Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Wat was er gequote?

De precieze quote weet ik niet meer, maar het ging erover dat als het in Nederland om Isra?l gaat we 'door bepaalde hoepels' (dat deel van het citaat weet ik nog wel precies) moeten springen.

Zo'n jammerquote over Isra?l haalt een verhaal (hoe goed ook) natuurlijk wel ten dele onderuit. IS slacht duizenden burgers op gruwelijke wijze, maar o wee Isra?l... Nota bene de enige functionerende democratie in dat deel van de wereld. Je mag het niet eens zijn met de bezetting van Gaza, maar zeggen dat Isra?l ISIS is slaat natuurlijk nergens op. Ja, er vallen slachtoffers in Palestina, maar Palestijnen vermoorden ook Isra?li?rs (dat wordt voor het gemak altijd even vergeten door mensen die Isra?l aanvallen).
 

ElSimao

Active member
De precieze quote weet ik niet meer, maar het ging erover dat als het in Nederland om Isra?l gaat we 'door bepaalde hoepels' (dat deel van het citaat weet ik nog wel precies) moeten springen.

Zo'n jammerquote over Isra?l haalt een verhaal (hoe goed ook) natuurlijk wel ten dele onderuit.

Wellicht dan ook een goed idee om het verhaal in zijn geheel te bekijken en niet af te gaan op een enkele geselecteerde quote.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Antisemitisme en een wel erg selectieve blik op Isra?l zijn helaas grote problemen op "links". Ik ben zeker niet de grootste fan van Netanyahu, maar waar kritiek op politiek beleid van hem / zijn regering moet kunnen, trekken velen het te ver door en vergeten dat waar 2 vechten, er ook 2 schuld hebben (dat laatste wordt andersom ook vergeten door mensen op rechts / Christelijke partijen, die juist te eenzijdige pro-Isra?l blik hebben).

Als redelijk linksdenkend persoon die vrienden heeft in Isra?l en de Joodse gemeenschap hier, heb ik daar moeite mee en speelt dat een rol in mijn politieke keuzes. Daarom ben ik nu ook lid van de Scottish National Party (centrum-links) en niet de Scottish Greens, terwijl ik in Engeland wel de Green Party steunde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
SP die lokale fracties opdoekte heeft besloten dat de SP fractie in Rotterdam dezelfde vrije status krijgt als Macau en Hong Kong.
 

JMD

Well-known member
SP die lokale fracties opdoekte heeft besloten dat de SP fractie in Rotterdam dezelfde vrije status krijgt als Macau en Hong Kong.
???


Over SP gesproken: Roemer wordt interim-burgemeester in Heerlen, de huidige burgemeester staat even op non-actief wegens ziekte van zijn zoon. Voor het eerst dat een SP-er burgemeester is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
???

Over SP gesproken: Roemer wordt interim-burgemeester in Heerlen, de huidige burgemeester staat even op non-actief wegens ziekte van zijn zoon. Voor het eerst dat een SP-er burgemeester is.

Marijnissen wil niet teveel zeggen over de keuzes die de lokale SP in Rotterdam maakt en geeft aan dat die autonoom zijn. Typische opstelling voor de SP die eerder lokale fracties aan het oprollen was, omdat ze voldoende de SP vertegenwoordigde.

Verder wel goed dat met een SP-er kiest in Limburg.
 
Bovenaan