Binnenlandse politiek

Eef de Kip

Well-known member
Het zal best deels meegespeeld hebben, maar kan me niet voorstellen dat een miljardenbedrijf zwicht voor emotie, dat dat de belangrijkste reden is.

Ze zwichten niet voor emotie maar voor de aandeelhouders die kunnen stemmen. Maar goed, dat schijnt ook al de schuld te zijn van Rutte.
 

Pascallovic

Well-known member
Ze zwichten niet voor emotie maar voor de aandeelhouders die kunnen stemmen. Maar goed, dat schijnt ook al de schuld te zijn van Rutte.

De topman van Unilever geeft de schuld aan de oppositie in Nederland omdat die twijfel hebben gezaaid of de maatregel wel door zou gaan.
 

Eef de Kip

Well-known member
De topman van Unilever geeft de schuld aan de oppositie in Nederland omdat die twijfel hebben gezaaid of de maatregel wel door zou gaan.

Ja maar dat staat los (van wat ik her en der lees) van wat de grote Britse aandeelhouders vonden, die waren nl bang dat het onder Nederlandse vlag moeilijker zou worden om overgenomen te worden.
 

Atreides

Well-known member
Ja maar dat staat los (van wat ik her en der lees) van wat de grote Britse aandeelhouders vonden, die waren nl bang dat het onder Nederlandse vlag moeilijker zou worden om overgenomen te worden.

Wel heel vaag ?her en der?. FD staat een vrij duidelijke mening.
[QUOTE?Corn? van Zeijl in het FD]
Ondanks deze voordelen voor het bedrijf gaan Engelse institutionele beleggers, zoals Threadneedle, Janus Henderson, M&G, Schroder, L&G en Aviva juist tegen het voorstel stemmen. Blijkbaar zijn deze professionele beleggers toch niet zo professioneel als ze altijd doen overkomen. Dat valt me tegen.

Als u bestuurder van een pensioenfonds bent en met deze beleggers werkt, zou ik me toch zorgen maken. Het is voor hen blijkbaar belangrijker dat ze het belang van Groot-Brittanni? verdedigen, dan dat ze voor u aan het werk zijn. Maar wie betaalt hun fee? Dat bent u.[/QUOTE]
 

Eef de Kip

Well-known member

Atreides

Well-known member
Wel heel vaag ?her en der?. FD staat een vrij duidelijke mening.
[/QUOTE

Nou hier dan:

https://fd.nl/ondernemen/1272538/verhuizing-unilever-van-londen-naar-rotterdam-wankelt

Dat technische argument overtuigt de tegenstanders niet. Zij verdenken Unilever ervan voor Nederland te kiezen omdat het bedrijf hier beter beschermd is tegen vijandige overnames.



Laten we het er op houden dat het 1 van de vele redenen is.

Thanks Eef!
 

leo1949

Well-known member
Die keutel wordt door Rutte gewoon ingetrokken, let maar op.
Ik denk dat het D66 en/of CU is geweest die de stekker uit dit onzalige Rutte/Polman plannetje hebben getrokkenn omdat 16.999.994 Nederlanders er tegen zijn. :heinz:
 

leo1949

Well-known member
Hoe zou het met Mark z'n vezels zijn nu hij weet dat de eredivisie geen Primera Divison is????
En nu heeft Rutte een meloen doorgeslikt maar wil dat nog niet toegeven
 
Laatst bewerkt:

Bonehead

Well-known member
Ow nee hoor maar ik lees nergens dat 90 % tegen is. Ik denk meer dat het 90% geen reet interesseert.

Lekker roeptoeteren dus. En als je het maar vaak genoeg zegt dan ga je het misschien zelf ook nog geloven ook.

Verder overal tegenaan schoppen en zelf niks uitvreten. En maar klagen en klagen. Ik heb niks met die figuren. Klagers hebben geen nood.
 

stc

Well-known member
Ben benieuwd wat de idee?n nu zijn van Shell (ook hoofdkantoren in NL en UK) inzake van de dividendbelasting en/of deze ook van plan zijn 1 hoofdkantoor te openen ipv 2.
 
Bovenaan