Bizar Nieuws

ElSimao

Active member

Ik begrijp dat het voor jullie wat moeilijk te bevatten is, maar het concept van "geneukt worden" spreekt mij niet zo aan. Zoals Abu terecht opmerkt kun je daar lang op wachten.


Nee het is niet de vraag maar jou gedrag op het forum. Maar goed jij als troll kickt daarop of je leeft in een waanwereld.

Graag zou de ElSimao er op wijzen dat jij degene bent die constant persoonlijk wordt naar hem terwijl dat andersom nauwelijks het geval is. Jij kan hem simpelweg niet zo boeien.
 

zwammy

Well-known member
Ik begrijp dat het voor jullie wat moeilijk te bevatten is, maar het concept van "geneukt worden" spreekt mij niet zo aan. Zoals Abu terecht opmerkt kun je daar lang op wachten.

De grap was niet heel lastig te begrijpen maar dank voor de uitleg :duim:
 

Maasveld

Well-known member
Ik vind het ook zeer ongepast. We praten over 1 dag per jaar, die dus zo nu en dan op een koopavond valt.
Eens. Moet dan alles wijken voor de commercie?
Ik snap jullie, maar van de andere kant, waarom zijn horecagelegenheden doorgaans wel gewoon geopend? Wanneer men in de winkels ook gewoon om 8 uur twee minuten stilte houdt lijkt me het geen enkel probleem. Het ??n hoeft het ander niet uit te sluiten. Om heel eerlijk te zijn wist ik niet eens dat de winkels normaal gesproken op koopavonden met de Dodenherdenking om 19.00 sluiten.
 

JMD

Well-known member
Ik snap jullie, maar van de andere kant, waarom zijn horecagelegenheden doorgaans wel gewoon geopend? Wanneer men in de winkels ook gewoon om 8 uur twee minuten stilte houdt lijkt me het geen enkel probleem. Het ??n hoeft het ander niet uit te sluiten. Om heel eerlijk te zijn wist ik niet eens dat de winkels normaal gesproken op koopavonden met de Dodenherdenking om 19.00 sluiten.
Paar jaar terug wilde een supermarkt in (ik meen) Lelystad wel open blijven en die is toen door de politie gesloten. Vandaar dat ik het wist. (tevens heb ik in mijn studietijd in een supermarkt gewerkt, dus daardoor wist ik het ook)

Ja, behalve rond 4 mei, dan is er weer het jaarlijkse gezeik van het CIDI (of hoe heet die club?)
Ja, dat is zo.

Ja. Satyr loopt te zeiken.
Satyr heeft wel een punt, want die uitspraken van het CIDI hoor je elk jaar en slaan nergens op.
 

Mario

Well-known member
Nog even los van de horeca dat open blijft, hoe zit het met bioscopen ed ... zijn deze ook gesloten op de avond van 4 mei?
 

Batigoal

Well-known member
Het is vooral mijn gevoel die zegt dat je het om 8 uur niet kan maken om vrolijk door te shoppen, maar goed er zullen genoeg mensen zijn die er niks mee hebben en alleen aan zichzelf denken.
 

ElSimao

Active member
Juist genoeg reden om strikt vast te houden aan die twee minuten stilte.

Langzamerhand beetje bij beetje zijn we steeds meer gaan herdenken. Daardoor verdwijnt de aandacht. Akyol schrijft het goed op in zijn column.

https://www.ad.nl/nieuws/herdenken-moet-je-koesteren~afa4259f/

Dat de aandacht voor de slachtoffers uit WO II verdwijnt, is logisch en niet tegen te houden. Het wordt steeds langer geleden en ieder jaar zijn er minder mensen die het nog meegemaakt hebben.

Ben zelf wel stil, maar zie niet in waarom je dit min of meer op zou moeten leggen aan de bevolking.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat de aandacht voor de slachtoffers uit WO II verdwijnt, is logisch en niet tegen te houden. Het wordt steeds langer geleden en ieder jaar zijn er minder mensen die het nog meegemaakt hebben.

Ben zelf wel stil, maar zie niet in waarom je dit min of meer op zou moeten leggen aan de bevolking.

Omdat het dom kutvolk is wat als je ze niet tot dingen verplicht niks van terecht komt. We hebben nou eenmaal afgesproken om voor dat domme kutvolk te zorgen. Daar hoort dit ook bij.
 

ElSimao

Active member
Omdat het dom kutvolk is wat als je ze niet tot dingen verplicht niks van terecht komt. We hebben nou eenmaal afgesproken om voor dat domme kutvolk te zorgen. Daar hoort dit ook bij.

Ja goed, dan zijn er mensen op dat tijdstip niet stil. En dan?
 
Bovenaan