Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Van Rij stopt ook. Dat vind ik jammer. Goed experiment om een fiscalist staatssecretaris van Financiën te maken. Hopelijk krijgt het een vervolg.
 

De Wolf

Well-known member
CU en D66 komen zeker niet terug.

PVDA en GroenLinks samen kan nog wel voor een verrassing zorgen. Ik denk op dit moment de grootste concurrent voor de BBB.
 

Joost

Well-known member
CU en D'66 zullen zeker niet met de VVD gaan regeren maar zonder de VVD zou ik ze zeker niet uitsluiten als deelnemer.
 

erka

Well-known member
CU en D'66 zullen zeker niet met de VVD gaan regeren maar zonder de VVD zou ik ze zeker niet uitsluiten als deelnemer.

Dat denk jij. Nu Rutte straks weg is zal D66 er weer net zo hard instinken zodra de macht weer lonkt en CU ben ik ook niet meer zo zeker van na het bedrog van Segers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zat er even diagonaal doorheen te lezen, maar hij stelde een relatieve beoordeling voor? Of je voldoet aan de eisen of je voldoet niet aan de eisen. Dat je wellicht de eisen op de langere termijn omhoog gaat bijstellen is iets anders. Relatieve beoordelingen hebben ik altijd nonsens gevonden, maar als je een wettelijke basis toetst, lijkt het mij helemaal flauwekul.
 

JMD

Well-known member
Verplicht 10% als slecht benoemen is onzin inderdaad, maar ik ben het wel eens met zijn idee van onaangekondigde bezoeken.

Verder was hij bezig de macht van de besturen te doorbreken, de lumpsum deels terug te draaien en dat waren allemaal goede dingen.
De manier waarop hij dat deed verdient echter geen schoonheidsprijs, maar ik hoop dat de nieuwe minister van onderwijs wel doorgaat met breken macht besturen, afschaffen lumpsum enz.
 

JMD

Well-known member

Verwacht je toch niet dit.
Wat is het toch met die splinterpartijtjes aan de randen van het politieke bestel (want ter rechterzijde kunnen ze er ook wat van) dat als ze ook maar even ruzie hebben er direct al afsplitsingen zijn...

De sfeer 'toxisch' noemen, tsja, dat gebeurt bij dat soort mensen al als 1 iemand een verkeerde opmerking maakt. Je kan ook een beetje eelt kweken daartegen ipv direct in de vlekken te schieten van 1 verkeerde opmerking. Hoe functioneren dat soort mensen in de maatschappij vraag ik me altijd af...
 

Reinoud

Well-known member
Wat is het toch met die splinterpartijtjes aan de randen van het politieke bestel (want ter rechterzijde kunnen ze er ook wat van) dat als ze ook maar even ruzie hebben er direct al afsplitsingen zijn...

De sfeer 'toxisch' noemen, tsja, dat gebeurt bij dat soort mensen al als 1 iemand een verkeerde opmerking maakt. Je kan ook een beetje eelt kweken daartegen ipv direct in de vlekken te schieten van 1 verkeerde opmerking. Hoe functioneren dat soort mensen in de maatschappij vraag ik me altijd af...
Niet, daarom gaan ze de politiek in 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Joost

Well-known member
Ben benieuwd of deze combinatie nu echt een meerwaarde heeft.
PvdA is een partij waar ik op zou stemmen maar GroenLinks absoluut niet.
 

JMD

Well-known member
Ben benieuwd of deze combinatie nu echt een meerwaarde heeft.
PvdA is een partij waar ik op zou stemmen maar GroenLinks absoluut niet.
Ze zijn nu heel mooi weer aan het spelen (rond de 90% stemde voor), maar dat zijn alleen de leden die gestemd hebben, die zijn samen goed voor nog niet eens 1 zetel. Je zal echt meer mensen moeten overtuigen en ze gaan me er iets te makkelijk vanuit dat iedereen die op GL of de PvdA stemt ook wel op de combinatie gaat stemmen. Daar gingen ze bij de PS-verkiezingen al de mist mee in, toen ze samen bv minder haalden dan 4 jaar terug bij de PS.

Ik vermoed dat het eerder stemmen zal kosten dan opleveren. Echte PvdA-ers zullen dan eerder richting SP trekken, GL-ers richting PvdD ofzo.
En verder, stel dat ze de grootste worden, 'links' is goed voor maximaal 50 zetels momenteel, met wie willen ze dan regeren? CDA en VVD gaan echt niet zo'n kabinet in.
 

Maasveld

Well-known member
Ik verwacht wel dat, mochten ze het in de peilingen goed doen, ze wat strategische stemmen zullen gaan krijgen van andere (midden)-linkse partijen.
 
Bovenaan