Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
De CU kan zo geschiedenis schrijven door ook het coronapaspoort te blokkeren. Daar is namelijk een motie voor ondertekend door de voltallige oppositie. De wraak in optima forma.
Als ze de zegen van de VVD krijgen, is hun plekje veilig.
 

JFK

Well-known member
Haar toontje en maniertjes wel ja, maar in het begin dacht ik nog echt dat zij wat vernieuwing kon brengen.
Hoe harder er wordt geroepen over vernieuwing, hoe meer ik een hekel krijg aan dat soort politici.
Vooral dat soort klootjokers aan rechterzijde.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoezo? Er zijn genoeg ministers afgetreden in het verleden ivm motie van afkeuring. Of bedoel je iets anders.
Misschien zit ik er helemaal naast, maar volgens mij is opstappen na een motie van afkeuring, in tegenstelling tot na een motie van wantrouwen, niet gebruikelijk.
 

gevegt

Well-known member
Misschien zit ik er helemaal naast, maar volgens mij is opstappen na een motie van afkeuring, in tegenstelling tot na een motie van wantrouwen, niet gebruikelijk.
Afkeuring gaat om het beleid. Wantrouwen om de functie. Een groot verschil.
Kijk even na welke minister haar dit heeft nagedaan.
 

erka

Well-known member
Het is niet verplicht, maar vrijwel alle bewindslieden die ooit een motie van afkeuring hebben gekregen zijn daarom afgetreden. De eerste die dat niet deed was Rita Verdonk, daarna Ollongren (1e kamer) en Rutte. En nu dus Bijsterveld.

Je kunt eigenlijk zeggen dat een motie van afkeuring aan kracht verliest.
 

Joost

Well-known member
Ik lees dat Azarkan fel tegen de coronapas is maar in plaats van daarom tegen te stemmen in een talkshow is gaan zitten.
 

Joost

Well-known member
Maar goed, moeten we nu voor het afhalen van een broodje frikandel in de sportkantine onze QR code laten scannen?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maar goed, moeten we nu voor het afhalen van een broodje frikandel in de sportkantine onze QR code laten scannen?
Nee, er is net een motie aangenomen dat je daarvoor niet je QR code hoeft te laten scannen. Evenals op de terrassen trouwens.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan