De NOS en objectief over politiek?? Nog nooit geweest...
Wie wel dan?
De nationale publieke omroep hoort objectief te zijn, zeker in zaken als politiek en nieuws.
Voor meningen en voorkeuren zijn de omroepen, alhoewel die signaturen door de samenvoegingen ook steeds zwakker worden.
Als het over EU, migratie, gendervraagstukken, Baudet/FVD, Trump en dat soort zaken gaat zijn ze verschrikkelijk subjectief.Objectief zijn als journalist is heel moeilijk, zo niet onmogelijk.
Mij valt het op dat de NOS de laatste jaren juist objectiever is geworden en veel minder een mening geeft. Dat zie ik elders heel weinig.
Als het over EU, migratie, gendervraagstukken, Baudet/FVD, Trump en dat soort zaken gaat zijn ze verschrikkelijk subjectief.
Wil je dat nooit meer zeggen?
Hoezo?
Dat laat ik graag aan JFK of de waan over.
Zijn dat jouw woordvoerders?
Nee, maar die kunnen het net iets beter verwoorden als iemand dat soort woorden gebruikt.
Ik ben benieuwd...
Tuurlijk hebben ze dat geweten. Je doet toch onderzoek naar iemand/een partij met wie je zo'n verband aangaat? ALs jij een partij opricht in jouw woonplaats en je wilt een verbinding met een partij dan gaan zij echt uitzoeken waar jij voor staat.
Punt is alleen dat er tegenwoordig sites als Geenstijl, TPO, Joop enz. (van diverse politieke signatuur) die wat dieper graven dan was bv de NOS doet. De 'oude' politieke partijen (ook bv de VVD met al die schandalen) moeten daar nog aan wennen.
Ik eigenlijk niet. Dat soort woorden kun je plaatsen in het rijtje: managementoordeel, prestatiebeloning of zwartwitdiscussie.
De ING heeft zomaar ineens het salarisvoorstel voor hun topman ingetrokken
"Wij realiseren ons dat we de publieke reactie in Nederland op deze duidelijk gevoelige kwestie hebben onderschat", liet president-commissaris Jeroen van der Veer in een verklaring weten.
mg:
Heeft Jesse Klaver voor niks aan een symbolische nikswet zitten pennen.:sad:De ING heeft zomaar ineens het salarisvoorstel voor hun topman ingetrokken