Binnenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Als je ook braaf echt komt opdraven en echt je werk serieus neemt, is het zeker als kamerlid van een kleine partij behoorlijk hard werken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je kan tegenwoordig bijna beter vragen wie er wel blijft, dan ben je sneller klaar...

Vind het overigens wel opvallend. Met het vertrek van Rutte is er echt 'ruimte' gekomen, want de VVD kan hun stemmenkanon niet meer inzetten, dat gaat ze echt schelen. Dus als er ooit ruimte is voor een andere wind dan is het nu. Het lijkt wel of ze allemaal niet durven of dat ze misschien toch meer van de 'oude politiek' waren dan ze dachten.

Ik denk dat je het werk van een serieus Tweede Kamerlid, minister of staatssecretaris onderschat. Als je echt je werk goed wil doen, dan ben je daar echt zeeën van tijd mee kwijt. Dan vergeten we nog dat men intern en extern zich moet profileren om draagvlak te krijgen/herkozen te worden.
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat je het werk van een serieus Tweede Kamerlid, minister of staatssecretaris onderschat. Als je echt je werk goed wil doen, dan ben je daar echt zeeën van tijd mee kwijt. Dan vergeten we nog dat men intern en extern zich moet profileren om draagvlak te krijgen/herkozen te worden.
En dat de vergoeding ervoor niet bijzonder hoog is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En dat de vergoeding ervoor niet bijzonder hoog is.

In principe meer dan vrijwel iedereen op dit forum, maar als je het gaat afzetten tegen de inspanning, de uren en de opofferingen is het een erg lage vergoeding. Daarom kan ik er nooit zo goed tegen als de SP dat weer populistisch wil gaan terugschroeven.
 

zwammy

Well-known member
Voor de gene die echt ervoor werken is echt weinig. Voor de gene die er echt zitten om hun tijd te verdoen is het makkelijk verdiend
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor de gene die echt ervoor werken is echt weinig. Voor de gene die er echt zitten om hun tijd te verdoen is het makkelijk verdiend

Klopt. Bij de PVV zitten er paar die op basis van tastbare bijdrages weinig doen. Wilders houdt redelijk vast aan het voor hem bekende, dus ik denk dat men intern iig relatief weinig tijd kwijt is zich te profileren. Daar zitten de meeste er ook echt al heel lang. Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar eerder combineerde ze het ook nog met een functie in de gemeenteraad of provinciale staten. Dan vang je dus zelfs nog iets meer terwijl Tweede Kamerlid een voltijd functie is.

Een VVD ben je daar veel tijd mee kwijt, ondanks je in een grotere fractie het over het algemeen iets makkelijker qua Tweede Kamerwerk hebt. Die competitie intern is behoorlijk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is inderdaad jammer. Zes jaar volgehouden. Ook nog tegen een SP vergoeding je uit de naad gewerkt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voor de SP fractie wel fijn. Dan kunnen alle oud-gedienden waarschijnlijk ondanks het verlies straks blijven zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Ik denk dat je het werk van een serieus Tweede Kamerlid, minister of staatssecretaris onderschat. Als je echt je werk goed wil doen, dan ben je daar echt zeeën van tijd mee kwijt. Dan vergeten we nog dat men intern en extern zich moet profileren om draagvlak te krijgen/herkozen te worden.
Nee hoor, dat onderschat ik niet. En vwb draagvlak krijgen, ik denk dat Kwint, Azarkan, Simons, Kaag, Hoekstra, Segers echt geen moeite hoefden te doen om draagvlak te krijgen, die hadden ze al in hun partij.

Ik heb de cijfers niet paraat, maar volgens mij is het verloop in de Kamer tegenwoordig echt wel flink meer dan 20 jaar terug. En juist op dit moment nu Rutte er mee stopt was er de kans voor de 'bekende gezichten' in het gat te springen dat hij achterlaat. Nu zelf de bekendste gezichten van veel andere partijen er mee stoppen geven ze dat voordeel dat ze hadden tov de VVD weg.

Je moet nu niet gek opkijken dat bv een DENK of BIJ1 gewoon verdwijnt uit Den Haag, want de zo ongeveer enig bekende DENK/BIJ1-persoon is weg. Bij BBB zou overigens (op dit moment) hetzelfde gebeuren als Vd Plas weggaat.
 

JMD

Well-known member
Keijzer dus niet, Bruls zou lijsttrekker willen worden... MAg er een grap gemaakt worden over zijn gewicht in relatie tot dat van Timmermans? Dat het beide zwaargewichten zijn ofzo? :)
 

JMD

Well-known member
Vergeleken bij Bruls valt iedereen mee... Die man riep mensen op gezonder te leven... LAchwekkende man, en die gaat het CDA zeker niet uit het slop trekken.
 
Bovenaan