Binnenlandse politiek

Eef de Kip

Well-known member
Hoe kan Kaag premier worden? Dan moeten ze met 6 of 7 partijen gaan regeren, dat gaat natuurlijk niet werken.
Of juist wel, als er zoveel fracties mee gemoeid zijn is zij wellicht de beste kandidaat.
Complottheorieën gaan mij ook te ver hoor maar ik vind dit gewoon niet helemaal zuivere koffie en toeval gaat mij ook te ver.

Hoorde laatst een wappie fulmineren dat Rutte een jaar of 2 gaat regeren en dan door een akkefietje terug gaat treden waarna Kaag in beeld komt en alles naar haar hand gaat zetten. Ik moest heel hard lachen.
 

De Wolf

Well-known member
Sigrid Kaag heeft Rutte ook geadviseerd om op te stappen. Zelf zou ze naar eigen zeggen dat ook doen.

Ik gok dat ze Rutte laten zitten tot er een nieuwe regering is en hij dan een functie elders mag zoeken.
 

erka

Well-known member
Al met al erg slappe hap van D66, CDA en CU die de macht belangrijker vinden dan oprechtheid. Van D66 en CU zag ik dat wel aankomen, maar CDA zou die motie van wantrouwen toch moeten steunen? Echt heel zwak van die seniorenpartij. Laten Omtzigt voor de zoveelste keer keihard vallen. Denk maar niet dat als dit bij de VVD was gebeurd dat ze dit dan ook zo hadden gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

De Wolf

Well-known member
Ik vermoed dat er gewoon handjeklap is gedaan. Rutte wegsturen betekend ook dat we tijdelijk een premier de Jonge krijgen en daar zitten ze ook niet op te wachten.
 

Bernardo

Well-known member
Het zou mij niks verbazen als Rutte zich na de paasdagen alsnog terugtrekt als fractievoorzitter en VVD met een andere persoon komt om de toekomstige premier te worden. Ik denk dat Rutte dit niet meer rond gaat krijgen, zal hij ook wel achter komen na een paar dagen.
 

Abubakari

Well-known member
Zo, alweer 6 pagina's verder... 🙄
Ik wist niet dat DVK zoveel politiek duiders had.

Grapje. Dat wist ik wel. We hebben overal verstand van en weten alles beter.

Maar 6 pagina's is mij teveel, gevegt, jij bent goed in korter, vat jij het eens even samen voor mij. 12 uur op mijn bureau svp.
 

erka

Well-known member
Grapje, ik lig krom. Draag me weg!

Enige vraag die voor mij nog open staat is inderdaad: wie heeft nu gebeld?

Aangezien Rutte het zo beschermt moet het bijna wel een ambtenaar zijn of iemand van de VVD.
 

Marinos

Well-known member
Zo, alweer 6 pagina's verder... 🙄
Ik wist niet dat DVK zoveel politiek duiders had.

Grapje. Dat wist ik wel. We hebben overal verstand van en weten alles beter.

Maar 6 pagina's is mij teveel, gevegt, jij bent goed in korter, vat jij het eens even samen voor mij. 12 uur op mijn bureau svp.
Ze dronken een glas, deden een plas, en alles bleef zoals het was.
 

SanMark.

Well-known member
Zo, alweer 6 pagina's verder... 🙄
Ik wist niet dat DVK zoveel politiek duiders had.

Grapje. Dat wist ik wel. We hebben overal verstand van en weten alles beter.

Maar 6 pagina's is mij teveel, gevegt, jij bent goed in korter, vat jij het eens even samen voor mij. 12 uur op mijn bureau svp.
Aanblijven
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb nog een stukje van Jorritsma meegepikt gisteravond, dat was wel erg amusant. Ik had van tevoren gedacht dat zij na Ollongren ook wel een stabiele muur om Rutte ging vormen, maar dat bleek anders. Voor de amusementswaarde ben ik er voor om haar een vaste rol in de Tweede Kamer te geven en af en toe voor de fun te laten spreken.

Als omtzigt zich afscheidt van de CDA zou dat genoeg zetels gaan kosten.

Dat gaat niet werken. Ten eerste is het de vraag wie er vanuit de CDA met hem mee zou willen en ten tweede krijgt hij als eenmansfractie of kleine fractie (helaas) niks voor elkaar. En ik geloof nooit dat hij in zijn eentje daadwerkelijk zoveel stemmen zou krijgen.

Omtzigt zit nu wel in een kl*tesituatie; de hele week heeft de media over hem gespeculeerd, wordt hij door het publiek wel heel erg op een schild gehesen en gisteren hebben al je collega's het de hele dag over je gehad. En daarnaast weet iederéén eigenlijk dat je niet meer lekker op je plek zit binnen je partij. Ga dan maar weer eens in alle rust aan het werk vanuit je burnout-situatie.
 

De Wolf

Well-known member
Gezien de reactie van Kaag staat Rutte IV al buitenspel. Ik denk dat ze zelf hoopt op Kaag 1 of we krijgen straks een Van Ark 1 met voor Rutte een positie ergens in Brussel.
 
Bovenaan