Binnenlandse politiek

De Wolf

Well-known member
De Haan stemt tegen. SGP is onduidelijk. Rest van oppositie gaat denk ik wel mee.
Heb je alleen CU of D66 nodig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Rutte verwijten niet in het landsbelang te denken en zelf je politieke punt op deze manier te willen maken. Zou niet onlogisch zijn als de VVD dan geheel opstapt. Mag je nog even wat portefeuilles verdelen. Sowieso wat hypocriet om nu te zeuren terwijl je kortgeleden zelf nog met een motie van wantrouwen bent gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Max

Administrator
Forumleiding
De Wopster en Hugo de Jonge beide niet beschikbaar als lijsttrekker. Toch maar weer Mona uit het vet halen?
 

De Wolf

Well-known member
Rutte verwijten niet in het landsbelang te denken en zelf je politieke punt op deze manier te willen maken. Zou niet onlogisch zijn als de VVD dan geheel opstapt. Mag je nog even wat portefeuilles verdelen. Sowieso wat hypocriet om nu te zeuren terwijl je kortgeleden zelf nog met een motie van wantrouwen bent gekomen.
Allemaal politiek spel. Tijdens functie elders debat lieten ze Rutte nog zitten vanwege corona. Nu weten ze dat er verkiezingen aankomen. Ik denk dat vooral D66 veel kan winnen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Rutte maakt zojuist bekend dat hij niet opnieuw lijsttrekker voor de VVD gaat zijn en de politiek gaat verlaten.
De vraag is nu of dat vandaag gaat zijn, als de motie van wantrouwen een meerderheid haalt. Of vanaf de nieuwe verkiezingen.

Hoe dan ook een historische dag voor Nederland.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah, wel het laatste afslankje van Rutte. Niet de reden van wantrouwen verwachten, maar gewoon vooraf aangeven te stappen.
Komt een nieuw tijdperk dus. Ben wel benieuwd waar zowel VVD als CDA mee komen als 'het nieuwe gezicht' van hun partijen.
 

De Wolf

Well-known member
Ah, wel het laatste afslankje van Rutte. Niet de reden van wantrouwen verwachten, maar gewoon vooraf aangeven te stappen.
Komt een nieuw tijdperk dus. Ben wel benieuwd waar zowel VVD als CDA mee komen als 'het nieuwe gezicht' van hun partijen.
Rutte doet niet mee aan nieuwe verkiezingen. Hij blijft (voorlopig) nog wel premier.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Motie van wantrouwen gaat het niet meer halen, na deze aankondiging van Mark Rutte. Klaver en Kuiken trekken hun keutel in.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ah, wel het laatste afslankje van Rutte. Niet de reden van wantrouwen verwachten, maar gewoon vooraf aangeven te stappen.
Komt een nieuw tijdperk dus. Ben benieuwd waar zowel VVD als CDA mee komen als 'het nieuwe gezicht' van hun partijen.
Wat een rare zinnen maak ik hier van. Staan denk ik wat instellingen niet helemaal lekker.
 

Mario

Well-known member
Ik heb niet zo veel met Rutte, maar ik zie op dit moment niemand die de rol van premier op zich/haar kan nemen.

Het wordt natuurlijk wel eens tijd voor een niet witte transgender als premier.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb niet zo veel met Rutte, maar ik zie op dit moment niemand die de rol van premier op zich/haar kan nemen.

Het wordt natuurlijk wel eens tijd voor een niet witte transgender als premier.

Dijkhoff zou een aardige opvolger zijn, maar ik kreeg de indruk dat hij zich niet heel erg kan vinden in de gekozen koers van de VVD. Opportunisme is de VVD niet vreemd, dus wie weet dat ze hem alsnog naarvoren schuiven om met een andere koers de verkiezingen proberen te winnen.
 
Bovenaan