Binnenlandse politiek

erka

Well-known member
Haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Slappe hap van Kaag en Hoekstra. Motie van afkeuring. Slapjanussen.

erka

Well-known member
Als ik het goed begrijp zegt Kaag nu dat wantrouwen niet kan omdat dat tegen bewindspersoon is, maar afkeuring wel omdat het feitelijk tegen fractievoorzitter is.

De Wolf

Well-known member
CDA en D66 lijken belangen te hebben om te regeren. Maar gezien de reacties van andere partijen lijkt Rutte zijn positie onhoudbaar.

erka

Well-known member
Wantrouwen verworpen
Afkeuring aangenomen

Mijn stelling: CDA, D66 en CU willen nu niet Rutte kwijt in de coronacrisis.

erka

Well-known member
Ik denk: Rutte maakt demissionair af. Want anders wordt Hugo de Jonge officieel premier. En dat wil echt helemaal niemand. VVD komt nu op 2e plan in formatie en Kaag wordt straks premier.
En opvallend dat vd Staaij wantrouwen steunde.

Oh, en Rutte zei nadrukkelijk dat hij doorging als premier. Denk dat er dus een nieuwe fractievoorzitter van de VVD komt.

Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Is nou uiteindelijk nog bekend geworden door wie Rutte gebeld is om 7.30 gisterochtend?

JMD

Well-known member
Zijn alle fracties uberhaupt nog aan de 2e termijn toegekomen? Of vond men dat niet ndogi en ging men direct stemmen over de motie van wantrouwen?

Opvallend dat de CU en CDA tegen de motie van wantrouwen gestemd hebben. Die willen met Rutte verder, dat is te zien.
Dat D66 ging draaien zag je al aankomen. Vand e harde woorden van Kaag ('hier scheiden onze wegen') van rond 14.30 was om 22.00 al niks meer te zien en horen. Gelukkig dat Kaag dus heeft laten zien wat nieuw leiderschap is. Ben wel benieuwd hoeveel van de D66-stemmers nu oprecht teleurgesteld zijn in haar... Dit kon je van kilometers afstand zien aankomen, al voor de verkiezingen, dat zij helemaal niet voor nieuw leiderschap stond. Ze heeft nota bene zelf 4 jaar in het kabinet gezeten. Nieuw leiderschap moet komen van iemand die niet in het kabinet zat (of misschien wel helemaal niet uit een kabinetspartij), dus bv Marijnissen, Ouwehand. Die lieten gisteren zien hoe dat moest.

Eef de Kip

Well-known member
Nou, het was weer een spannende dag, zijn we toch weer een hoop mee opgeschoten.

Als Kaag het voor elkaar weet te krijgen dat ze hierdoor premier wordt ga ik denk ik toch maar geloven in de great reset.

Marinos

Well-known member
Nieuwe verkiezingen hadden natuurlijk niks opgelost.

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het de VVD kiezers allemaal een stuk minder interesseerde. Daarnaast gaat er weken of maanden overheen voordat die nieuwe verkiezingen zouden zijn, dan is het allang weer naar de achtergrond verdwenen. Zie de toeslagen affaire.

Hankie

Well-known member
Nou, het was weer een spannende dag, zijn we toch weer een hoop mee opgeschoten.

Als Kaag het voor elkaar weet te krijgen dat ze hierdoor premier wordt ga ik denk ik toch maar geloven in de great reset.
Ik ben geen complotdenker, maar geloof wel dat die geregisseerd is door D'66. Fotograaf Ollogren dezelfde als de foto van Kaag op de tafel. De tekst op de foto met functie elders is anders dan de woorden van Rutte.

Hoe kan Kaag premier worden? Dan moeten ze met 6 of 7 partijen gaan regeren, dat gaat natuurlijk niet werken.

Bovenaan