Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Ja, klopt. Links is zo geobsedeerd door rechts dat ze hun eigen balk in de ogen vaak niet zien. Bekend probleem.
Jep.
Blijft toch een apart verhaal. In de basis is Nederland een iets rechtser dan links land, maar dit soort zaken maken de groep potenti?le linksstemmers natuurlijk alleen nog maar kleiner.

Wat nog erger is, is dat dit een paar weken terug al werd aangegeven door bv sites als GeenStijl. Toen gooiden de SP, GL en PvdA het nog op racisme (standaard reactie), maar blijkbaar werd de grond nu te heet onder de voeten. Elke keer maakt men dezelfde fout... Maar vervolgens wel klagen over het FVD enz...
 

JMD

Well-known member
Kortom, ze wisten het dus niet. Toen het ze ter ore kwam hebben overleg gehad en zijn uit elkaar gegaan omdat NIDA het niet wilde verwijderen.
Ik begrijp echt niet wat daar mis mee is. Nou ja, misschien hadden ze dieper moeten spitten, maar dat is tegenwoordig bijna ondoenlijk.

Kom op zeg, het was allang bekend wat voor leden er in die NIDA zaten. Daar hoefde je weinig onderzoek naar te doen. De onfrisse meningen van een aantal van die NIDA-ers is al wekend bekend. Maar je moet de resultaten van eventuele onderzoeken natuurlijk wel willen lezen en serieus nemen. Als je eerst wekenlang 'racisme' roept en pas gaat reageren als het halve land (+ de landelijke afdeling van je partijen) over je valt, dat is natuurlijk niet echt goed getackled.
 

JMD

Well-known member
Overigens schijnt de PvdA zich niet teruggetrokken te hebben: dat wil de 'landelijke' PvdA wel, maar PvdA Rotterdam niet. Alleen zien ze niks meer in samenwerking omdat GL zich teruggetrokken heeft.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Dat is een aanname, je weet niet of ze het hebben nagelaten.

Ik moet nu naar google pagina 3 bij NIDA+Zionisme voor de berichtgeving van voor februari 2018. Dus ze hadden indien ze onderzoek hebben gedaan, het beter achterwege kunnen laten. Waarschijnlijk stonden de hits van pagina 3 toen nog op pagina 1.
 

Pascallovic

Well-known member
Niet heel verrassend dat NIDA zoiets vindt. Dat had je als GL, PVDA en SP kunnen en moeten weten voordat je dat blok aankondigde. Maar goed men is hardleers, net als bij die anti-FvD-demonstratie die door Antifa wordt georganiseerd. Ook daar hadden ze een tijdje nodig om tot inkeer te komen.
 

JMD

Well-known member
Niet heel verrassend dat NIDA zoiets vindt. Dat had je als GL, PVDA en SP kunnen en moeten weten voordat je dat blok aankondigde. Maar goed men is hardleers, net als bij die anti-FvD-demonstratie die door Antifa wordt georganiseerd. Ook daar hadden ze een tijdje nodig om tot inkeer te komen.

Het lijkt wel alsof die partijen een blinde vlek hebben voor moslims. Dat als ze ook maar even denken (en dat denken ze al snel) dat er gediscrimineerd wordt dat ze direct op het 'bordes' springen om te protesteren, zonder beter onderzoek te doen. Dat doen ze pas na veel ophef en dan blijkt het toch niet zo eenvoudig te liggen... Elke keer gaat het weer fout. Leert men daar nooit?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Niet heel verrassend dat NIDA zoiets vindt. Dat had je als GL, PVDA en SP kunnen en moeten weten voordat je dat blok aankondigde. Maar goed men is hardleers, net als bij die anti-FvD-demonstratie die door Antifa wordt georganiseerd. Ook daar hadden ze een tijdje nodig om tot inkeer te komen.

The enemy of our enemy is our friend...

Ik kwam zondag bij de pont terug naar Amsterdam overigens Leo zijn vriend tegen.
 

gevegt

Well-known member
Ik moet nu naar google pagina 3 bij NIDA+Zionisme voor de berichtgeving van voor februari 2018. Dus ze hadden indien ze onderzoek hebben gedaan, het beter achterwege kunnen laten. Waarschijnlijk stonden de hits van pagina 3 toen nog op pagina 1.
Het is niet om het goed te praten, ik geef slechts aan dat ze waarschijnlijk niet goed hebben gezocht. Mochten ze het wel geweten hebben, zijn ze daar in Rotterdam geen knip voor de neus waard.
 

Pascallovic

Well-known member
Het is niet om het goed te praten, ik geef slechts aan dat ze waarschijnlijk niet goed hebben gezocht. Mochten ze het wel geweten hebben, zijn ze daar in Rotterdam geen knip voor de neus waard.
Ik weet niet wat schadelijker voor dit soort grote partijen is. Dat ze niet in staat zijn om dit soort simpele feiten boven tafel te krijgen in een onderzoek of dat ze het wel gevonden hebben maar denken dat niemand er achter komt?
 

JMD

Well-known member
Het is niet om het goed te praten, ik geef slechts aan dat ze waarschijnlijk niet goed hebben gezocht. Mochten ze het wel geweten hebben, zijn ze daar in Rotterdam geen knip voor de neus waard.
Tuurlijk hebben ze dat geweten. Je doet toch onderzoek naar iemand/een partij met wie je zo'n verband aangaat? ALs jij een partij opricht in jouw woonplaats en je wilt een verbinding met een partij dan gaan zij echt uitzoeken waar jij voor staat.

Punt is alleen dat er tegenwoordig sites als Geenstijl, TPO, Joop enz. (van diverse politieke signatuur) die wat dieper graven dan was bv de NOS doet. De 'oude' politieke partijen (ook bv de VVD met al die schandalen) moeten daar nog aan wennen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Het is niet om het goed te praten, ik geef slechts aan dat ze waarschijnlijk niet goed hebben gezocht. Mochten ze het wel geweten hebben, zijn ze daar in Rotterdam geen knip voor de neus waard.

Je moet echt net uit een ei komen om niet te weten dat bij iedere Moslim partij ISIS en Zionisme een potentieel risico is. Dan google je toch op NIDA in combinatie met die termen? We hebben het over een check van een paar minuten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet wat schadelijker voor dit soort grote partijen is. Dat ze niet in staat zijn om dit soort simpele feiten boven tafel te krijgen in een onderzoek of dat ze het wel gevonden hebben maar denken dat niemand er achter komt?

Men denkt met veel weg te komen vrees ik.
 

JMD

Well-known member
Volgens Rijnmond wisten ze het dus niet, hoor ik net op de radio.
Dat zeggen ze... Geloof er geen moer van.

Maar het is wat Max zegt: "Je moet echt net uit een ei komen om niet te weten dat bij iedere Moslim partij ISIS en Zionisme een potentieel risico is. Dan google je toch op NIDA in combinatie met die termen? We hebben het over een check van een paar minuten."
 

JMD

Well-known member
Die tijd is inmiddels wel voorbij. Men heeft de afgelopen jaren het woord racisme flink doen laten devalueren.
Dit dus.

Gevolg is dat men de ?chte klachten van racisme (die er zeker zijn) veel minder serieus genomen worden... En dat is dus heel erg.
 

zwammy

Well-known member
Ook mooi dat het op Twitter Isra?l was wat gelijkgesteld werd met IS en dat de NOS er Zionisme van maakt. Heerlijke objectieve media.
 
Bovenaan