Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
De VVD doet een noodsprong voor haar eigen achterban om een mislukt systeem uit de jaren 90 weer op te tuigen.
Een duidelijker voorbeeld hoe politiek menswaardigheid kan minimaliseren is er niet.
 

De Wolf

Well-known member
Toch maar even in de gaten houden vanavond, sommige Haagse bronnen zeggen dat het kabinet vanavond al valt.
Dit kabinet is gedoemd te mislukken. Maar ja het lijkt er met de BBB wel op dat Rutte de tweede viool mag spelen.
Maar is ook afhankelijk wat Omtzigt doet. Die kan ook zo 20 tot 30 zetels trekken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dit kabinet is gedoemd te mislukken. Maar ja het lijkt er met de BBB wel op dat Rutte de tweede viool mag spelen.
Maar is ook afhankelijk wat Omtzigt doet. Die kan ook zo 20 tot 30 zetels trekken.

Laatst zag ik een peiling voorbij komen waarin de VVD juist weer BBB voorbij was. Zolang alle regeringspartijen en die er tegenaan schurken in de min staat gaat het kabinet niet vallen. Dus als de VVD echt in de plus zou gaan, dan kan het kabinet best vallen.

Maar goed, heeft er een partij echt een breed en goed verhaal of krijgen we weer zo’n shit campagne zoals de laatste jaren?
 

Bonehead

Well-known member
In principe is alles wat uit Azië of Afrika komt een soort van economisch vluchteling. Het land van herkomst kan misschien onveilig zijn maar Noord-Afrika of Turkije is voor die mensen ook een veilig land.

Even een oprechte vraag: Jij bent van mening dat alle vluchtelingen, behalve Oekraïners, hun hoofdreden om te vluchten is om er financieel beter van te worden?

Ervan uitgaande dat jij ook weet dat uit Oceanië, Amerika's en de rest van Europa buiten Oekraïne er geen vluchtelingen komen.
 

JMD

Well-known member
Jij bent van mening dat alle vluchtelingen, behalve Oekraïners, hun hoofdreden om te vluchten is om er financieel beter van te worden?
Als er geen oorlog is in je land, of je niet vervolgd wordt wegens je politieke mening (of seksualiteit), dan lijkt mij dat economische redenen toch het hoofdmotief zijn. En daar is toch niks mis mee? Als die vluchtelingen hier bij willen dragen aan de economie (als arbeidskrachten) dan is dat toch mooi? Er is alleen een groep/groepje dat hier komt voor het (zeer kort door de bocht) 'gratis geld' en die zorgen voor de meeste overlast. Als we daar nou eens vanaf kunnen komen weet ik zeker dat het draagvlak voor migratie flink stijgt. (en ook die laatste groep komt dus voor de financiën)
 

De Wolf

Well-known member
Was gisteren een beetje botte reactie maar voor mij is een vluchteling iemand die vlucht omdat zijn leven in gevaar is. Uiteraard mogen ze van mij wat meer investeren dat ze een beetje goeie plek hebben in bijvoorbeeld Libanon of Turkije.
 

JMD

Well-known member
En uiteindelijk blijft alles zoals het was.
Zit er dik in ja. Rutte had deze week gewoon 'PVV-corvee'. Meestal heeft een andere VVD-er dat, die doet dan ineens uitspraken bedoeld om twijfelende stemmers richting PVV toch bij de VVD te krijgen. Deze week had Rutte dat blijkbaar, tsja, dan maakt het iets meer indruk dan als Kamerlid 23 van de VVD dat doet.
 

erka

Well-known member
Was gisteren een beetje botte reactie maar voor mij is een vluchteling iemand die vlucht omdat zijn leven in gevaar is. Uiteraard mogen ze van mij wat meer investeren dat ze een beetje goeie plek hebben in bijvoorbeeld Libanon of Turkije.

Dus als je elke dag in elkaar geramd wordt of door de overheid voortdurend wordt opgepakt en vastgezet, maar niet in levensgevaar bent, dan ben je dus geen vluchteling?
 

Mario

Well-known member
Zit er dik in ja. Rutte had deze week gewoon 'PVV-corvee'. Meestal heeft een andere VVD-er dat, die doet dan ineens uitspraken bedoeld om twijfelende stemmers richting PVV toch bij de VVD te krijgen. Deze week had Rutte dat blijkbaar, tsja, dan maakt het iets meer indruk dan als Kamerlid 23 van de VVD dat doet.
Het pluche zit veels te lekker,. Dit kabinet ploetert voort, maar gaat echt niet vallen.
 

De Wolf

Well-known member
Dus als je elke dag in elkaar geramd wordt of door de overheid voortdurend wordt opgepakt en vastgezet, maar niet in levensgevaar bent, dan ben je dus geen vluchteling?
Leven in gevaar of bedreiging door onderdrukking. Dat soort dingen.
 

De Wolf

Well-known member
Kijkend naar de laatste peiling van Maurice

BBB, VVD, CDA, PVV en JA21 heb je 73 zetels
BBB, VVD, CDA, GL en PVDA heb je 78 zetels.

Beiden lijken mij kansloos.
 

JMD

Well-known member
Kijkend naar de laatste peiling van Maurice

BBB, VVD, CDA, PVV en JA21 heb je 73 zetels
BBB, VVD, CDA, GL en PVDA heb je 78 zetels.

Beiden lijken mij kansloos.
Klopt. Maar VVD zal wel die kant op moeten, want over links gaan ze echt niet meer. D66 en CU kijken wel uit... En een andere partij dan de VVD zie ik niet de grootste worden (oke BBB zou kunnen (alhoewel die iets zakken in de peilingen), maar dan krijg je dezelfde coalitie)
 
Bovenaan