Binnenlandse politiek

gevegt

Well-known member
Zoals ik jou ken en hoe je je uit kan ik het je serieus aanraden om even een stukje te kijken.
Zonder te kijken ben ik het waarschijnlijk voor 99% met hem eens.
Wat mij een beetje tegenstaat is dat men vergeet dat hij, net als zovelen, mee ging met het beeld wat er toen in de media rondging.
Aan de andere kant heeft hij de regering van Malta wel op de knieën gekregen. Dat zal ik nooit vergeten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zonder te kijken ben ik het waarschijnlijk voor 99% met hem eens.
Wat mij een beetje tegenstaat is dat men vergeet dat hij, net als zovelen, mee ging met het beeld wat er toen in de media rondging.
Aan de andere kant heeft hij de regering van Malta wel op de knieën gekregen. Dat zal ik nooit vergeten.
Als je onderdeel bent van een systeem is het soms lastig om van binnenuit te zien dat er iets misgaat en kom je daar dan later achter, als je er al achter komt. Ik heb in mijn werk ook weleens dingen hartgrondig verdedigd, terwijl ik later met een andere blik moest concluderen dat ik verblind was door de systeemwereld waar ik me in bevond.
 

gevegt

Well-known member
Als je onderdeel bent van een systeem is het soms lastig om van binnenuit te zien dat er iets misgaat en kom je daar dan later achter, als je er al achter komt. Ik heb in mijn werk ook weleens dingen hartgrondig verdedigd, terwijl ik later met een andere blik moest concluderen dat ik verblind was door de systeemwereld waar ik me in bevond.
Hij heeft in Europa een bijna ongeëvenaarde waardering. Dat heeft hij kunnen bereiken met zijn lidmaatschap van het CDA. Vooral de rechtervleugel was blij met hem. Tot het moment dat hij zich liet gelden als dossier terriër. toen werd hij al gewantrouwd dat hij niet te handhaven zou zijn. Dat was al voor zijn moeizame verkregen rapportage op Malta.

Wat betreft je persoonlijke beschouwing: dat ken ik niet. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand het beter weet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Pff, die docu over de toeslagenaffaire... Die hakt er wel weer in. Ik kan er wederom razend om worden dat het aftreden van die zakken hooi slechts voor de bühne is gebleken. De demissionaire status wordt enkel gebruikt om bijvoorbeeld het beloofde verhogen van het salaris van zorgpersoneel en het aanpakken van de krapte op de woningmarkt voor hun uit te schuiven. Het gaat allang niet meer om volksvertegenwoordiging en dienstbaar zijn aan de samenleving, het gaat om zolang als mogelijk de macht behouden en de rijken nog rijker maken. Ik kots ervan, eerlijk waar.
 

gevegt

Well-known member
Pff, die docu over de toeslagenaffaire... Die hakt er wel weer in. Ik kan er wederom razend om worden dat het aftreden van die zakken hooi slechts voor de bühne is gebleken. De demissionaire status wordt enkel gebruikt om bijvoorbeeld het beloofde verhogen van het salaris van zorgpersoneel en het aanpakken van de krapte op de woningmarkt voor hun uit te schuiven. Het gaat allang niet meer om volksvertegenwoordiging en dienstbaar zijn aan de samenleving, het gaat om zolang als mogelijk de macht behouden en de rijken nog rijker maken. Ik kots ervan, eerlijk waar.

Als mede softie heb ik bewust niet gekeken naar die docu.
Wel heb ik het optreden van Omtzigt gekeken in de Balie. Mocht hij ook maar de helft van zijn drie prioriteiten kunnen realiseren, gaan we er een stuk op vooruit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als mede softie heb ik bewust niet gekeken naar die docu.
Wel heb ik het optreden van Omtzigt gekeken in de Balie. Mocht hij ook maar de helft van zijn drie prioriteiten kunnen realiseren, gaan we er een stuk op vooruit.
Ik heb ook een beetje spijt, maar voelde als een soort verplichting om het te ondergaan. Dit mag gewoon nooit niet vergeten worden, door niemand.

En ja, Pieter Omtzigt... Ik hoop echt dat hij de man is wie ik nu denk dat hij is, op basis van zijn volhardendheid voor de ouders en zijn plannen en ideeën voor de komende tijd. Zulke mensen wil ik als volksvertegenwoordiging. En dan maakt het me geen fuck uit of ze rechts zijn, of links. Of bij welke partij ze horen.
 

zwammy

Well-known member
Het hele kabinet is al ontslagen. Ik begrijp werkelijk je punt niet.
Ze zijn nu demissionair, dus hebben ze meer macht, zei Rutte zelf. Bij alle kamerdebatten spreken ze allemaal schande van hoe het momenteel gaat maar de kamer heeft de keuze om demissionaire ministers te ontslaan. Dus blijkbaar vinden ze het niet zo erg dat de man die functie elder eiste bij degene die als een van de weinigen z'n nek uitstak voor die mensen, dus ik heb weinig met de krokodillentranen van de kamer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik weet, het kan korter maar toch de moeite waard,

De lezing zelf duurt een minuut of 50. Daarna wordt er nog ruim een uur nagepraat met wat mensen. Worden ook wel interessante dingen gezegd, maar de lezing is het meest de moeite waard, vind ik.
 

gevegt

Well-known member
Ze zijn nu demissionair, dus hebben ze meer macht, zei Rutte zelf. Bij alle kamerdebatten spreken ze allemaal schande van hoe het momenteel gaat maar de kamer heeft de keuze om demissionaire ministers te ontslaan. Dus blijkbaar vinden ze het niet zo erg dat de man die functie elder eiste bij degene die als een van de weinigen z'n nek uitstak voor die mensen, dus ik heb weinig met de krokodillentranen van de kamer.
Dan liegt hij nog maar een keer. Het is niet waar.

Even voor de duidelijkheid, ik wil Omtzigt niet verheerlijken, maar hij heeft juist op de punten die jij aanhaalt al Kamervragen gesteld.
 

zwammy

Well-known member
Dan liegt hij nog maar een keer. Het is niet waar.

Even voor de duidelijkheid, ik wil Omtzigt niet verheerlijken, maar hij heeft juist op de punten die jij aanhaalt al Kamervragen gesteld.
Het gaat ook niet om Omtzigt, dat vind ik een hele capabele man die z'n nek zover uitsteekt dat hij door alle kanten word tegengewerkt. Het gaat mij om dat zogehete partijkartel wat niet bestaat. Het is om moedeloos van te worden, hopelijk trekt Omtzigt heel veel partijen leeg en bouwt hij aan een sterke partij met capabele mensen.
 
Bovenaan