Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Puur naar Nederland en EU gekeken komen die mensen vooral om economische redenen. Als het alleen om veiligheid ging waren ze wel in Turkije of een Afrikaans land gebleven. Dan ga je ook niet nog eens je leven wagen in een gammel bootje.
Ik geef het op.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

Max

Administrator
Forumleiding
Wat is er mis met het idee dat het alleen probleemverschuiving is?

Niet per se. Cultureel gezien zullen de aanpassingen makkelijker gaan. De kosten van opvang zal in gevallen ook lager kunnen zijn. De risico’s die die mensen nemen zullen waarschijnlijk ook lager zijn. Dat je als Westerse maatschappij daarbij wel ondersteuning kan bieden is iets anders. Zo onlogisch is opvang in de regio niet, maar als die regio weinig welvarend is, dan moet je ze wel ondersteunen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Puur naar Nederland en EU gekeken komen die mensen vooral om economische redenen. Als het alleen om veiligheid ging waren ze wel in Turkije of een Afrikaans land gebleven. Dan ga je ook niet nog eens je leven wagen in een gammel bootje.

Onveiligheid is de reden om te vertrekken. Waar je naartoe gaat weeg je meer dingen af.
 

ALenstra

Well-known member
Maar er zit een hele industrie achter zoals met mensenhandelaren en smokkelaars. Is er wel eens overwogen om dat aan te pakken?
 

Makanaky

Well-known member
Die regio's zijn allemaal ook best wel vol. Van tot officiële steden uitgegroeide vluchtelingenkampen in Kenia tot de bevolking van Jordanië en Libanon die voor meer dan de helft (!) uit vluchtelingen bestaat. Vol is dáár veel eerder vol.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

erka

Well-known member
Ik ben het helemaal met Jamel eens.

Dat staat overigens los van het feit dat ik vind dat asielzoekers die misbruik maken van de opvang in EU per kerende post letterlijk terug moeten worden gebracht.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben het helemaal met Jamel eens.

Dat staat overigens los van het feit dat ik vind dat asielzoekers die misbruik maken van de opvang in EU per kerende post letterlijk terug moeten worden gebracht.
Daar ben ik het ook mee eens. Het hele asielbeleid moet op de schop, want het werkt al heel erg lang voor geen meter. Met alle gevolgen van dien.
 

erka

Well-known member
Als de CU zich nu laat impalmen door de VVD is ook die partij geen knip voor de neus meer waard. Ik mag toch hopen dat ze dat zelf ook vinden. Dan maar kappen met die onzin. Want geen kabinet of een besluiteloos kabinet, ik weet niet wat erger is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als de CU zich nu laat impalmen door de VVD is ook die partij geen knip voor de neus meer waard. Ik mag toch hopen dat ze dat zelf ook vinden. Dan maar kappen met die onzin. Want geen kabinet of een besluiteloos kabinet, ik weet niet wat erger is.
Dat ze geen knip voor de neus waard zijn, hebben ze al laten zien met zich de doorstart van het gevallen kabinet in laten praten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja ook weer zo.
Heeft me echt ontzettend teleurgesteld, destijds. Daarvoor diverse malen op die partij gestemd. Sindsdien nooit meer, uit principe. Ik vond dat zo'n dolksteek naar die toeslagenouders.

Maar goed, misschien moet ik ook een keer leren dat het gewoonweg een zeldzaamheid is dat iemand echt voor het volk in de politiek zit.
 

erka

Well-known member
Heeft me echt ontzettend teleurgesteld, destijds. Daarvoor diverse malen op die partij gestemd. Sindsdien nooit meer, uit principe. Ik vond dat zo'n dolksteek naar die toeslagenouders.

Maar goed, misschien moet ik ook een keer leren dat het gewoonweg een zeldzaamheid is dat iemand echt voor het volk in de politiek zit.

En als ze er eens zijn zoals Leijten stoppen ze er mee.

Ik erger me ook helemaal blauw aan die opvolger van Segers, Mirjam Bikker. Die heeft een motie van afkeuring voor de gaswinning tegengehouden uit angst voor de VVD. Terwijl ze in het debat nog zo'n grote mond had opgezet. Dan kun je dus ook de boom in. Wat een loser is dat.
 

Jef400

Well-known member
Ik denk dat we politiek momenteel ook verkeerd benaderen. Eigenlijk moet je als je het vertrouwen van de burger terug wilt winnen een driestappenplan uitvoeren:

1. Wees betrouwbaar en gestructureerd
2. Neem geen ruimte in die je zelf wel in wenst te nemen
3. Ga voor structurele oplossingen in plaats van goed scorende oplossingen

Als je die drie regels uitvoert ben je al een stuk verder. En heb ook wat vertrouwen. Als de uitvoeringskosten net zo hoog zijn als het geld wat daadwerkelijk het potje naar de mensen stroomt is er iets goed mis. Versimpelen, versimpelen is het devies.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
En als ze er eens zijn zoals Leijten stoppen ze er mee.

Ik erger me ook helemaal blauw aan die opvolger van Segers, Mirjam Bikker. Die heeft een motie van afkeuring voor de gaswinning tegengehouden uit angst voor de VVD. Terwijl ze in het debat nog zo'n grote mond had opgezet. Dan kun je dus ook de boom in. Wat een loser is dat.
Ja, precies dat. Er zijn er eigenlijk maar twee die ik 100% vertrouw en dat zijn Lisa Westerveld en Peter Kwint. Jammer alleen van hun partijen.

Qua serieuze ommezwaai in de machtsstructuur en de Rutte-doctrine heb ik mijn hoop gevestigd op Pieter Omtzigt. Wat dat betreft zou het wellicht niet verkeerd zijn als het kabinet valt, zodat we massaal Omtzigt de kans kunnen geven om het anders te doen. Zonder enige garantie dat het dan ook echt beter wordt, zeg ik er maar bij..
 

erka

Well-known member
Echte Achterhoeker. Ik heb de laatste keren steeds op Lisa gestemd. Ik vind dat echt een hele goede en oprechte politica. Was nog bijna eruit gewieberd door Klaver maar de leden hebben haar toen hoger gezet.
 

erka

Well-known member
Toch maar even in de gaten houden vanavond, sommige Haagse bronnen zeggen dat het kabinet vanavond al valt.
 
Bovenaan