JMD, ik begin me oprecht een beetje zorgen om je te maken. Ik heb mensen in mijn omgeving de afgelopen 2 jaar vrijwel al hun verstand en zelfdenkend vermogen zien kwijtraken. Jij begint langzaam ook een beetje die kant op te bewegen.Er zijn idd flinke uitspraken gedaan tegen Fortuyn, maar deze die jij aanhaalt van Rosenmöller vind ik echt meevallen (en dat zeg ik als absoluut geen Rosenmöllerfan). Dat bloeden slaat op het in zijn vingers snijden en Rosenmöller hoopt dat die problemen waar Fortuyn zichzelf ingepraat heeft niet ophouden tot 15 mei. (wat de verkiezingsdag was). Met zo'n uitspraak lijkt me weinig mis. Ja, na 6 mei 2002 kan je er een andere draai aan geven, maar daar verwees hij met deze uitspraak echt niet naar.
Haal dan die uitspraak van Van Dam 'u bent een minderwaardig mens', die is vind veel erger, en het VARA-publiek maar (deels) meeklappen. En dat gebeurt echt nu ook met Van Meijeren/Baudet.
Fortuyn werd besmeurd met een taart, het partijbureau van Forum is al meerdere malen beklad. De lui die daarachter zitten zijn er gek genoeg voor om verder te gaan (en ik mag hopen dat de politie inmiddels dit niet meer goed vindt, zoals ze dat wel vonden in januari ofzo met die demo).
Overigens zijn natuurlijk die bedreigingen richting Van Roosmalen ook idioot, maar vaak komt dat van zulke toetsenbordkneusjes dat je daar weinig van moet verwachten. Want achter dat Forum lopen een zooi kneusjes aan, niet te filmen. Maar ook daar, er hoeft maar 1 gek rond te lopen, dus ook daar goed onderzoek doen ja.
Die column van Van Roosmalen staat in geen enkele verhouding tot wat de eerder door mij genoemde politici dagelijks te verduren krijgen. En je weet zelf dondersgoed uit welke hoek dat komt.