Binnenlandse politiek

Hankie

Well-known member
Yesilguz gaat inderdaad de lijsttrekker worden. Ik vind het allemaal maar hoogst opmerkelijk. De vrouw die zelf in de jaren '80 als vluchtende nareiziger ons land binnenkwam, was al minister van justitie in het kabinet dat gevallen is omdat haar partij nareizen wil inperken. En nu gaat ze waarschijnlijk ook nog het gezicht zijn van een campagne dat veelal daarover zal gaan.
Volgens mij ging het meer om het nareizen van nareizigers.
 

Mario

Well-known member
Mocht ze daadwerkelijk premier worden, zal er wel weer voldoende over gezegd gaan worden door bepaalde (politieke) stromingen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Yesilguz gaat inderdaad de lijsttrekker worden. Ik vind het allemaal maar hoogst opmerkelijk. De vrouw die zelf in de jaren '80 als vluchtende nareiziger ons land binnenkwam, was al minister van justitie in het kabinet dat gevallen is omdat haar partij nareizen wil inperken. En nu gaat ze waarschijnlijk ook nog het gezicht zijn van een campagne dat veelal daarover zal gaan.

Dat vind ik op zich niet problematisch. Wel dat ze fervent Ajax supporter is en een vervelende stem heeft.
 

De Wolf

Well-known member
Omtzigt gaat niet samen met de BBB. Het CDA is ook uitgesloten dus mogelijk komt hij met een nieuwe partij.
 

JMD

Well-known member
Mocht ze daadwerkelijk premier worden, zal er wel weer voldoende over gezegd gaan worden door bepaalde (politieke) stromingen.
Ik viel vanmiddag in een gesprek op Radio1 en de analist van dienst zei eerst dat ze weinig JA21-stemmers zouden trekken 'want die zijn toch alleen maar tegen buitenlanders' en 2 zinnen later zei hij over Yesilguz dat ze veel stemmen zou aantrekken omdat ze een migratie-achtergrond heeft... Alles links van VVD gaat echt niet ineens VVD stemmen door Yesilguz en van alles rechts van de VVD zeg je net met zoveel woorden dat die tegen buitenlanders zijn en dus geen stemmen gaat trekken... Echt, wat betalen ze die analisten? Wat een bullshit was dat.
 

JMD

Well-known member
Omtzigt gaat niet samen met de BBB. Het CDA is ook uitgesloten dus mogelijk komt hij met een nieuwe partij.
Dat gaat dus niks worden. Niet qua Omtzigt, maar wel dat je nooit in een maand of 3 een lijst met goede mensen kan samenstellen. Dat ga je ook zien bij BBB, je hebt toch altijd een groep mensen die afkomt op dat soort partijen en die wil je eigenlijk buiten houden, maar je gaat naw best wel wat zetels halen, dus komen die allemaal in de spotlights. Ongetwijfeld staat bv bij JA21, DENK of BIJ1 wel van dat soort idioten op de lijsten, maar omdat die partijen klein zijn zien en horen we die nooit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Als hij alleen op de lijst staat, hoe worden zijn overige stemmen verdeeld? Restzetel formule of tellen die stemmen niet mee?
 

JMD

Well-known member
Als hij alleen op de lijst staat, hoe worden zijn overige stemmen verdeeld? Restzetel formule of tellen die stemmen niet mee?
Als er geen mensen meer over zijn gaat het idd via de restzetelformule.
Maar Omtzigt zal echt wel een lijst samenstellen met genoeg mensen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In politiek gaat het natuurlijk om storytelling, maar als er enerzijds een column uit een duister SP verleden circuleert waarin je beschrijft dat je met de KLM naar Nederland bent gevlogen en je op TV een verhaal over een boottocht hebt verteld, dan ga je het snel lastig krijgen.
 

gevegt

Well-known member
In politiek gaat het natuurlijk om storytelling, maar als er enerzijds een column uit een duister SP verleden circuleert waarin je beschrijft dat je met de KLM naar Nederland bent gevlogen en je op TV een verhaal over een boottocht hebt verteld, dan ga je het snel lastig krijgen.
Op welke site wordt dit allemaal verteld?
 

Maasveld

Well-known member
In politiek gaat het natuurlijk om storytelling, maar als er enerzijds een column uit een duister SP verleden circuleert waarin je beschrijft dat je met de KLM naar Nederland bent gevlogen en je op TV een verhaal over een boottocht hebt verteld, dan ga je het snel lastig krijgen.
Die tegenstrijdigheid heb ik verder niet meegekregen. Ik had alleen de stille hoop dat afkomst tegenwoordig geen issue meer zou zijn in Nederland, maar schijnbaar zijn we nog lang niet zo ver in dit land.

Edit: Schijnbaar dus met een gammel bootje naar Griekenland gegaan en vanuit daar met het vliegtuig naar Nederland gekomen. Mug --> olifant dus maar weer eens.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Die tegenstrijdigheid heb ik verder niet meegekregen. Ik had alleen de stille hoop dat afkomst tegenwoordig geen issue meer zou zijn in Nederland, maar schijnbaar zijn we nog lang niet zo ver in dit land.

Edit: Schijnbaar dus met een gammel bootje naar Griekenland gegaan en vanuit daar met het vliegtuig naar Nederland gekomen. Mug --> olifant dus maar weer eens.

Haar afkomst zal zeker worden gebruikt door zowel links als rechts.

Maar goed, de verhalen zijn aan elkaar te knopen. In haar beginfase kon ze kennelijk beter de KLM vlucht gebruiken en in haar huidige fase het bootje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De reden waarom vind ik vrij triest. We laten ons als maatschappij echt gijzelen door een stel mafkezen. Of het nou met voetbal is of in de politiek.
 

De Wolf

Well-known member
De reden waarom vind ik vrij triest. We laten ons als maatschappij echt gijzelen door een stel mafkezen. Of het nou met voetbal is of in de politiek.
Waarvan enkele mafkezen ook nog eens in de kamer zitten en daar gewoon hun gal mogen spuwen zonder gevolgen.
 
Bovenaan