven heeft me tot op heden niet toegelachen, dit had ik zo goed kunnen gebruiken om een toekomst op te bouwen. Maar ik geef nog niet op?, aldus de diep teleurgestelde maar strijdvaardige pechvogel.

Bron: telegraaf.nl

Hij is wel goed in het wijzen naar anderen en het slachtoffer spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij vanuit een juridisch standpunt ook niet onverstandig om enkel naar de andere partij te wijzen. Wel typisch dat ze wel een bericht sturen na meerdere keren geen automatisch incasso, maar niet bij een eenmalig weigering overigens. Het lijkt mij een kansloze zaak, maar er ligt wel ruimte in het feit dat ze geen twee incasso pogingen hebben ondernomen. Al lijkt dat hier ook niet te hebben geholpen. Je zorgt dat je voldoende geld op je rekening hebt staan voor je automatische afschrijvingen.
 

Joost

Well-known member
Lijkt mij vanuit een juridisch standpunt ook niet onverstandig om enkel naar de andere partij te wijzen. Wel typisch dat ze wel een bericht sturen na meerdere keren geen automatisch incasso, maar niet bij een eenmalig weigering overigens. Het lijkt mij een kansloze zaak, maar er ligt wel ruimte in het feit dat ze geen twee incasso pogingen hebben ondernomen. Al lijkt dat hier ook niet te hebben geholpen. Je zorgt dat je voldoende geld op je rekening hebt staan voor je automatische afschrijvingen.

Ze zullen het wel helemaal dichtgespijkerd hebben maar het is ergens toch wel vreemd.

Als je de PCL machtigt om het geldt automatisch van je rekening te laten halen dan ga je mijns inziens een langdurige relatie aan. Het is niet zo dat je ook gelijk niet meer meespeelt want in de volgende maand zullen ze weer proberen het geld te incasseren. Als mijn zorgverzekering een maand niet ge?nd kan worden dan betekend het niet dat ik die maand geen zorg vergoed kan krijgen en als mijn energierekening niet geincasseerd wordt stopt niet plots de levering van gas en electra. Dat de PCL daar dan geen reminder over stuurt als jet mislukt vind ik zelfs slecht.
 

Batigoal

Well-known member
Wel bijzonder dat met veel andere zaken je al na een dag bij onvoldoende saldo een waarschuwing of bericht krijgt dat er onvoldoende saldo op je rekening staat, maar de Postcodeloterij dat niet doet.
 

Mario

Well-known member
Toch weet je dat er automatisch van je rekening wordt afgeschreven en welke datum, zeker als je al 3 jaar mee speelt. Je bent zelf verantwoordelijk om voldoende geld op je rekening te hebben staan. Lullig, maar ik denk dat hij geen poot heeft om op te staan.
 

Keyser S?ze

New member
Ze zullen het wel helemaal dichtgespijkerd hebben maar het is ergens toch wel vreemd.

Ik zou het daarentegen vreemd vinden wanneer iemand niet betaalt wel mee zou kunnen spelen. Voor een deelnemer wordt het dan een loterij zonder nieten. Niet betalen en wel een kans maken op de hoofdprijs.
 

inhethoekje

Active member
Ik heb net de staatsloterij een mail gestuurd, afgelopen jaar heb ik niet meegedaan maar wil alsnog die 12 keer betalen met een winnend lot.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als hij de afgelopen 3 jaar geen enkele betaling heeft gemist, dan zou ik hem best een bedrag gunnen. We weten ook niet waarom hij rood stond. Zal wel iets banaals zijn hehehe. Vuurwerk ofzo
 

de waan

Well-known member
Ze zullen het wel helemaal dichtgespijkerd hebben maar het is ergens toch wel vreemd.

Als je de PCL machtigt om het geldt automatisch van je rekening te laten halen dan ga je mijns inziens een langdurige relatie aan. Het is niet zo dat je ook gelijk niet meer meespeelt want in de volgende maand zullen ze weer proberen het geld te incasseren. Als mijn zorgverzekering een maand niet ge?nd kan worden dan betekend het niet dat ik die maand geen zorg vergoed kan krijgen en als mijn energierekening niet geincasseerd wordt stopt niet plots de levering van gas en electra. Dat de PCL daar dan geen reminder over stuurt als jet mislukt vind ik zelfs slecht.

Ik zie hier ook nog wel een opening ja. Normaal gesproken heeft ??n mislukte incasso niet direct een opschortende werking.

Maar misschien was het wel een notoire wanbetaler.
 

Janssen

Well-known member
Je kunt toch per maand bekijken wat je doet bij die PCL? Is maandelijks opzegbaar. Ik kan me voorstellen dat niet betalen dan ook geen loten betekent.

Het is niet zo dat je een contract aangaat zoals bijv. een sportschool, waar je tekent om een jaar lang een x-bedrag af te tikken per maand.
 

Joost

Well-known member
Je kunt toch per maand bekijken wat je doet bij die PCL? Is maandelijks opzegbaar. Ik kan me voorstellen dat niet betalen dan ook geen loten betekent.

Het is niet zo dat je een contract aangaat zoals bijv. een sportschool, waar je tekent om een jaar lang een x-bedrag af te tikken per maand.

Je hebt een maand opzegtermijn dus je hebt wel degelijk een contract of verplichting totdat je het opzegt.
Als je vandaag opzegt dan ben je wel nog verplicht om voor de maand januari te betalen.
 

Keyser S?ze

New member
Ik ga er van uit dat je alleen deelneemt als het geld tijdig op de rekening van de PCL staat en dat de PCL dat juridisch afgedekt heeft. Je hebt namelijk ook nog de mogelijkheid om je automatische incasso te laten storneren en ik kan mij voorstellen dat de PCL geen zin heeft om dat allemaal in de gaten te gaan houden.
 

Ivanhoe

Active member
Ik ga er van uit dat je alleen deelneemt als het geld tijdig op de rekening van de PCL staat en dat de PCL dat juridisch afgedekt heeft. Je hebt namelijk ook nog de mogelijkheid om je automatische incasso te laten storneren en ik kan mij voorstellen dat de PCL geen zin heeft om dat allemaal in de gaten te gaan houden.

Ik ben wel benieuwd hoe de PCL zich had opgesteld als deze mijnheer niet in de prijzen was gevallen. Zouden ze hem aan zijn contract hebben gehouden en hem een aanmaning hebben gestuurd voor de openstaande rekening? Als ze bewijzen kunnen vinden dat de PCL dit inderdaad doet hebben ze nog een redelijke kans denk ik.
 

Joost

Well-known member
Ik ben wel benieuwd hoe de PCL zich had opgesteld als deze mijnheer niet in de prijzen was gevallen. Zouden ze hem aan zijn contract hebben gehouden en hem een aanmaning hebben gestuurd voor de openstaande rekening? Als ze bewijzen kunnen vinden dat de PCL dit inderdaad doet hebben ze nog een redelijke kans denk ik.

Dan kun je redelijk kans wel omzetten in 100% overwinning.
 

Keyser S?ze

New member
Je hebt elk jaar wel een paar keer van die onfortuinlijke mensen. Een maand geleden opgezegd en dan valt de straat in de prijzen, net verhuisd naar een andere postcode, de enige niet deelnemer in een straat. Die krijgen dan hun momentje of fame in de zielig-pagina van de Telegraaf en dan gaan we over tot de orde van de dag. Daar valt deze knul ook onder met als enige verschil dat hij zelf de oorzaak is dat hij niet wint. Jammer voor hem, stom, stom, stom maar het blijft zijn eigen verantwoordelijkheid.
 

Ivanhoe

Active member
Je hebt elk jaar wel een paar keer van die onfortuinlijke mensen. Een maand geleden opgezegd en dan valt de straat in de prijzen, net verhuisd naar een andere postcode, de enige niet deelnemer in een straat. Die krijgen dan hun momentje of fame in de zielig-pagina van de Telegraaf en dan gaan we over tot de orde van de dag. Daar valt deze knul ook onder met als enige verschil dat hij zelf de oorzaak is dat hij niet wint. Jammer voor hem, stom, stom, stom maar het blijft zijn eigen verantwoordelijkheid.
Volgens mij is dat juist de (enige) overeenkomst met de door jou aangehaalde voorbeelden. Met je conclusie ben ik het overigens wel eens verder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan