Binnenlandse politiek

Joost

Well-known member
PVV en FVD deden in Heerlen voor het eerst mee en halen daar slechts 2 en 1 zetel. Ook nieuw is de jongerenpartij en die halen direct 3 zetels. SP is er niet meer de grootste, dat is nu aan de ouderenpartij.

Ook in Maastricht een Seniorenpartij de grootste.

Max

Administrator
Forumleiding
Klaver is dolblij dat men meer voor GL heeft gekozen... In Amsterdam (toch een van de hotspots voor GL) verliezen ze 20% van hun zetelaantal... Tsja.

Ik zag net een zetel verlies. Wat echt bizar goed zou zijn gezien het misdadige beleid van de afgelopen vier jaar. Zonde dat goede oppositiepartijen als CDA, CU en de Partij van de Ouderen verdwijnen in Amsterdam. Anderzijds had de oppositie net zoveel macht als de oppositie in de Tweede Kamer de afgelopen jaren.

Batigoal

Well-known member
Allemachtig de SGP is hier zelfs nog een zetel gegroeid! PvdA/Groenlinks debuteert netjes als 3e partij. Net als bij de buren van Barendrecht ook hier een lokale partij de grootste.

Max

Administrator
Forumleiding
In Barendrecht had één lokale partij driekwart van de zetels? Die kunnen dan zelfs nog een interne ruzie overleven.

Batigoal

Well-known member
In Barendrecht had één lokale partij driekwart van de zetels? Die kunnen dan zelfs nog een interne ruzie overleven.
Ze zien dit zelf als wraak omdat ze 4 jaar geleden, ondanks dat ze de grootste waren, werden buitengesloten door de andere partijen.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ze zien dit zelf als wraak omdat ze 4 jaar geleden, ondanks dat ze de grootste waren, werden buitengesloten door de andere partijen.
Haha, daar kan ik me alles bij voorstellen. Goh, wat zullen die mensen een heerlijke avond hebben gehad!

Joost

Well-known member
In Kerkrade haalt Hart voor Vrijheid een zetel. Die partij is gelieerd aan Willem Engel en heeft naast het Coronastandpunt nog 1 ander standpunt; Nederland zo snel mogelijk uit de EU.

In Kerkrade.

Wat mij betreft mag iedereen die daar op stemt direct haar stemrecht inleveren.
Wellicht kunnen ze dat heel makkelijk controleren als die mensen weer bij de pomp in Duitsland hun auto volgooien.

Max

Administrator
Forumleiding

In Rotterdam werd Leefbaar buitengesloten. Ik ben benieuwd of ze dat weer gaan doen. Het maakt de opkomst iig niet groter.

In mijn volgende gemeente Hoorn zijn er 35 zetels te verdelen. De grootste partij heeft er 5. Maar liefst zes lokale partijen met samen 18 zetels. Dus er zal minimaal een lokale partij in het College komen. Minimaal vijf partijen in het College. Echt een bizar verdeelde stad.

Joost

Well-known member
In Rotterdam werd Leefbaar buitengesloten. Ik ben benieuwd of ze dat weer gaan doen. Het maakt de opkomst iig niet groter.

In mijn volgende gemeente Hoorn zijn er 35 zetels te verdelen. De grootste partij heeft er 5. Maar liefst zes lokale partijen met samen 18 zetels. Dus er zal minimaal een lokale partij in het College komen. Minimaal vijf partijen in het College. Echt een bizar verdeelde stad.
Dat zijn er meer.
In Maastricht zijn er 39 zetels en pas als je de 5 grootste samenpakt heb je genoeg zetels voor coalitie.
Voor Lelystad hetzelfde.

Forza AZ

Well-known member
Dat zijn er meer.
In Maastricht zijn er 39 zetels en pas als je de 5 grootste samenpakt heb je genoeg zetels voor coalitie.
Voor Lelystad hetzelfde.
In Alkmaar ook veel partijen nodig. Totaal 39 zetels en (volgens de prognose) 3 partijen met 5 zetels en 2 met 4 zetels.

Bovenaan