Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Ze heeft vooral helemaal geen zin om premier te worden, dat merk je aan alles. Ik denk dat als ze heel eerlijk is, dat deze snelle groei van haar partij niet haar bedoeling was.
Klopt. Daar gaat hetzelfde mee gebeuren als met de LPF. Want zie bv maar ineens een stuk of 30-40 kandidaten te krijgen op je lijst. Voor de reguliere partijen komt de aanvulling vanuit de provincies, de gemeenteraden enz, dat is er bij BBB gewoon nog niet (wat ook logisch is voor zo'n jonge partij)
 

gevegt

Well-known member
Ik weet niet hoe die andere BBB-gedeputeerden eruit zien.

Ik begrijp dat in de BBB waterschappen de burgers meer en de boeren minder waterschapsbelasting gaan betalen. Toch mooi hoe de burger de boer steunt.
Dat niet alleen. Ze willen ook het grondwater niet hoger laten komen. Want dat tast het landbouwgrond aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

JMD

Well-known member
En nee, ook ik ben geen fan van Kaag, maar ik baal wel van de atmosfeer waarin die mensen hun werk moeten doen. Of dat nou Wilders, Ouwehand of Kaag is.
Ik ook. Gaf ik ook aan volgens mij.
En met de rest van mijn post mag je het niet eens zijn.

Opvallend veel politici verlaten Den Haag, vind ik wel opvallend eigenlijk, want met het vertrek van Rutte ontstaat er echt ruimte voor andere partijen. Yesilguz gaat echt niet zoveel stemmen halen als Rutte. Dat kan dan ook mooi weer geframed worden als racisme en seksisme. Het mooie is dat je dan als politicus daarna niet meer naar jezelf hoeft te kijken. Kritiekloze zendtijd bij de NPO gegarandeerd. Zal mij niks verbazen als na Kaag in 2021, GL/PvdA en BBB bij de PS dit voorjaar de NPO nu vol voor Yesilgoz gaat als degene die ze kritiekloos behandelen.
 

gevegt

Well-known member
Ik ook. Gaf ik ook aan volgens mij.
En met de rest van mijn post mag je het niet eens zijn.

Opvallend veel politici verlaten Den Haag, vind ik wel opvallend eigenlijk, want met het vertrek van Rutte ontstaat er echt ruimte voor andere partijen. Yesilguz gaat echt niet zoveel stemmen halen als Rutte. Dat kan dan ook mooi weer geframed worden als racisme en seksisme. Het mooie is dat je dan als politicus daarna niet meer naar jezelf hoeft te kijken. Kritiekloze zendtijd bij de NPO gegarandeerd. Zal mij niks verbazen als na Kaag in 2021, GL/PvdA en BBB bij de PS dit voorjaar de NPO nu vol voor Yesilgoz gaat als degene die ze kritiekloos behandelen.
Haal even diep adem en tel tot tien.
 

De Wolf

Well-known member
Klopt. Daar gaat hetzelfde mee gebeuren als met de LPF. Want zie bv maar ineens een stuk of 30-40 kandidaten te krijgen op je lijst. Voor de reguliere partijen komt de aanvulling vanuit de provincies, de gemeenteraden enz, dat is er bij BBB gewoon nog niet (wat ook logisch is voor zo'n jonge partij)
Wat zag je destijds in de LPF?

ps had je je maar niet door de NOS moeten laten interviewen
 

JMD

Well-known member
Wat zag je destijds in de LPF?
Dat vroeg ik me 2 maanden na die verkiezingen ook af.... Weet het ook niet meer precies. Weet wel dat Paars 2 zich na de Nacht van Wiegel naar het einde sleepte, tot mei 1999 was Paars fantastisch, daarna was het over. Het CDA wilde ik niet op stemmen, vond Balkenende helemaal niks, en met GL en SP heb ik niks. SGP/RPF/GPV ook niet, dan bleef er niet zoveel over. Ja, CD toen, maar er zijn grenzen...
Sinds die verkiezingen heb ik me voorgenomen nooit meer op nieuwe partijen te stemmen, laat ze zich eerst maar bewijzen. Ik zou bv nooit op de PvdD stemmen, maar die hebben zich echt wel bewezen als stabiele partij. En hoewel ik er nooit op zal stemmen is de PVV inmiddels ook een stabiele partij. Harm Beertema is misschien wel de beste onderwijswoordvoerder van de Kamer en Bosma de beste voorzitter. Maar no way dat ik op ze stem, omdat ze van de PVV zijn.

ps had je je maar niet door de NOS moeten laten interviewen
:)
 

Max

Administrator
Forumleiding
22 november pas verkiezingen. Ik heb het niet scherp hoe de politieke agenda er precies uitziet, maar men zal wel rekening houden dat de oude Tweede Kamer de Prinsjesdagwetgeving kan goedkeuren.
 
Bovenaan