Binnenlandse politiek

Maasveld

Well-known member
Er zijn idd flinke uitspraken gedaan tegen Fortuyn, maar deze die jij aanhaalt van Rosenmöller vind ik echt meevallen (en dat zeg ik als absoluut geen Rosenmöllerfan). Dat bloeden slaat op het in zijn vingers snijden en Rosenmöller hoopt dat die problemen waar Fortuyn zichzelf ingepraat heeft niet ophouden tot 15 mei. (wat de verkiezingsdag was). Met zo'n uitspraak lijkt me weinig mis. Ja, na 6 mei 2002 kan je er een andere draai aan geven, maar daar verwees hij met deze uitspraak echt niet naar.

Haal dan die uitspraak van Van Dam 'u bent een minderwaardig mens', die is vind veel erger, en het VARA-publiek maar (deels) meeklappen. En dat gebeurt echt nu ook met Van Meijeren/Baudet.

Fortuyn werd besmeurd met een taart, het partijbureau van Forum is al meerdere malen beklad. De lui die daarachter zitten zijn er gek genoeg voor om verder te gaan (en ik mag hopen dat de politie inmiddels dit niet meer goed vindt, zoals ze dat wel vonden in januari ofzo met die demo).
Overigens zijn natuurlijk die bedreigingen richting Van Roosmalen ook idioot, maar vaak komt dat van zulke toetsenbordkneusjes dat je daar weinig van moet verwachten. Want achter dat Forum lopen een zooi kneusjes aan, niet te filmen. Maar ook daar, er hoeft maar 1 gek rond te lopen, dus ook daar goed onderzoek doen ja.
JMD, ik begin me oprecht een beetje zorgen om je te maken. Ik heb mensen in mijn omgeving de afgelopen 2 jaar vrijwel al hun verstand en zelfdenkend vermogen zien kwijtraken. Jij begint langzaam ook een beetje die kant op te bewegen.

Die column van Van Roosmalen staat in geen enkele verhouding tot wat de eerder door mij genoemde politici dagelijks te verduren krijgen. En je weet zelf dondersgoed uit welke hoek dat komt.

zwammy

Well-known member
Mwah, hetzelfde truukje als de vorige keer. Hopelijk krijgt die geen weerwoord, anders moet ie weer bij Jinek gaan klagen.

zwammy

Well-known member
Dat is natuurlijk een grens over, maar daar ging niet alleen het gejank over. Als je meerdere mensen demoniseert tot het bot moet je niet gaan janken als daar een reactie op komt.

Ongehoord Nederland is natuurlijk precies hetzelfde als al de andere praatshows. Alleen dan met Muppets vanuit de andere opvatting. De kern blijft natuurlijk hetzelfde

zwammy

Well-known member
Haha oh het gaat over de idioten van Forum, dan is alles geoorloofd. Oké, prima. Prima column en we zien wel wat er gebeurt 👍👍

gevegt

Well-known member
Haha oh het gaat over de idioten van Forum, dan is alles geoorloofd. Oké, prima. Prima column en we zien wel wat er gebeurt 👍👍
Kun je echt het onderscheid niet maken tussen een satirische column en mensen die het zo serieus oppakken, en dan helemaal los gaan met bedreigingen, of wil je dat niet zien?

zwammy

Well-known member
Jawel, ik snap de ophef en ik vind ook dat mensen die de satire niet zien op z'n minst voor 10 jaar het stemrecht moeten verliezen maar zo volle bak allerlei mensen gaan demoniseren en dan gaan janken dat ze er iets van gaan vinden vind ik jammer. Zie ik Hans of Theo nooit doen, of dichterbij Derksen. Prima dat jij vind dat je iedereen voor lul wil zetten maar laat de rest dan lekker langs je afgaan. Hoewel kinderen bedreigen altijd fout is maar ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds onze Julius Ceasar Steijn altijd een apart gevoel overhoud aan het roepen dat er van alles en iedereen bedreigt word.

Maar goed, kan mezelf prima vinden in het affikken van anderen dus zeg maar wie er allemaal aangestoken moeten worden.

Maasveld

Well-known member
Waarom schiet je zo in de verdediging? Zoals eerder al aangegeven heeft Van Roosmalen inmiddels alles en iedereen in de politiek op de hak genomen. Uitgerekend de groep die demoniseren tot een hoger niveau heeft gebracht en van mening is dat alles gezegd moet kunnen worden in dit land is de enige groep die dat niet kan hebben en als reactie de grens overschrijdt. Het is hypocrisie ten top. Wat je verder met "alles is geoorloofd" bedoelt is me echt een raadsel.

zwammy

Well-known member
Ik schiet niet in de verdediging. Ik vind het prima dat die iedereen en alles aanpakt. Ik vind het alleen een beetje sneu dat hij gaat lopen janken dat er een reactie komt hierop. En dan heb ik het niet over die bedreigingen ja of nee van z'n kinderen want daar mag je zeker over klagen.

zwammy

Well-known member
Dat is inderdaad precies hetzelfde dat er een prijs op je hoofd staat als wat van Roosmalen is overkomen.

Bovenaan