Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Ze zien dit zelf als wraak omdat ze 4 jaar geleden, ondanks dat ze de grootste waren, werden buitengesloten door de andere partijen.

Eens even opgezocht. Dat was vrij bizar. 6 andere partijen die college vormden en EVB als enige in de oppositie.

Batigoal

Well-known member
Allemachtig de SGP is hier zelfs nog een zetel gegroeid! PvdA/Groenlinks debuteert netjes als 3e partij. Net als bij de buren van Barendrecht ook hier een lokale partij de grootste.
Omdat het om de SGP gaat had ik mijn post natuurlijk moeten beginnen met Godallemachtig.

Gemiste kans.

Abubakari

Well-known member
Gij zult de naam van de Heere niet ijdel gebruiken edele jongemannenbroeder!

In Groningen Groen Links de grootste en Partij voor de Dieren één van de grote winnaars. Lekker links in mijn stad.

JMD

Well-known member
Eens even opgezocht. Dat was vrij bizar. 6 andere partijen die college vormden en EVB als enige in de oppositie.
Nu dus omgedraaid EVB als enige in het college en de rest in d eoppositie... :)

Is het ooit wel eens voorgekomen dat er 1 partij in een raad de meerderheid heeft?

JMD

Well-known member
In Kerkrade haalt Hart voor Vrijheid een zetel. Die partij is gelieerd aan Willem Engel en heeft naast het Coronastandpunt nog 1 ander standpunt; Nederland zo snel mogelijk uit de EU.

In Kerkrade.
De Nieuwstraat/Neustrasse moet weer gesplitst worden!!! :)

De Wolf

Well-known member
Nu dus omgedraaid EVB als enige in het college en de rest in d eoppositie... :)

Is het ooit wel eens voorgekomen dat er 1 partij in een raad de meerderheid heeft?
Het is vrij zeldzaam. Volgens mij een keer op Schiermonnikoog gebeurd.

Max

Administrator
Forumleiding
Zie je dat dan ook een beetje terug in het beleid? In principe kun je met de meerderheid natuurlijk wel je verkiezingsprogramma uitvoeren, voor zover realistisch.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gündogan toch gewoon eruit geflikkerd.
Lijkt me niet meer dan logisch. Die situatie is totaal onwerkbaar geworden. Ik geloof niet dat ze een 'predator' is, die haar machtspositie misbruikt om kwetsbare jongeren het bed in te krijgen. Wel denk ik dat ze totaal niet op haar plek is binnen die partij met allemaal nette jongeren, die allemaal groen als gras zijn.

gevegt

Well-known member
Ik had het al gezien.
Dat kutwijf krijgt een steeds breder podium.
Als ik zo hier en daar zie en lees hoe dit soort idioten over een column praten en het hele gezin bedreigen, krijg ik de neiging op FB en en twitter te gaan.

JMD

Well-known member
Het hangt idd van een kleuterschoolniveau aan elkaar.
En degenen die Van Roosmalen bedreigen dienen daarvoor gestraft te worden (en al helemaal als je zijn kinderen erbij haalt, gatver), maar ik vind van Roosmalen ook te ver gaan. Je mag (en misschien wel: moet) het niet eens zijn met wat Van Meijeren uitkraamt, maar om hem dan een lizard te noemen met geschubte poten e.d. slaat nergens op. En dat is het enige waar ik het wel met ON eens ben, het gaat weer dezelfde kant op als met Fortuyn. En toen stonden al die mensen die hem maandenlang verbaal voor het meest erge hadden uitgemaakt op 6 mei 2002 te zeggen dat ze er helemaal niks aan hadden bijgedragen aan dat de moord gebeurd was.

Baudet/Van Meijeren doen zelf niks fysieks e.d., die jutten met woorden hun achterban op en die doen dan idiote dingen, terecht dat mensen zich daarover opwinden. Van Roosmalen cs doen echter precies hetzelfde, zij jutten hun achterban op, en er hoeft maar 1 Volkert tussen te zitten en het is 6 mei 2002 all over again.

Maasveld

Well-known member
Het hangt idd van een kleuterschoolniveau aan elkaar.
En degenen die Van Roosmalen bedreigen dienen daarvoor gestraft te worden (en al helemaal als je zijn kinderen erbij haalt, gatver), maar ik vind van Roosmalen ook te ver gaan. Je mag (en misschien wel: moet) het niet eens zijn met wat Van Meijeren uitkraamt, maar om hem dan een lizard te noemen met geschubte poten e.d. slaat nergens op. En dat is het enige waar ik het wel met ON eens ben, het gaat weer dezelfde kant op als met Fortuyn. En toen stonden al die mensen die hem maandenlang verbaal voor het meest erge hadden uitgemaakt op 6 mei 2002 te zeggen dat ze er helemaal niks aan hadden bijgedragen aan dat de moord gebeurd was.

Baudet/Van Meijeren doen zelf niks fysieks e.d., die jutten met woorden hun achterban op en die doen dan idiote dingen, terecht dat mensen zich daarover opwinden. Van Roosmalen cs doen echter precies hetzelfde, zij jutten hun achterban op, en er hoeft maar 1 Volkert tussen te zitten en het is 6 mei 2002 all over again.
Wat een onzin. Van Roosmalen heeft de hele politiek al afgefikt in zijn radiocolumns. Van voor tot achter en van links tot rechts. Nooit eerder is er ook maar enige sprake geweest van een bedreiging.

Laatst bewerkt:
Bovenaan