Ik denk dat je het werk van een serieus Tweede Kamerlid, minister of staatssecretaris onderschat. Als je echt je werk goed wil doen, dan ben je daar echt zeeën van tijd mee kwijt. Dan vergeten we nog dat men intern en extern zich moet profileren om draagvlak te krijgen/herkozen te worden.
Nee hoor, dat onderschat ik niet. En vwb draagvlak krijgen, ik denk dat Kwint, Azarkan, Simons, Kaag, Hoekstra, Segers echt geen moeite hoefden te doen om draagvlak te krijgen, die hadden ze al in hun partij.
Ik heb de cijfers niet paraat, maar volgens mij is het verloop in de Kamer tegenwoordig echt wel flink meer dan 20 jaar terug. En juist op dit moment nu Rutte er mee stopt was er de kans voor de 'bekende gezichten' in het gat te springen dat hij achterlaat. Nu zelf de bekendste gezichten van veel andere partijen er mee stoppen geven ze dat voordeel dat ze hadden tov de VVD weg.
Je moet nu niet gek opkijken dat bv een DENK of BIJ1 gewoon verdwijnt uit Den Haag, want de zo ongeveer enig bekende DENK/BIJ1-persoon is weg. Bij BBB zou overigens (op dit moment) hetzelfde gebeuren als Vd Plas weggaat.