Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Je kunt dat blijven herhalen, maar ik geloof niet dat ik hierop heb gestemd. Het is mijn laatste gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam.
Waar ga je naartoe verhuizen? Of weet je alleen dat je Amsterdam uit wil maar moet nog met je vrouw kijken waar naartoe?

JMD

Well-known member

Ik stem ook op een plaatselijke partij. Moet alleen nog even uitmaken welke, we hebben hier keuze uit 3 partijen. Bij de laatste 2 GR-verkiezingen haalden de plaatselijke partijen samen een meerderheid. Ben benieuwd of dat zo blijft. Verder hebben we de keus uit VVD, CDA, D66 en GL hier.

Mario

Well-known member
Ik ben waarschijnlijk de enige in Rotterdam die is gaan stemmen. Opkomst altijd laag, en het stembureau was leeg. Maar goed, plicht weer gedaan.

Maasveld

Well-known member
De lokalen hier hebben zich 4 jaar geleden schuldig gemaakt aan kiezersbedrog. Een kandidaat-raadslid en erkend stemmentrekker hield er wat louche praktijken op na. Dit was al lang en breed bekend bij de partijleiding. Enkele weken na de verkiezingen toen de krappe overwinning binnen was hebben ze hem er pas uitgeflikkerd.

Net als 4 jaar geleden ga ik voor de een leeftijdsgenoot en tevens lijsttrekker van het CDA.

gevegt

Well-known member
Mijn democratische plicht weer gedaan. Dit keer de lokale partij maar een keer overgeslagen wegens corruptie van de lijsttrekker.

Friesland

Well-known member
Ik zit vandaag gekluisterd aan een site die de opkomst in 8 gemeentes (Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Tynaarlo en Harderwijk) bijhoudt. Op die site is te zien dat de opkomst in de gemeente Groningen, met nog twee uur te gaan, al hoger is dan in 2018. Groningen had toen verlate gemeenteraadsverkiezingen, dus waarschijnlijk ligt het meer aan de opkomst van 2018 dan die van dit jaar.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Ik zit vandaag gekluisterd aan een site die de opkomst in 8 gemeentes (Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Tynaarlo en Harderwijk) bijhoudt. Op die site is te zien dat de opkomst in de gemeente Groningen, met nog twee uur te gaan, al hoger is dan in 2018. Groningen had toen verlate gemeenteraadsverkiezingen, dus waarschijnlijk ligt het meer aan de opkomst van 2018 dan die van dit jaar.
Linkje?

JMD

Well-known member
In Rotterdam alleen de Leefbaren boven de 20%, de rest allemaal onder de 10% in de eerste exitpoll...

Jezus Leeft ook met 1 zetel in de raad daar... (volgens de eerste exitpoll)

Wigboldus

Well-known member
Ik heb mijn plicht ook gedaan om vervolgens over een paar weken deze gemeente te verlaten. Ik heb er zelf dus niet zoveel aan.

Bovenaan