Binnenlandse politiek

Eef de Kip

Well-known member
het gaat weer dezelfde kant op als met Fortuyn. En toen stonden al die mensen die hem maandenlang verbaal voor het meest erge hadden uitgemaakt op 6 mei 2002 te zeggen dat ze er helemaal niks aan hadden bijgedragen aan dat de moord gebeurd was.

Baudet/Van Meijeren doen zelf niks fysieks e.d., die jutten met woorden hun achterban op en die doen dan idiote dingen, terecht dat mensen zich daarover opwinden. Van Roosmalen cs doen echter precies hetzelfde, zij jutten hun achterban op, en er hoeft maar 1 Volkert tussen te zitten en het is 6 mei 2002 all over again.
Punt is wel dat ik me Fortuyn nog wel redelijk goed kan herinneren en die ging mi toch echt niet zo ver als die knakkers van FvD dus om die 2 met elkaar te vergelijken vind ik een tikje overdreven.

zwammy

Well-known member
Het gaat vooral om het demoniseren. Hoewel ik het omroep on nog niets heb gehoord wat klinkt als nepnieuws/ opruiing maar goed, heb het filmpje niet gezien dus misschien dat het daar op staat.

Verder zijn baudet en van meijeren gewoon dwazen die lekker met rust gelaten moeten worden en geen aandacht aan besteden moet worden

Maasveld

Well-known member
Het gaat vooral om het demoniseren. Hoewel ik het omroep on nog niets heb gehoord wat klinkt als nepnieuws/ opruiing maar goed, heb het filmpje niet gezien dus misschien dat het daar op staat.

Verder zijn baudet en van meijeren gewoon dwazen die lekker met rust gelaten moeten worden en geen aandacht aan besteden moet worden
Alsof Rutte/De Jonge/Kaag/Klaver/etc. niet gedemoniseerd worden. Maar daar hoor je ze dan weer niet over.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja sorry, JMD. Ik ben het ook eens met de anderen in dezen. Ik vind een 'lizard met schubben' echt in geen verhouding staan met uitspraken zoals hieronder, bijvoorbeeld.

gevegt

Well-known member
Ja sorry, JMD. Ik ben het ook eens met de anderen in dezen. Ik vind een 'lizard met schubben' echt in geen verhouding staan met uitspraken zoals hieronder, bijvoorbeeld.

Een vergelijking maken met van Roosmalen en een politicus. Dan heb je het sowieso niet begrepen.

JMD

Well-known member
Fortuyn met Baudet en Von Meijeren vergelijken. Je bent echt van het pad af.
Ik vergelijk Fortuyn qua personen niet met Baudet en Van Meijeren, want de laatste 2 mogen de veters van de Pim nog niet strikken inderdaad, maar wel dat dit op dezelfde manier kan eindigen.

JMD

Well-known member

Er zijn idd flinke uitspraken gedaan tegen Fortuyn, maar deze die jij aanhaalt van Rosenmöller vind ik echt meevallen (en dat zeg ik als absoluut geen Rosenmöllerfan). Dat bloeden slaat op het in zijn vingers snijden en Rosenmöller hoopt dat die problemen waar Fortuyn zichzelf ingepraat heeft niet ophouden tot 15 mei. (wat de verkiezingsdag was). Met zo'n uitspraak lijkt me weinig mis. Ja, na 6 mei 2002 kan je er een andere draai aan geven, maar daar verwees hij met deze uitspraak echt niet naar.

Haal dan die uitspraak van Van Dam 'u bent een minderwaardig mens', die is vind veel erger, en het VARA-publiek maar (deels) meeklappen. En dat gebeurt echt nu ook met Van Meijeren/Baudet.

Fortuyn werd besmeurd met een taart, het partijbureau van Forum is al meerdere malen beklad. De lui die daarachter zitten zijn er gek genoeg voor om verder te gaan (en ik mag hopen dat de politie inmiddels dit niet meer goed vindt, zoals ze dat wel vonden in januari ofzo met die demo).
Overigens zijn natuurlijk die bedreigingen richting Van Roosmalen ook idioot, maar vaak komt dat van zulke toetsenbordkneusjes dat je daar weinig van moet verwachten. Want achter dat Forum lopen een zooi kneusjes aan, niet te filmen. Maar ook daar, er hoeft maar 1 gek rond te lopen, dus ook daar goed onderzoek doen ja.

Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Er zijn idd flinke uitspraken gedaan tegen Fortuyn, maar deze die jij aanhaalt van Rosenmöller vind ik echt meevallen (en dat zeg ik als absoluut geen Rosenmöllerfan). Dat bloeden slaat op het in zijn vingers snijden en Rosenmöller hoopt dat die problemen waar Fortuyn zichzelf ingepraat heeft niet ophouden tot 15 mei. (wat de verkiezingsdag was). Met zo'n uitspraak lijkt me weinig mis. Ja, na 6 mei 2002 kan je er een andere draai aan geven, maar daar verwees hij met deze uitspraak echt niet naar. Die uitspraak van Van Dam 'u bent een minderwaardig mens' vind ik veel erger. En dat gebeurt echt nu ook met Van Meijeren/Baudet.
Over Fortuyn werden allerlei onwaarheden verteld. Hij werd in een hoek gedrukt waar hij niet thuis hoort. Directe en indirecte bedreigingen aan zijn adres werden goedgepraat. Dit gebeurt allemaal niet bij FvD. Sterker nog, zij maken zich hier zélf schuldig aan richting andere politici.

JMD

Well-known member
Over Fortuyn werden allerlei onwaarheden verteld. Hij werd in een hoek gedrukt waar hij niet thuis hoort. Directe en indirecte bedreigingen aan zijn adres werden goedgepraat. Dit gebeurt allemaal niet bij FvD. Sterker nog, zij maken zich hier zélf schuldig aan richting andere politici.
O zeker. Dat ontken ik ook nergens. Baudet cs zijn zelf net zo fout bezig. Maar ook richting hen worden bedreigingen goed gepraat ('ach het is maar verf', 'ach het is maar het partijbureau', 'ze vragen er zelf om' enz).

En ja, Fortuyn werd in een hoek gedrukt waar hij niet thuishoort, maar men kwam pas later tot die inkeer. Voorjaar 2002 deelde vrijwel niemand (behalve de LPF-stemmers) die mening.

gevegt

Well-known member
O zeker. Dat ontken ik ook nergens. Baudet cs zijn zelf net zo fout bezig. Maar ook richting hen worden bedreigingen goed gepraat ('ach het is maar verf', 'ach het is maar het partijbureau', 'ze vragen er zelf om' enz).

En ja, Fortuyn werd in een hoek gedrukt waar hij niet thuishoort, maar men kwam pas later tot die inkeer. Voorjaar 2002 deelde vrijwel niemand (behalve de LPF-stemmers) die mening.
In welke hoek werd hij gedrukt waar hij niet thuishoorde?

Bovenaan