Binnenlandse politiek

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit klote kabinet had er sowieso nooit mogen zitten, dus van mij mag het vandaag nog vallen. Maar het zou me wel zeer tegenvallen als het juist op dit thema valt. Ik neem aan dat iedereen met een beetje hart voor de mens ziet dat de situatie met de asielopvang totaal onhoudbaar is geworden. Zowel voor de asielzoekers zelf als voor de mensen in en rond de opvangcentra. Het zijn er gewoon teveel en dat gaat ten koste van het welzijn van veel teveel mensen. Ik vind het ronduit inhumaan als ik kijk naar de omstandigheden waarin mensen, die vaak al getraumatiseerd zijn van de omstandigheden waar ze vandaan komen en de reis die ze hebben ondergaan, moeten leven.

Ik verwacht op dit soort thema's dat men de politieke spelletjes even laat voor wat het is en als de sodemieter met elkaar gaat samenwerken om het op te lossen. Maar blijkbaar is voor een aantal hun achterban tevreden proberen te houden belangrijker dan echt zorgen voor je medemens.
 

De Wolf

Well-known member
Hele systeem klopt niet. Wordt je afgewezen dan gaan die gasten gewoon naar Duitsland. Die lui moeten gewoon enkele reis naar land van herkomst. Procedure mag ook een stuk sneller. Krijg je vanzelf ruimte en je wordt minder populair.
 

zwammy

Well-known member
Zolang mensen uit 3 landen alles kunnen verneuken voor de mensen die wel komen voor veiligheid zal het niet veel beter worden met de draagvlak van de Nederlanders.
 

Makanaky

Well-known member
Ik verwacht op dit soort thema's dat men de politieke spelletjes even laat voor wat het is en als de sodemieter met elkaar gaat samenwerken om het op te lossen. Maar blijkbaar is voor een aantal hun achterban tevreden proberen te houden belangrijker dan echt zorgen voor je medemens.
VVD ziet het juist als politiek spelletje ivm zetelverdeling bij eventuele volgende verkiezingen. Zo cynisch besturen ze.
 

De Wolf

Well-known member
In principe is alles wat uit Azië of Afrika komt een soort van economisch vluchteling. Het land van herkomst kan misschien onveilig zijn maar Noord-Afrika of Turkije is voor die mensen ook een veilig land.
 

JFK

Well-known member
In principe is alles wat uit Azië of Afrika komt een soort van economisch vluchteling. Het land van herkomst kan misschien onveilig zijn maar Noord-Afrika of Turkije is voor die mensen ook een veilig land.
En dat bepaal jij?
 

JMD

Well-known member
In principe is alles wat uit Azië of Afrika komt een soort van economisch vluchteling. Het land van herkomst kan misschien onveilig zijn maar Noord-Afrika of Turkije is voor die mensen ook een veilig land.
Ik ben best wel voor strikte migratie, maar sorry, dit is echt bullshit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat is er mis met opvang in eigen regio?
Dat is een geheel andere discussie. Zoals je ziet heb ik je gequote op je stelling dat "In principe alles wat uit Azië of Afrika komt een soort van economisch vluchteling is". Als je dat nog eens rustig terugleest, wat vind je daar zelf nu eigenlijk van?
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

De Wolf

Well-known member
Dat is een geheel andere discussie. Zoals je ziet heb ik je gequote op je stelling dat "In principe alles wat uit Azië of Afrika komt een soort van economisch vluchteling is". Als je dat nog eens rustig terugleest, wat vind je daar zelf nu eigenlijk van?
Puur naar Nederland en EU gekeken komen die mensen vooral om economische redenen. Als het alleen om veiligheid ging waren ze wel in Turkije of een Afrikaans land gebleven. Dan ga je ook niet nog eens je leven wagen in een gammel bootje.
 
Bovenaan