Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Jammer. De rechtse wappies hebben gewonnen.
Ze kon dat idd mooi als excuus gebruiken. En dat zal ongetwijfeld de komende week continu herhaald worden op de NPO.
Dat Kaag nul feeling had buiten de bubbel ('wie zijn die mensen'), dat ze zei voor nieuwe politiek te gaan, maar vervolgens onderdeel ging uitmaken van de oude politiek, dat ze continu alleen maar bezig leek met zaken buiten NL ipv in NL, speelt natuurlijk niet mee...

Ik denk dat Kaag een hele goede diplomaat is, als politicus is ze niet geschikt gebleken. De reden dat ze zegt weg te gaan is natuurlijk jammer, maar ik ben blij dat ze weg is. Ik vind het erger dat bv Leijten weg gaat.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het anders een prima excuus, tenzij je niet gelooft dat die bedreigingen echt waren.
Ik geloof zeker dat die bedreigingen echt zijn/waren, er lopen genoeg gekken rond. Alleen doet ze nu voorkomen alsof zij de enige is die bedreigd wordt. Het is helaas zo dat alle politici van links tot rechts bedreigd worden. Wilders woont al 15 jaar in een safe house, Vd Plas is ook al meerdere malen bedreigd, maar ja, die zijn van de 'verkeerde' partij dus lijkt dat niet erg. Verder heeft ook bv Kuijken, Klaver en Ouwehand aangegeven bedreigd te worden, ook zij gaan door.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dus omdat er heel veel politici bedreigd worden mag je dat niet als reden opvoeren om te stoppen? Vreemde redenering. Lijkt me toch een individuele afweging die iedereen voor zichzelf mag maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Maasveld

Well-known member
Ik geloof zeker dat die bedreigingen echt zijn/waren, er lopen genoeg gekken rond. Alleen doet ze nu voorkomen alsof zij de enige is die bedreigd wordt. Het is helaas zo dat alle politici van links tot rechts bedreigd worden. Wilders woont al 15 jaar in een safe house, Vd Plas is ook al meerdere malen bedreigd, maar ja, die zijn van de 'verkeerde' partij dus lijkt dat niet erg. Verder heeft ook bv Kuijken, Klaver en Ouwehand aangegeven bedreigd te worden, ook zij gaan door.
Waaruit blijkt dat ze doet voorkomen alsof zij de enige is die bedreigd wordt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

zwammy

Well-known member
Klopt, ik zeg ook niets over de bedreigingen want daar was ik niet bij, ik heb het alleen over wat ze gepresteerd heeft en dat was niet best.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van der Plas die denkt dat het een goed idee is om als premier van Nederland in Nederland te blijven. Als je naar een platform gaat waar premiers samenkomen met een minister van buitenlandse zaken, dan word je als Nederland zijnde nog minder serieus genomen. Er zijn ook landen die cultuur gezien dat als belediging zullen ervaren of dan ook maar een minder belangrijk persoon naar voren schuiven.
 

erka

Well-known member
Die Tweede Kamer is zo verschrikkelijk hypocriet he. Nu Kaag opstapt is iedereen ineens heel begaan met haar. Terwijl diezelfde mensen met hun opruiende taal in het parlement mede voor een klimaat hebben gezorgd waarin die bedreigingen zijn ontstaan en een groot deel van de kamer haar dolgraag weg wilde hebben.

Ik geef Leijten groot gelijk dat ze weggaat uit die rommel en ik verwacht dat Omtzigt hetzelfde doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Batigoal

Well-known member
Van der Plas die denkt dat het een goed idee is om als premier van Nederland in Nederland te blijven. Als je naar een platform gaat waar premiers samenkomen met een minister van buitenlandse zaken, dan word je als Nederland zijnde nog minder serieus genomen. Er zijn ook landen die cultuur gezien dat als belediging zullen ervaren of dan ook maar een minder belangrijk persoon naar voren schuiven.
Ze heeft vooral helemaal geen zin om premier te worden, dat merk je aan alles. Ik denk dat als ze heel eerlijk is, dat deze snelle groei van haar partij niet haar bedoeling was.
 

Abubakari

Well-known member
Ik geloof zeker dat die bedreigingen echt zijn/waren, er lopen genoeg gekken rond. Alleen doet ze nu voorkomen alsof zij de enige is die bedreigd wordt. Het is helaas zo dat alle politici van links tot rechts bedreigd worden. Wilders woont al 15 jaar in een safe house, Vd Plas is ook al meerdere malen bedreigd, maar ja, die zijn van de 'verkeerde' partij dus lijkt dat niet erg. Verder heeft ook bv Kuijken, Klaver en Ouwehand aangegeven bedreigd te worden, ook zij gaan door.
De posts van de Wolf over vluchtelingen waren al niet hoogstaand maar deze is ook best wel onnozel.

En nee, ook ik ben geen fan van Kaag, maar ik baal wel van de atmosfeer waarin die mensen hun werk moeten doen. Of dat nou Wilders, Ouwehand of Kaag is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze heeft vooral helemaal geen zin om premier te worden, dat merk je aan alles. Ik denk dat als ze heel eerlijk is, dat deze snelle groei van haar partij niet haar bedoeling was.

Laat ze ook duidelijk blijken geen zin te hebben in een premierschap. Is ook niet nodig om de agrolobby te dienen.

Breaking news: Liane den Haan stopt ook!

Oei, dat is wel jammer.

De posts van de Wolf over vluchtelingen waren al niet hoogstaand maar deze is ook best wel onnozel.

En nee, ook ik ben geen fan van Kaag, maar ik baal wel van de atmosfeer waarin die mensen hun werk moeten doen. Of dat nou Wilders, Ouwehand of Kaag is.

Politiek, voetbal of waar dan ook. Mensen moeten hun werk kunnen doen. Ik snap nooit zo goed die reflex om het over Wilders te hebben. Ja, misschien is D66 niet vaak genoeg voor hem opgekomen, maar ook dan hoef je zelf nog geen kromme lijnen te trekken. Zeer triest dat we ons maatschappij laten kapen door een stelletje sneue tokkies.
 

erka

Well-known member
De prijs voor de mooiste BBB-gedeputeerde gaat naar:

Femke%20Marije%20Bakhuisen-Wiersma%20heeft%20zich%20sinds%20haar%20samenzijn%20met%20boer%20Gijs%20ontpopt%20tot%20voorvechtster%20van%20de%20agrarische%20sector.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De prijs voor de mooiste BBB-gedeputeerde gaat naar:

Femke%20Marije%20Bakhuisen-Wiersma%20heeft%20zich%20sinds%20haar%20samenzijn%20met%20boer%20Gijs%20ontpopt%20tot%20voorvechtster%20van%20de%20agrarische%20sector.

Ik weet niet hoe die andere BBB-gedeputeerden eruit zien.

Ik begrijp dat in de BBB waterschappen de burgers meer en de boeren minder waterschapsbelasting gaan betalen. Toch mooi hoe de burger de boer steunt.
 

Bonehead

Well-known member
Ik geloof zeker dat die bedreigingen echt zijn/waren, er lopen genoeg gekken rond. Alleen doet ze nu voorkomen alsof zij de enige is die bedreigd wordt. Het is helaas zo dat alle politici van links tot rechts bedreigd worden. Wilders woont al 15 jaar in een safe house, Vd Plas is ook al meerdere malen bedreigd, maar ja, die zijn van de 'verkeerde' partij dus lijkt dat niet erg. Verder heeft ook bv Kuijken, Klaver en Ouwehand aangegeven bedreigd te worden, ook zij gaan door.
Waar doet ze overkomen dat zij de enige is die bedreigd wordt?

Dat dit voor Wilders, Van der Plas en al die anderen geen reden is om de handdoek in de ring te gooien betekent nog niet dat dit voor haar wél kan zijn?

Ik kan het mij levendig voorstellen dat ze er mee stopt.

Net als het voetbal moet ook de politiek zichzelf eens een grote spiegel voorhouden. Net als de tribune het gedrag van de voetballers uitvergroot gebeurd dat ook in de politiek. Met social media in beide gevallen als afgrijselijk afvoerputje van de maatschappij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De DENK theorie over de huisneger en de veldneger wordt ook al losgelaten op Yesilgöz.
 
Bovenaan