F1 en andere motorsport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef de Kip

Well-known member
Hoezo?
Dat is onderdeel van een motorische sport... Maar goed, je merkt tegenwoordig dat er een hoop mensen enkel en alleen F1 volgen voor Max en geen idee verstand hebben hoe die sport werkt. Die pas sinds 2 jaar kijken...

Oh ja, het is een motorische sport en als je vervolgens teleurgesteld bent dat RB (met bijna een vergelijkbaar budget als MB en Ferrari en hoger dan Renault en Williams die grotere stappen hebben gemaakt) de gehele winter eigenlijk besteed heeft aan auto die minder is dan het voorgaande jaar en de concurrentie wel stappen heeft gemaakt ben je een Max fan boy en heb je geen idee hoe de sport werkt. Bedankt voor dit briljante inzicht.
 

JMD

Well-known member
Verstappen 17e door grid penalty's
ZOu ook nog wel eens 16e kunnen worden als Giovinazzi's auto uit de pit lane start. Die kans is groot, want er leek behoorlijk wat kapot.

Oh ja, het is een motorische sport en als je vervolgens teleurgesteld bent dat RB (met bijna een vergelijkbaar budget als MB en Ferrari en hoger dan Renault en Williams die grotere stappen hebben gemaakt) de gehele winter eigenlijk besteed heeft aan auto die minder is dan het voorgaande jaar en de concurrentie wel stappen heeft gemaakt ben je een Max fan boy en heb je geen idee hoe de sport werkt. Bedankt voor dit briljante inzicht.
Voel je je aangesproken? Ik heb het toch in het algemeen erover?

En verder gebeuren dat soort dingen gewoon, het ene jaar maak je een stap vooruit, en het andere jaar niet. Ferrari heeft het grootste budget en boekte dit jaar voor het eerst in tijden een GP-zege, en heeft ook wel eens een periode gehad dat er helemaal niks lukte, tussen 1979 en 2000 haalde geen 1 coureur een wereldtitel met Ferrari, en ook de laatste is volgens mij alweer 10 jaar terug. Budget zegt dus echt niet alles.
 

Ska P 187

Well-known member
Nee dat is het niet.
Voor morgen regen in ieder geval, als Verstappen dat ding draaiende houdt dan moet er nog wel wat moois inzitten.
Jammer is wel dat ik hem wel eens tegen Hamilton in de regen had willen zien.
 

gevegt

Well-known member
Zolang Renault het probleem met de MGU-K niet heeft opgelost, zal de RB ook niet sneller gaan.
 

Ska P 187

Well-known member
Problemen met de motor zaten er ook wel een beetje in na de uitspraken van red bull met betrekking tot het veto van McLaren betreffende Honda motoren afgelopen week.
Karma is en blijft een bitch.
 
Laatst bewerkt:

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat z'n contract bij RB redelijk dichtgetimmerd is dus die zal niet zo 1-2-3 weg kunnen daar. Aan de andere kant is er RB alles aan gelegen dat ze een competitieve auto krijgen want het houdt een keer op natuurlijk. Dit en volgend jaar zal hij nogwel bij RB rijden maar als ze dan niet serieus mee kunnen doen denk ik dat hij pleiten is.
 

Ivanhoe

Active member
Zolang Renault het probleem met de MGU-K niet heeft opgelost, zal de RB ook niet sneller gaan.
Denk eerlijk gezegd niet dat daar het grote probleem zit, die MGU-K mag maximaal 120 kW aan vermogen leveren en dat leverden ze vorig jaar al. Efficiency (snelheid van opladen) van de MGU-K zat ook al rond 97% dus daar viel ook niet heel veel te winnen. Grootste nadeel zit in het gewicht, hij is 5 kilo zwaarder (op een totaal gewicht van zo'n 25 kg). Hierdoor kan Red Bull minder balast plaatsen op gunstige plaatsen.

Grootste winst die Renault voorspelt komt van de nieuwe verbrandingsmotor die in Canada wordt verwacht.

Inmiddels is wel duidelijk dat ook het chassis van de Red Bull niet echt kan tippen aan die van Ferrari en Mercedes. Een hoop werk te doen nog voor Newey c.s. die de hoge verwachtingen niet echt heeft kunnen waar maken.
 
Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Active member
En tegen de tijd dat ze het hebben opgelost gaan ze de A-spec motoren niet meer leveren aan RB maar houden ze die voor hun eigen team.
Red Bull heeft een clausule in het contract met Renault dat ze dezelfde motor krijgen als het fabrieksteam van Renault, dat is waarom Ricciardo en Magnussen vorig jaar beide de upgrade kregen bij de GP van Monaco en Renault deze niet ook aan Palmer kon geven.
 

Ivanhoe

Active member
Ah ok, dan hoop ik dat dat contract incluis clausule nog even door loopt.
Tot en met 2018 (er van uitgaande dat Red Bull dezelfde clausule heeft uitonderhandeld bij de verlenging van net contract vorig jaar). Homologatieregels van de FIA schrijven overigens ook voor dat de fabrieksteams gelijkwaardige motoren moeten leveren aan de klantenteams, slechts tijdelijke kleine afwijkingen zijn toegestaan als dat vanwege logistieke redenen niet anders kan. (voor de 2016 Ferrari motor die geleverd wordt aan Sauber en vorig jaar de 2015 motor aan Toro Rosso moest een uitzondering aangevraagd worden).
 
Laatst bewerkt:

willy

Active member
Verwacht eigenlijk dat in de RB van Max een nieuwe motor wordt ingebouwd.
Ze kunnen niet riskeren dat hij na 10 rondes stilstaat.
Hij kan toch geen 10 plaatsen naar achter gezet worden op de startgrid.

Als hij volgende keer als 7e staat na de kwalifikatie en hij moet dan zijn motor wisselen dan heeft hij 2x een wedstrijd naar de kl....
 

Ivanhoe

Active member
Verwacht eigenlijk dat in de RB van Max een nieuwe motor wordt ingebouwd.
Ze kunnen niet riskeren dat hij na 10 rondes stilstaat.
Hij kan toch geen 10 plaatsen naar achter gezet worden op de startgrid.

Als hij volgende keer als 7e staat na de kwalifikatie en hij moet dan zijn motor wisselen dan heeft hij 2x een wedstrijd naar de kl....
Naar het schijnt is het een ontstekingsprobleem wat te verhelpen is zonder grid penalty. Zou ook wat zijn om in ronde 2 er al een nieuwe motor in te hangen, je mag maar 3 x wisselen dit seizoen. Je krijgt pas een straf bij de 4e wissel, dus Max kan nog zonder straf wisselen voorlopig.
 

Ska P 187

Well-known member
In Canada wordt daar een compleet nieuwe motor verwacht en geldt dat ook als vervanging of zit dat anders?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan