Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo tering, de tijd van mooie woorden voor Rutte is voorbij en de campagne is reeds begonnen. Lelijk, maar fascinerend debat nu.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Rutte zei afgelopen vrijdag dat het een unaniem besluit was om het kabinet te laten klappen, maar in het interruptiedebat tussen Paternotte en Hermans blijkt dat het wel degelijk de VVD was die de stekker eruit heeft getrokken. Bijzonder wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Rutte gaat dus een mooie post bekleden in Europa.

Zou mooi zijn voor Nederland als hij een internationale positie pakt. Was een van de langstzittende wereldleiders natuurlijk. Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen Rutte enerzijds weg willen en anders commentaar erop hebben dat Rutte Nederland in de steek laat voor een internationale positie.
 

JMD

Well-known member
Zou mooi zijn voor Nederland als hij een internationale positie pakt. Was een van de langstzittende wereldleiders natuurlijk. Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen Rutte enerzijds weg willen en anders commentaar erop hebben dat Rutte Nederland in de steek laat voor een internationale positie.
Rutte heeft zeker fouten gemaakt, maar je kan niet ontkennen idd dat het een goed staatsman is. Die komt echt wel op een mooie post terecht, en terecht!
 

JMD

Well-known member
Motie van wantrouwen gaat het niet meer halen, na deze aankondiging van Mark Rutte. Klaver en Kuiken trekken hun keutel in.
Pff, wat laten die zich kennen. Gisteren in het 'debat' bij Nieuwsuur (ze hadden Kuiken en Klaver uitgenodigd, dat wordt dan alleen maar veren in elkaars reet steken, snap niet waarom je als programma die 2 samen uitnodigt, dat si effectief 1 partij) nog de grootste woorden.
 

JMD

Well-known member
Allemaal politiek spel. Tijdens functie elders debat lieten ze Rutte nog zitten vanwege corona. Nu weten ze dat er verkiezingen aankomen. Ik denk dat vooral D66 veel kan winnen.
Denk niet dat de NPO nog een keer 2 maanden ongelimiteerde zendtijd voor politieke partijen wil weggeven aan D66...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso erg twijfelachtig de keuzes van de media. Waarom moet Van der Plas verplicht iedere avond op de TV, waarom inderdaad Kuiken en de Jessias samen op TV, waarom laatst die Kaag docu en eerder de Bos docu.
 

JMD

Well-known member
Sowieso erg twijfelachtig de keuzes van de media. Waarom moet Van der Plas verplicht iedere avond op de TV, waarom inderdaad Kuiken en de Jessias samen op TV, waarom laatst die Kaag docu en eerder de Bos docu.
Jep. Ik gaf het al aan van de week: bij de TK21 was Kaag niet van de buis te slaan, die werd continu uitgenodigd, bij de PS-verkiezingen van dit jaar was het juist weer Kuiken/Klaver met hun idiote 1 + 1 = 3 verhaal (dat een fusie meer stemmen oplevert, terwijl het juist zo zal zijn dat het ze stemmen gaat kosten) en BBB/Vd Plas die zonder tegengeluid alles mochten zeggen.

Laat ze nou eens alle politici uitnodigen (ja, dus ook Baudet en Wilders) en leg ze verdomme eens het vuur aan de schenen, ipv als schoothondje acteren. De media moet de waakhond van de democratie zijn, niet het schoothondje.
 
Bovenaan