Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
Altijd als ik Rutte zie krijg ik zin in een Indische rijstafel.
Geen idee waarom, maar wel lekker! (y)
 

JMD

Well-known member
Pff, nou dan gaan we weer van voor af aan beginnen.
Over 2 haar weer een nieuw kabinet, kunnen we weer lekker doormodderen
Het wordt zo meteen een hell of a job om te formeren. Want migratie blijft natuurlijk boven de markt hangen dus CU en D66 gaan echt niet meer met de VVD in een regering (en andersom). Voor VVD rest dan alleen nog maar over rechts, maar zal dan het CDA erbij nodig hebben. Die gaan ook voorlopig niet meer met CU en D66 in de regering, dus grote kans dat het CDA dan uiteindelijk wel weer akkoord gaat na een ledenraad. Kom maar op met weer zo'n lachwekkende voorstelling als in 2010.

PvdA/GL enz zullen ongetwijfeld aangeven dat ze nu over links willen, maar die gaan no way een meerderheid halen. Sowieso is de mythe van de 'linkse wolk' ook wel doorgeprikt. PvdA/GL dalen in de peilingen en halen samen zeker niet meer zetels dan apart. Het enige wat zou kunnen helpen is als Timmermans de kar gaat trekken, maar weet niet of die dat wil.

Verder ben ik benieuwd wie de media nu weer groot gaat maken, in 2021 ging het continu over Kaag, dit voorjaar continu over GL/PvdA en de BBB... Misschien dat ze komend najaar eens de zendtijd redelijk eerlijk kunnen verdelen over de partijen, zou wel prettig zijn, niet dat je elke avond Vd Plas ziet of Kaag of iemand van de PvdA/GL.
 

Eef de Kip

Well-known member
Kunnen we wel een poll van maken of een voorspellingtopic.

Ik ga er vanuit dat we pas over min. een jaar een nieuw kabinet hebben zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Kunnen we wel een poll van maken of een voorspellingtopic.

Ik ga er vanuit dat we pas over min. een jaar een nieuw kabinet hebben zitten.
Inderdaad... Even wachten op de datum voor de verkiezingen (zal ergens november zijn), en dan een poll: hebben we in 2024 een nieuw kabinet?
 

stc

Well-known member
Hopelijk kijken de hoofdrolspelers ook kritisch naar zichzelf. Een land min of meer op slot zetten in het komend jaar is natuurlijk in niemands belang, maar is wel gebeurt door een aantal politici.
 

De Wolf

Well-known member
Met of zonder kabinet. Stikstofprobleem suddert al jaren door en ze lijken maar niet eens te worden.
 
Bovenaan