Binnenlandse politiek

leo1949

Well-known member
Steun van de SGP heeft Rutte gelukkig niet meer.
Dus kans op 1 of 2 disidenten is nu heel re?el en dat is de wens van ongeveer 90% van de bevolking.
 

JMD

Well-known member
Wat blijft Ollongren toch een eng mens. Die voert het liefst morgen al een '1984'-stijl van regeren in.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnenlandse politiek

Toch wel 1 miljoen voor de slachtoffers op Sulawesi. Schijnbaar heeft Rihanna er nog niet over getweet anders hadden ze wel meer gegeven.

De markt lijkt verzadigd. In crisistijd werd er toch meer opgehaald meen ik.
 

Pascallovic

Well-known member
De markt lijkt verzadigd. In crisistijd werd er toch meer opgehaald meen ik.
Ik heb het nu alleen over de bijdrage van de regering. Niet over wat onder de Nederlandse bevolking is en wordt opgehaald. Als Rihanna tweet om 100 miljoen wordt dat vrij snel geregeld. Als er een eiland in puin ligt door natuurgeweld en er duizenden doden te betreuren zijn komt de regering met 1 miljoen aanzetten.
 

Batigoal

Well-known member
Ik hoop dat Shell en Unilever naar Londen vertrekken en dat Rutte expres die afschaffing vol blijft houden.

Die afschaffing dan per ongeluk volhouden zou ik anders ook weleens willen zien.

Ach die afschaffing is toch pas per 2020.

We kunnen er wel weer schamper over doen, maar het blijft natuurlijk bespottelijk dat een deal waarvan de voordelen niet duidelijk kunnen worden aangevoerd en nu zelfs ??n van die spaarzame voordelen weg lijkt te vallen, er waarschijnlijk wel gaat komen.

Verder zullen wij er met z'n allen niets van merken of die deal er wel of niet komt, maar de manier waarop die wet wordt verdedigd terwijl daar steeds minder grond voor is toont wel aan dat voor de regering de belangen van lobbyisten belangrijker zijn dan die van het land dat ze besturen. En dat is jammer.
 

Pascallovic

Well-known member
We kunnen er wel weer schamper over doen, maar het blijft natuurlijk bespottelijk dat een deal waarvan de voordelen niet duidelijk kunnen worden aangevoerd en nu zelfs ??n van die spaarzame voordelen weg lijkt te vallen, er waarschijnlijk wel gaat komen.

Verder zullen wij er met z'n allen niets van merken of die deal er wel of niet komt, maar de manier waarop die wet wordt verdedigd terwijl daar steeds minder grond voor is toont wel aan dat voor de regering de belangen van lobbyisten belangrijker zijn dan die van het land dat ze besturen. En dat is jammer.
Ik vind het vooral bespottelijk dat de oppositie in Nederland ten aanzien van het kabinetsbeleid al een jaar lang niet verder komt dan te zeiken op een maatregel waarvan als die niet wordt uitgevoerd we 9 extra dagen zorg kunnen betalen.
 

leo1949

Well-known member
Ik vind het vooral bespottelijk dat het kabinet blijft doordrammen over iets wat 90% van de bevolking NIET wil.
Je kan er ZEKER het probleem van de werkende armen die onder het minimumloon moeten werken oplossen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik vind niet dat we per definitie iets niet moeten doen omdat 90% van de bevolking er tegen is.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het vooral bespottelijk dat de oppositie in Nederland ten aanzien van het kabinetsbeleid al een jaar lang niet verder komt dan te zeiken op een maatregel waarvan als die niet wordt uitgevoerd we 9 extra dagen zorg kunnen betalen.

Dat is dus een teken dat de coalitie de rangen gesloten houdt, en zegt dus niet per defiinitie iets over de oppositie.
 

leo1949

Well-known member
Ik vind niet dat we per definitie iets niet moeten doen omdat 90% van de bevolking er tegen is.



De 2e kamer is de volksvertegenwoordiging zij vertegenwoordigen ons bij het maken van wetten en controleert de regering.
ook worden ze daarom door ons voor betaald.
Dus ze hebben gewoon rekening houden met de wens van BIJNA ALLE Nederlanders.
En dus niet alleen die van Rutte, Buma en jullie twee?n.
 

Hankie

Well-known member
De 2e kamer is de volksvertegenwoordiging zij vertegenwoordigen ons bij het maken van wetten en controleert de regering.
ook worden ze daarom door ons voor betaald.
Dus ze hebben gewoon rekening houden met de wens van BIJNA ALLE Nederlanders.
En dus niet alleen die van Rutte, Buma en jullie twee?n.

Is er een peiling geweest die ik heb gemist?
 

Pascallovic

Well-known member
Dat is dus een teken dat de coalitie de rangen gesloten houdt, en zegt dus niet per definitie iets over de oppositie.
Dus als de coalitie op 1 onderwerp de rangen gesloten houdt, hoeft de oppositie nauwelijks de aandacht te vestigen op andere plannen die zij niet goed vinden? Zoveel munitie om deze coalitie op aan te spreken en de pers mee te halen. De oppositie komt echter al een jaar niet verder dan 1 maatregel van 2 miljard onder de aandacht te brengen. Gelukkig maakt het kabinet er zelf nog af en toe een puinhoop van door domme dingen te roepen zoals Zijlstra en Blok. Anders was het helemaal stil gebleven.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan